Nakutuksesta

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
Minä itte
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2015 17:10
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Nakutuksesta

Viesti Kirjoittaja Minä itte »

Minkälaisista lukemista tulee huolestua kun siirtyy retanolista 95 suuntaan ? Tähän väliin lähdin sen bensatankillisen tankkaamaan ja tulihan niitä nakuja. Kaipa ne sitten saa sen sinisen pistoolin luo saa sitten taas jäämään...
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
Avatar
vessirs
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: To Loka 30, 2014 09:32
Paikkakunta: Laukaa

Re: Nakutuksesta

Viesti Kirjoittaja vessirs »

Minä itte kirjoitti:Minkälaisista lukemista tulee huolestua kun siirtyy retanolista 95 suuntaan ? Tähän väliin lähdin sen bensatankillisen tankkaamaan ja tulihan niitä nakuja. Kaipa ne sitten saa sen sinisen pistoolin luo saa sitten taas jäämään...
Omassa kulkineessa alkoi nakuja kertyä viinalla pariin pyttyyn, bensaa tankattu välillä, ei ilmeisesti tarpeeksi kun si-alcohol vasta auttoi. Nakujen kertymisen aikana vaihdoin pränikän kassun ja tulpat koska kasetti herjasi kuuluisaa punalamppua ja tulpille tuli kilsat täyteen eli 8000tkm
-04 9-5 Aero "Biopower
-98 Ng900 Turbo
-90 Fiesta rs turbo
-Sitruuna Xsara Vts 2.0
-95 Volvo 850
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Nakutuksesta

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Eipä noihin softattuihin kannata 95:sta tankkailla.. Nakuja tulee yleensä adaptoitumisvaiheessa kun siirrytään etanolista bensaan, se näyttää olevan ihan normaalia. Eikä adptaatiovaiheessa kannata paljoa kaasutella muutenkaan..

Mitenkä paljon sulle sitten niitä tulee? Mulle niitä ainakin tulee joitakin kymmeniä adaptaatiovaiheessa ja adaptaation jälkeen kun ensimmäisen kerran mennään ylipaineen puolelle. Sen jälkeen ei paljoa näy kuin satunnaisia nakutustunnistuksia silloin tällöin.. Mutta ensimmäiseksi jätä se 95 oktaanisen tankkaaminen kokonaan pois.. ja vähintään 98:sia tankkiin.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Minä itte
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2015 17:10
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Nakutuksesta

Viesti Kirjoittaja Minä itte »

Nakut 9-9-20-26. Eipä noita lisääkään ole tullut.
Huomasin juurikin tankkausreissusta tullessa jotta olis saanu olla 98 ...Jospa nyt ton tankillisen ajan sietäs 95 menovedet. Eipä tää nyt niin flexi sitte ... :D
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Nakutuksesta

Viesti Kirjoittaja Pakari »

No ei se siihen flexiin liity mitenkään vaan siihen että 95 on liian alhainen oktaaniluku softatuille.. Eikä tuollaisesta määrästä nakuja etanoli-bensa vaihdoksessa kannata olla huolissaan. Tärkeintä polttoainetta vaihtaessa on se että ajelee rauhallisesti jonkun aikaa että järjestelmä ennättää adaptoitumaan uudelle polttoaineelle..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Nakutuksesta

Viesti Kirjoittaja Poy »

Itellä tuli normaalia enemmän 98:lla ja ihan vähän etanolilla, mutta kun vaihdoin uuteen sytkäkasettiin niin ainakin etanolilla loppui nakut. Voi olla että edellinen jotenkin rikkonut kasetin väärillä tulpilla.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Minä itte
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2015 17:10
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Nakutuksesta

Viesti Kirjoittaja Minä itte »

Pakari kirjoitti:No ei se siihen flexiin liity mitenkään vaan siihen että 95 on liian alhainen oktaaniluku softatuille.. Eikä tuollaisesta määrästä nakuja etanoli-bensa vaihdoksessa kannata olla huolissaan. Tärkeintä polttoainetta vaihtaessa on se että ajelee rauhallisesti jonkun aikaa että järjestelmä ennättää adaptoitumaan uudelle polttoaineelle..
Juu. Olin tietoinen flexistä. Siksipä tuo hymiö ...
Kiitokset joka tap. Tankataan seuraavaksi 98/retanoli vaihtoehdoilla.
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
Vastaa Viestiin