Mikä softa asennettuna

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Mikä softa asennettuna

Viesti Kirjoittaja AZP »

Miten McStadey sait tuon kuvan näkymän SID:n ruutuun? Taitaa olla openSID avattuna. Jos saat sieltä nuo mReqin ja mAirin näkyviin, niin niiden perusteella selviää myös softan teholuokka.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Mikä softa asennettuna

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Juu nuo saa kyllä näkyviin. Pitää katsoa huomenna kun lähden reissuun. Täyskaasullako nuo pitää katsoa?
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Mikä softa asennettuna

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

jcarlson kirjoitti:Jos mreq ja mair kohtaa niin sitten se 0,7 bar on sitä mitä softa haluaa.
Mreg ~900 ja mair pysyy matkassa. Pyynnit vähän alhaalla?
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Mikä softa asennettuna

Viesti Kirjoittaja AZP »

Täyskaasulla joo, ja vähintään kolmosvaihteella se kannattaa kai femmassakin katsoa, ettei ole mahdolliset vaihteistonsuojelurajat hämäämässä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Mikä softa asennettuna

Viesti Kirjoittaja McStadey »

1100-1150 näytti pyörivän mair/mreg. Tuolla tonnin päällä näytti mair ylittävän mreg arvon noin sadalla, ehkä vähän alle. Kolmisen vetoa tein ja kaikilla sama juttu. Viimeisellä vedolla ehdin huomaamaan että mreg saavutti tuon mair arvon parin sekunnin viiveellä. Pinl näytti asettuvan 1750 hujakoille, parhaimmillaan kävi ~ 1800 kun vitosella kiihdytin 80-120.

Mitäs noista voi päätellä?
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Mikä softa asennettuna

Viesti Kirjoittaja karg »

Nitzgu kirjoitti:Tuota OpenSID:ä ei taida saada enään viirusilmiin, vai saako?
Kyllä saa.
Weccumus
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2015 12:32
Paikkakunta: Lahti

Re: Mikä softa asennettuna

Viesti Kirjoittaja Weccumus »

Minulla näyttää olevan sellainen softa sisällä kuin:
EU0AF01C. 55P
050225

Ainakin minulle sanottiin että pitäisi pystyä ajamaan etanoilillakin ja hyvin se ainakin tankillisen verran nyt on toiminut. :) Voikos tuosta mitään muuta päätellä? Ihan mielenkiinnosta kyselen. :saab:
"Exhaust gases go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens, and you go faster"
- Jeremy Clarkson
Saab 9-5 Aero -03 "Wagon Mafia"
Suzuki GSX-R 1000 K7
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Mikä softa asennettuna

Viesti Kirjoittaja AZP »

McStadey kirjoitti:1100-1150 näytti pyörivän mair/mreg. Tuolla tonnin päällä näytti mair ylittävän mreg arvon noin sadalla, ehkä vähän alle. Kolmisen vetoa tein ja kaikilla sama juttu. Viimeisellä vedolla ehdin huomaamaan että mreg saavutti tuon mair arvon parin sekunnin viiveellä. Pinl näytti asettuvan 1750 hujakoille, parhaimmillaan kävi ~ 1800 kun vitosella kiihdytin 80-120.

Mitäs noista voi päätellä?
Amatööri kommentoi, mutta mair/Pinl -suhde näyttäisi olevan suht ok 2.3-litraiselle. Silmiin pistää lähinnä se, että mair ylittää mreqin noinkin paljon. Terveellä koneella ne seuraa toisiaan ja yleisempi vika on, että mair jää mreqistä. Tällöin aletaan etsiä vuotoja. Mreqhän on se ilmamäärä, jota moottorinohjaus pyytää, ja mair on toteutunut ilmamäärä.

Mikä aiheuttaa tilanteen mair > mreq? Ilmamassamittarivika tai hukkaportissa häikkää?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: Mikä softa asennettuna

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

Voi päätellä, 07-08 9-5 2.3L Biopower basefile eli on etanoliyhteensopiva ellei joku ole sitä ominaisuutta ihmeellisesti poistanut käytöstä.
Viritysasteesta ei vielä tuolla selviä mitään.
Weccumus kirjoitti:Minulla näyttää olevan sellainen softa sisällä kuin:
EU0AF01C. 55P
050225

Ainakin minulle sanottiin että pitäisi pystyä ajamaan etanoilillakin ja hyvin se ainakin tankillisen verran nyt on toiminut. :) Voikos tuosta mitään muuta päätellä? Ihan mielenkiinnosta kyselen. :saab:
Tech2 Saab & Opel diagnoosit/ohjelmoinnit.
T7 stage/biopower softaukset.
Weccumus
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2015 12:32
Paikkakunta: Lahti

Re: Mikä softa asennettuna

Viesti Kirjoittaja Weccumus »

SeenFinn kirjoitti:Voi päätellä, 07-08 9-5 2.3L Biopower basefile eli on etanoliyhteensopiva ellei joku ole sitä ominaisuutta ihmeellisesti poistanut käytöstä.
Viritysasteesta ei vielä tuolla selviä mitään.
Kiitoksia vastauksesta, saa mielenrauhan ja nukuttua ensi yönä. :D
"Exhaust gases go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens, and you go faster"
- Jeremy Clarkson
Saab 9-5 Aero -03 "Wagon Mafia"
Suzuki GSX-R 1000 K7
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Mikä softa asennettuna

Viesti Kirjoittaja McStadey »

AZP kirjoitti:
Mikä aiheuttaa tilanteen mair > mreq? Ilmamassamittarivika tai hukkaportissa häikkää?
Tuo onkin mielenkiintoinen kysymys. Tänään katselin kaupunkiajossa noita pikkuisen ja näyttäisi aina kaasua painaessa mair hyppäävän aavistuksen yli mreq:stä. Turbohan tuohon on juuri vaihdettu mitsuksi :roll:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mikä softa asennettuna

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Hukkisongelma tai softa ei vastaa rautaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Mikä softa asennettuna

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mulla oli edellisessä kolkissa garretille tehty softa ja turbona mitsu, enkä saanut koskaan mairia nousemaan mreqin yli. Tietenkin softissakin on eroja.

Pitäisköhän McStadeyn aloittaa tarkistamalla peruspaineet?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin