Auton käynnistys lohkolämmittimen jälkeen
Auton käynnistys lohkolämmittimen jälkeen
Elikkäs nyt tänä syksynä kolkki on tehnyt kolme kertaa sellaista että ollut auto piuhassa -5 pakkasta ulkona, sidi näyttää moottorin lämpötilaksi n.+30 ja tankissa etanolia.
Biopower softakin on autossa ja stage 1, 9-3 -02 2.0t
Juuri vaihdettu tulpat ja uusi sytytyskasetti, ei vikakoodeja. Niin auton kun käynnistää, kierrokset ei nouse kuin 800rpm ja kone "yskäisee ja pörpöttää" ja kierrokset ei enää nouse ja auto sammuu samantien käynnistyksen jälkeen.
Avaimet pois virtalukosta ja uudestaan käyntiin niin ei ole enää tietoakaan mistään ettei käynnistyisi ensimmäiselle.
Mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään.
Biopower softakin on autossa ja stage 1, 9-3 -02 2.0t
Juuri vaihdettu tulpat ja uusi sytytyskasetti, ei vikakoodeja. Niin auton kun käynnistää, kierrokset ei nouse kuin 800rpm ja kone "yskäisee ja pörpöttää" ja kierrokset ei enää nouse ja auto sammuu samantien käynnistyksen jälkeen.
Avaimet pois virtalukosta ja uudestaan käyntiin niin ei ole enää tietoakaan mistään ettei käynnistyisi ensimmäiselle.
Mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään.
Re: Auton käynnistys lohkolämmittimen jälkeen
Onko etanolipitoisuus (Ad85) kohdallaan?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Auton käynnistys lohkolämmittimen jälkeen
Mikäs ois optimaaliin arvo? Viimeks ku kattelin tankkauksenjälkee nii tais olla jotain 70% paikkeil
Re: Auton käynnistys lohkolämmittimen jälkeen
No jos tankissa on ollut useampi tankillinen vain e85 niin 70% on liian matala, syynä yleensä imuvuoto.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Auton käynnistys lohkolämmittimen jälkeen
Äsken ajelulla käydessäni näytti 75%
Vajaan vuoden olen pelkällä etanolilla ajellu.
Kylmälläkin käynnistäessä välillä joutuu starttia pyörittämään tavallista kauemmin.
Mistäs sitä imuvuotoo voi lähtä ettimää?
Vajaan vuoden olen pelkällä etanolilla ajellu.
Kylmälläkin käynnistäessä välillä joutuu starttia pyörittämään tavallista kauemmin.
Mistäs sitä imuvuotoo voi lähtä ettimää?
Re: Auton käynnistys lohkolämmittimen jälkeen
NG93 :n kanssa myös käynnistymishankaluutta. Ei meinaa jäädä käyntiin jos on ollut lämmityksessä, ryskyttää jossain 500rpm alueella. Ilman lämmitystä jopa -20 astetta eikä mitään ongelmaa.
Käytössä 1kW TT-Thermon Puuiloversio. Parin tunnin lämmityksellä jäähdytysneste luokkaa +40c ulkolämpötilaa enempi.
Lähtee hyvin käyntiin kun jeesaa kaasulla. Jos ei anna kaasua ni ryskyttää ties miten pitkään 500rpm.
Käytössä 1kW TT-Thermon Puuiloversio. Parin tunnin lämmityksellä jäähdytysneste luokkaa +40c ulkolämpötilaa enempi.
Lähtee hyvin käyntiin kun jeesaa kaasulla. Jos ei anna kaasua ni ryskyttää ties miten pitkään 500rpm.
Re: Auton käynnistys lohkolämmittimen jälkeen
Autossa on siis biopower-ohjelma.late1409 kirjoitti:NG93 :n kanssa myös käynnistymishankaluutta. Ei meinaa jäädä käyntiin jos on ollut lämmityksessä, ryskyttää jossain 500rpm alueella. Ilman lämmitystä jopa -20 astetta eikä mitään ongelmaa.
Käytössä 1kW TT-Thermon Puuiloversio. Parin tunnin lämmityksellä jäähdytysneste luokkaa +40c ulkolämpötilaa enempi.
Lähtee hyvin käyntiin kun jeesaa kaasulla. Jos ei anna kaasua ni ryskyttää ties miten pitkään 500rpm.
Onko sama ongelma sekä etanolilla että bensalla vai vain toisella?
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Auton käynnistys lohkolämmittimen jälkeen
Ennen ohjelmointia ei ollut bensalla samaa ongelmaa. Biopower ohjelma laitettu n. 2kk sitten, minkä jälkeen ajettu vain 85:llä.petrisa kirjoitti:Autossa on siis biopower-ohjelma.late1409 kirjoitti:NG93 :n kanssa myös käynnistymishankaluutta. Ei meinaa jäädä käyntiin jos on ollut lämmityksessä, ryskyttää jossain 500rpm alueella. Ilman lämmitystä jopa -20 astetta eikä mitään ongelmaa.
Käytössä 1kW TT-Thermon Puuiloversio. Parin tunnin lämmityksellä jäähdytysneste luokkaa +40c ulkolämpötilaa enempi.
Lähtee hyvin käyntiin kun jeesaa kaasulla. Jos ei anna kaasua ni ryskyttää ties miten pitkään 500rpm.
Onko sama ongelma sekä etanolilla että bensalla vai vain toisella?
Re: Auton käynnistys lohkolämmittimen jälkeen
Mitenkä vanhat tulpat?
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
Re: Auton käynnistys lohkolämmittimen jälkeen
No, olettaisin, että 2 kk vanhat. Tulpat varmaankin vaihdettu biopoweroinnin yhteydessä.Mono kirjoitti:Mitenkä vanhat tulpat?
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Auton käynnistys lohkolämmittimen jälkeen
Tulpat vaihtui biopower- mallisiin ohjelmoinnin yhteydessä.petrisa kirjoitti:No, olettaisin, että 2 kk vanhat. Tulpat varmaankin vaihdettu biopoweroinnin yhteydessä.Mono kirjoitti:Mitenkä vanhat tulpat?
Octaviassa oli aikanaan samaa ongelmaa bensalla. Siinä letkulämmittimessä ei ollut ropelia, joten lämpesi epätasaisesti ja lämmitti lämpötila-anturin ja vain osan jäähdytysnesteestä. Ropelilla pitäisi lämmetä paremmin ja tasaisesti.
Re: Auton käynnistys lohkolämmittimen jälkeen
Mulla on tasan samanlainen käytös omassa NG9-3. Lämmittimenä TT-Thermo 1kW. Kylmänä lähtee koska tahansa, mutta lämmitettynä pitää antaa kaasua avuksi. Omaa ajan vain etanolilla, mutta vaimon samanlaisessa Saabissa samanlaisella lämppärillä mutta bensalla ei ongelmaa ole. Olen pähkäillyt asian niin, että jokin (nesteen) lämpötila-anturi on sellaisessa paikassa, että etanolilla Saabbi ei vaan tajua rikastaa tarpeeksi kun luulee olevansa kauttaaltaan lämmin. TT-Thermo siis kierrättää nestettä pumpulla, joten kyse ei ole siitä että lämpenisi vain yhdestä kohtaa. Oli miten oli, niin minulle tämä ei ole ongelma.late1409 kirjoitti:NG93 :n kanssa myös käynnistymishankaluutta. Ei meinaa jäädä käyntiin jos on ollut lämmityksessä, ryskyttää jossain 500rpm alueella. Ilman lämmitystä jopa -20 astetta eikä mitään ongelmaa.
Käytössä 1kW TT-Thermon Puuiloversio. Parin tunnin lämmityksellä jäähdytysneste luokkaa +40c ulkolämpötilaa enempi.
Lähtee hyvin käyntiin kun jeesaa kaasulla. Jos ei anna kaasua ni ryskyttää ties miten pitkään 500rpm.
Re: Auton käynnistys lohkolämmittimen jälkeen
Hyvää pohdintaa, jotenkin noin sen täytyy olla. En siis rasita asialla pääkoppaa tämän enempää.Blacktor kirjoitti:Mulla on tasan samanlainen käytös omassa NG9-3. Lämmittimenä TT-Thermo 1kW. Kylmänä lähtee koska tahansa, mutta lämmitettynä pitää antaa kaasua avuksi. Omaa ajan vain etanolilla, mutta vaimon samanlaisessa Saabissa samanlaisella lämppärillä mutta bensalla ei ongelmaa ole. Olen pähkäillyt asian niin, että jokin (nesteen) lämpötila-anturi on sellaisessa paikassa, että etanolilla Saabbi ei vaan tajua rikastaa tarpeeksi kun luulee olevansa kauttaaltaan lämmin. TT-Thermo siis kierrättää nestettä pumpulla, joten kyse ei ole siitä että lämpenisi vain yhdestä kohtaa. Oli miten oli, niin minulle tämä ei ole ongelma.late1409 kirjoitti:NG93 :n kanssa myös käynnistymishankaluutta. Ei meinaa jäädä käyntiin jos on ollut lämmityksessä, ryskyttää jossain 500rpm alueella. Ilman lämmitystä jopa -20 astetta eikä mitään ongelmaa.
Käytössä 1kW TT-Thermon Puuiloversio. Parin tunnin lämmityksellä jäähdytysneste luokkaa +40c ulkolämpötilaa enempi.
Lähtee hyvin käyntiin kun jeesaa kaasulla. Jos ei anna kaasua ni ryskyttää ties miten pitkään 500rpm.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: Auton käynnistys lohkolämmittimen jälkeen
Omassa ratkaisin ongelman laittamalla lämmityksen sammumaan ajastimella 10 minuuttia ennen töihin lähtöä. Tuolloin näköjään ehtii lämpö tasaantua ja lähtee hyvin käyntiin.late1409 kirjoitti:Hyvää pohdintaa, jotenkin noin sen täytyy olla. En siis rasita asialla pääkoppaa tämän enempää.Blacktor kirjoitti:Mulla on tasan samanlainen käytös omassa NG9-3. Lämmittimenä TT-Thermo 1kW. Kylmänä lähtee koska tahansa, mutta lämmitettynä pitää antaa kaasua avuksi. Omaa ajan vain etanolilla, mutta vaimon samanlaisessa Saabissa samanlaisella lämppärillä mutta bensalla ei ongelmaa ole. Olen pähkäillyt asian niin, että jokin (nesteen) lämpötila-anturi on sellaisessa paikassa, että etanolilla Saabbi ei vaan tajua rikastaa tarpeeksi kun luulee olevansa kauttaaltaan lämmin. TT-Thermo siis kierrättää nestettä pumpulla, joten kyse ei ole siitä että lämpenisi vain yhdestä kohtaa. Oli miten oli, niin minulle tämä ei ole ongelma.late1409 kirjoitti:NG93 :n kanssa myös käynnistymishankaluutta. Ei meinaa jäädä käyntiin jos on ollut lämmityksessä, ryskyttää jossain 500rpm alueella. Ilman lämmitystä jopa -20 astetta eikä mitään ongelmaa.
Käytössä 1kW TT-Thermon Puuiloversio. Parin tunnin lämmityksellä jäähdytysneste luokkaa +40c ulkolämpötilaa enempi.
Lähtee hyvin käyntiin kun jeesaa kaasulla. Jos ei anna kaasua ni ryskyttää ties miten pitkään 500rpm.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: Auton käynnistys lohkolämmittimen jälkeen
Juuri saapiu TT-Thermon 1kw lämppäri ja en yhtäkkiä löytänyt asennusturinoita saabiin liittyen.
Itsellä 9-3SC, letkut aika hyvin näkösälä. Asennonkanssa voi olla vähän hieromista.
Täytyy itse ottaa muutama kuva.
Tuota ylilämpöongelman aiheuttamaa starttimurhetta oli itsellä jo OGfemmassa jossa perinteinen vesikierukka. Ennemmin vähän vajaa lämmitys, kuin överi niin ei ole tuota ongelmaa.
Itsellä 9-3SC, letkut aika hyvin näkösälä. Asennonkanssa voi olla vähän hieromista.
Täytyy itse ottaa muutama kuva.
Tuota ylilämpöongelman aiheuttamaa starttimurhetta oli itsellä jo OGfemmassa jossa perinteinen vesikierukka. Ennemmin vähän vajaa lämmitys, kuin överi niin ei ole tuota ongelmaa.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814