E85 ja kylmänä käyntiin lähtö
E85 ja kylmänä käyntiin lähtö
Eli mulla on normi 2.0 vapari koneella oleva 93 vm.1999 ja siihen on asennettu saabcomin boxi toukokuussa, "kylmä"käynnistykset huononivat heti ja vaikka olis 20 astetta lämmintä niin se starttuuttaa hetken ja lähtee käyntiin ja sammuu heti, mutta toisella kerralla lähtee ilosesti käymään kyllä ja lohkosta pärähtää käyntiin laakista. Autoon on boxin laiton yhteydessä vaihdettu saabcomin suosittelemat tulpat, bensapumppu vaihdettu uuteen, polttoainesuodatin uusi, kampi-akselin asentotunnistin on eilen vaihdettu tuloksetta. Ite mietin tulppia että pitäis olla kylmemmät, mutta mitä mieltä muut ovat?
Viimeksi muokannut Neeskens, La Heinä 18, 2015 19:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 2.2 tid 2003
Saab 900 2,0 1995
Saab 900 2,0 1995
Re: E85 ja kylmänä käyntiin lähtö
NGK BCPR7ES-11 ja tällaiset tulpat mulla on tällä hetkellä autossa..
Saab 9-5 2.2 tid 2003
Saab 900 2,0 1995
Saab 900 2,0 1995
Re: E85 ja kylmänä käyntiin lähtö
Ensiskin nuo tulpat ovat väärät vapari 9-3:seen. 2 litrainen vapari on jakaja sytkällä ja tulpan johdot ovat jo itsessään häiriösuojatut. Kun laitat tuplasuojauksen, eli tulpassakin on häiriönsuojaus niin kipinä heikkenee.
Vaparilla ajettaessa viinalla toimii: BCP6ES varmasti hyvin. Jos välttämättä kylmempää haluaa niin löytyy myös BCP7ES.
Vaparilla ajettaessa viinalla toimii: BCP6ES varmasti hyvin. Jos välttämättä kylmempää haluaa niin löytyy myös BCP7ES.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: E85 ja kylmänä käyntiin lähtö
Etanoli vaatii sytytykseltä enemmän kuin bensa. Kannattaa varmistaa muidenkin sytkäosien kunto kuten ne johdot, pyöriä sekä jakajan kansi.
Toki itse ohjelmassakin voi olla kylmärikastukset väärin laitettu. Mutta lähtisin ensin poistamaan tuon tupla häiriösuojauksen, eli vaihtaisin nuo ilman R:ää olevat tulpat.
Olen tuossa allekirjoituksen 900ssa käyttänyt "E50" polttoainetta ja BCP6ES on toiminu varsin hyvin ja tulpan värikin on ollut sellainen kun kuuluu.
Toki itse ohjelmassakin voi olla kylmärikastukset väärin laitettu. Mutta lähtisin ensin poistamaan tuon tupla häiriösuojauksen, eli vaihtaisin nuo ilman R:ää olevat tulpat.
Olen tuossa allekirjoituksen 900ssa käyttänyt "E50" polttoainetta ja BCP6ES on toiminu varsin hyvin ja tulpan värikin on ollut sellainen kun kuuluu.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: E85 ja kylmänä käyntiin lähtö
Kiitos taas, näistä jatketaan
Saab 9-5 2.2 tid 2003
Saab 900 2,0 1995
Saab 900 2,0 1995
Re: E85 ja kylmänä käyntiin lähtö
Tulpat vaihdettiin eilen ja tänä aamuna pärähti käymään laakista
tänää vaihdettu virranjakajan kansi ja pyöriä, hävis loputkin käyntihäiriöt
tänää vaihdettu virranjakajan kansi ja pyöriä, hävis loputkin käyntihäiriöt
Saab 9-5 2.2 tid 2003
Saab 900 2,0 1995
Saab 900 2,0 1995
Re: E85 ja kylmänä käyntiin lähtö
Noniin, hyvä juttu!
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: E85 ja kylmänä käyntiin lähtö
Ei sitä iloa sitte kauaa kestänytkään, tulpan johdotkin vaihtu uusiin, mutta vesisadekelillä ei taas päivän eka käynnistys onnistu, nyt ei enää starttuuta mutta sammuu heti ja noin kolmannella jää vasta käyntiin, ja nyt kun kävin tankkaamassa tankin täyteen niin muistin että ongelmana on myös ettei tankkauksen jälkeenkää lähde ekalla käyntiin, olisiko suuttimet ongelma? Tai tekisikö joku anturi ym. tuollaisia oireita?
Saab 9-5 2.2 tid 2003
Saab 900 2,0 1995
Saab 900 2,0 1995
Re: E85 ja kylmänä käyntiin lähtö
Kannattaisiko olla yhteyksissä saabcomin tai purkin valmistajan suuntaan. Purkin lämpöanturi voi olla vaihtanut paikkaa tai särkyä ja silloin alkaa juurikin kylmäkäynnistysongelmat.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: E85 ja kylmänä käyntiin lähtö
Olen ollut joo saabcomiin yhteydessä ja ehdottelivat polttoaine suodatinta ja polttoainepumppua ensinmäisiksi toimenpiteiksi ja kokeilla tankata bensaa että poistuuko ongelma, no tankkasin eilen tankin täyteen 95, mutta ei ainakaa tankilta lähteny ekalla käyntii, tänään en vielä oo kerenny starttailla, sanoivat myös että jollei häiritse ni ei välttis kannata tehdä mitää mutta kyllä se mua häiritsee niin että haluan sen kuntoon
Saab 9-5 2.2 tid 2003
Saab 900 2,0 1995
Saab 900 2,0 1995
Re: E85 ja kylmänä käyntiin lähtö
Vaikuttaa asiantuntevalta pajalta..
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: E85 ja kylmänä käyntiin lähtö
no nyt on toisesta "lainattu" lambda tunnistin ja suuttimien putsausaine tyrkätty tankkiin ja eikun oottamaan huomista aamua että auttoiko jompi kumpi, sinänsä tää on aika hauskaa että aina joudut oottaa sinne seuraavaan aamuun et näkee tuloksen
Saab 9-5 2.2 tid 2003
Saab 900 2,0 1995
Saab 900 2,0 1995
Re: E85 ja kylmänä käyntiin lähtö
Nyt auto toimii kun unelma taas E85:llakin, syynä tod.näk. se lambda tunnistin
Saab 9-5 2.2 tid 2003
Saab 900 2,0 1995
Saab 900 2,0 1995
-
- "Aero"
- Viestit: 401
- Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
- Paikkakunta: Laihia, SF
Re: E85 ja kylmänä käyntiin lähtö
Jos vielä köhii, niin pudota tulppien kärkiväli 0,6mm. itsellä tämä auttoi vapari OG900sessa 16V ruiskussa kaikkiin pikkuvaivoihin. Viinaa ruiskutetaan enemmän kuin bensaa niin kipinän teko on tiukempaa kuin bensalla. Kun kipinäväli on pienempi niin syttyy helpommin.
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010
Jäsen #5517
Jäsen #5517