Välikelien kylmäkäynnistys

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9752
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Välikelien kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Härveli toimikin tänään niin hyvin, että tankkasin E85:ttä tankin täyteen. :-D
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

Jonni Peura
"Hirsch"
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Välikelien kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja Jonni Peura »

Pentä nykimistä on ollut, jos suoraan startin jälkeen lähtee pihasta peruuttamaan. Silloin saattaa rytkyttää. Loppuu kyllä melkein samantien. Ite oon laittanut johdon päähän jo 10c lämpötiloilla, mitä sitä suotta kylmää konetta kiusaamaan kun esilämmityskin on mahdollista.
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85

McStadey
"Hirsch"
Viestit: 813
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Välikelien kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Toistaseks käyny ihan normaalisti kylmempinäkin aamuina. Itellä ei oo lämmitysmahdollisuutta, joten katsotaan miten käy etanolin kanssa...

E: Eikös näiden välikelien pitäis olla se pahin paikka?
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: VW Touran 1.4TSI DSG MY16

OIZXXX
"Hirsch"
Viestit: 848
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 17:20

Re: Välikelien kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja OIZXXX »

Kylmäkäynnistyksessä en oo mitään eroa havainnu, ainoastaan kylmänä kiihdyttäessä on meno nykivää. Kuin olisi toinen ja neljäs vaihde yhtäaikaa päällä, jota vaihtelee silmänräpäyksessä. Mut mielestäni oli lämmemillä keleillä ihan samanlainen..
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.

ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Välikelien kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Aiempina talvina on ollut hankalaa juuri nollakelien startit, mutta tänä syksynä ei vielä kertaakaan mitään. Ei edes pientä rötäämistä. Mikäs nyt on rikki? :)

E: Tämä siis T5 omateko-viinasoftalla, johon ei ole koskettu useampaan vuoteen.
M97CSB234EFM57001 RE85

Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 748
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Välikelien kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

Femmassa ainoa ero bensaan on hiukan pidempi starttausaika etanolilla varsinkin kylmällä moottorilla. Ei nykymisiä eikä muitakaan kummallisuuksia.
Aikoinaan kun satkussa oli etanolisofta oli juurikin tuota pientä nykimistä havaittavissa ensimmäisten muutaman sadan metrin matkalla.
900 -88
9-3 Cab -00 RE85
9-3 TTID SC -10

Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9752
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Välikelien kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Nyt useamman tankillisen jälkeen voin kehua, että suutinparametrien hienosäätö poisti kylmäryttyilyt 90%. Pienen aikaa kun maltan käyttää moottoria vapaalla ennen parkkiruudusta pakittamista. Enää ei haittaa liikkeelle lähtöä, vaikka lambda olisi kylmä. Auto toimii nyt kylmänä kuten bensallakin ajaessa. :-)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

Vastaa Viestiin