Sivu 1/1

T5 kansiongelmia

Lähetetty: Ke Maalis 23, 2016 18:43
Kirjoittaja Markku84
Puolitankkia e85 polttoaineella ajettuani, alkoi syntyä ylinmääräistä painetta paisariin ja jäähdytin nestettäkin joutui lisätä. Onkohan tämä vain sattumaa vai onko etanolilla joku vaikutus kansitiivisteen kestoon. Ahtopyynnit oli 1.3bar mutta piikkaili välillä hiukan ylikin, autossa on myös isot dekat, hyvä cuuleri , putkisto, mitsun 15t ahdin, eli sen puolesta pitäis olla kaikki kunnossa. Sylinterikansi menee huomenna koneistamolle ja koeponnistettavaksi, tiiviste näytti silmämääräisesti ehjältä.

Re: T5 kansiongelmia

Lähetetty: Ke Maalis 23, 2016 18:57
Kirjoittaja vesa67
Jos massapahvi on 19 vuotta vanha ja ahtopaineet etanolilla tuotakin luokkaa niin aika ihme jos kestää, puhumatta edes sytkäennakosta. Onko softasta tietoa millaista ennakkoa softa mahtaa käyttää ?

Re: T5 kansiongelmia

Lähetetty: To Maalis 24, 2016 12:36
Kirjoittaja Markku84
Naapurikunnasta kaveri teki ohjelman ja lainasi myös boxin, jos oikein näin niin ennakot huiteli jossain 17 asteessa siinä huipputehon ja max ahtopyynnin kohdilla. Myös ahtopyynti oli sama 1.3 koko kierrosalueella. Onko mahdollista että kaasuläpän vesikierrosta pääsee ahdot karkaamaan veteen..? Toisaalta pitäis kyllä taas rauhoittua kun ajetaan alipaineen puolella. Se täytyy kyllä todeta että vääntö paranee paljon etanolilla, ainakin noin rajuilla ahdoilla. Mitään nakutukseen viittaavaa ei näkynny männissä eikä palotiloissa.
Mitäs raati on mieltä, onko liikaa ahtoja tuollaisella pikkuhyrrällä? Isommalla ahtimella tilanne varmaan helpottuisi

Re: T5 kansiongelmia

Lähetetty: To Maalis 24, 2016 14:21
Kirjoittaja raimsshi
Eipä se omassa tonnarissakaan viime kesänä vaatinut kuin pari vedätystä vähän painavammalla kaasujalalla viinasoftalla kun kannentiiviste oli valmis. Oli tosin jo vähän hävittänyt nestettä ennen lopullista hajoamista.

Re: T5 kansiongelmia

Lähetetty: La Maalis 26, 2016 18:25
Kirjoittaja TTH
E85 nostaa sylinteripaineita koska enemmän tavaraa, painetta ja ennakkoa. T5-pahvi kestää tehoa, hyvä sulake jos sattuu nakuttamaan. Mutta ajan mittaan kyllä menee huonoksi. E85 ei nakuta kovin helposti, paljon suuremmilla tehoilla kuin mitä tuommoinen 15T pukkaa ja silloin tulee kyllä romua pihalle :lol:

1.3bar on ihan hyvä, ei enempää. Tuskin siellä mitään hulluja ennakoita on, tai no, kyllä se uusi kansinahka sieltä antautuu jos on liikaa.

Kannattaa muuten vaihtaa uudet kansipultit samalla, vaikka eivät pitäisi olla venyviä niin kyllä ne monesti tuppaa olemaan sen verta että ei kiristy tarpeeksi kireälle.

Ei se sieltä kaasuläpästä minnekään karkaa, moni täällä ponnistaa lähemmäs kaksi kiloa saman läpän läpi eikä mitään ongelmaa.

Re: T5 kansiongelmia

Lähetetty: Ti Huhti 12, 2016 22:08
Kirjoittaja testing1
T5 kansi ja T7 alakerta wösnereillä RE85:lla ennakot oli viimeksi kun kattelin viimevuonna jotain 19-20 paikkeilla ja ahdot jossain 1,5 -2,0 välimaissa ainakin hetkellisesti, ei ole vielä ainakaan pahvi pettänyt, vaikka autolla ajetaankin varttia, mutta taitaa T7 metalli"pahvi" ollakin kestävämpi paineitten osalta kuin tuo oikeasti pahvinen T5 pahvi vaikka onkin kuparirenkailla.
Cossu sieraimessa oli perinteinen pahvi kuparisilla liekkirenkailla, niin se ainakin kesti melko pienen Garretin TO3 ahtimen 1,5 bar paineet.

T5 pahvi sallinee hiukan epätasaisemman pinnan kuin T7, mutta uudet pultit kannattaa ehdottomasti laittaa, kun aukasee kannen. Eikä haittaa tekis jos kannen pinta kevyesti hiottas suoraksi, jos pinnassa on syöpymää tai muuta töhnää, joka ei meinaa siististi lähteä irti.

Edit: pöh eihän noita kansipaffeja enään saakkaan kuparisilla liekkirenkailla, cossuunkin valokuvien perusteella jotain vaaleeta metallia liekö jotain kevytmetallia. Kai se kuparin hinta sitten on pilvissä.

Re: T5 kansiongelmia

Lähetetty: To Huhti 14, 2016 14:41
Kirjoittaja Markku84
Kyllä kyllä, kansi on nyt koeponnattu ja oikaistu ja kasatttu uusilla pulteilla. Seuraava murhe onkin että kylmäkäynnistys heikkeni merkittävästi tuon rempan jälkeen, miksi? Tarkistin vielä jakopään ja oli kohdillaan ja vielä varmistin avaamattomasta irtomoottorista että on oikein tuossa mikä on autossa kiinni. Ei varmaankaan ole normaalia lämmitellä lohkolämmittimellä enää 10 asteen lämpötilassa moottoria että saa auton käyntiin ilman että sammuu 3-4kertaa. Myös outo sinertävä savupilvi kylmänä ihmetyttää jos ei lämmitä lohkolämppärillä. Bensaboxilla tätä savua ei tule, eikä ole kyllä mitään öljynkäryä, senn kyllä tunnistan. Onkohan nyt vain liikaa kymärikastusta juuri näillä +5-10 asteen ilmoilla? Pakkasilla lähti jopa paremmin käyntiin.

Re: T5 kansiongelmia

Lähetetty: To Huhti 28, 2016 21:01
Kirjoittaja Mertmi
Miten katsoit jaon kohdalleen? Laskitko ketjulenkit? Ei olisi ensimmäinen kerta kun pakonokka-akselin ja imunokka-akselin välinen asento on väärin.

Re: T5 kansiongelmia

Lähetetty: To Huhti 28, 2016 21:34
Kirjoittaja vesa67
Noista kylmäkäynnistysilmiöistä: liikkeellä on vanhoja trionictuningilta kopioituja varhaisia e85 softia joissa kylmäkelien ryypytykset vaan ei ole oikein ja kone sammuu parin ekan startin verran. Varmista että softaaja on itse käytänyt ja mielellään jopa parantanut softan toimivuutta ennenkuin käytät liikaa aikaasi turhiin toimenpiteisiin.
Lisäksi jos dekoja ei ole huolella säädetty softaan niin ongelmat vaan odottaa ilmestymistään.

Re: T5 kansiongelmia

Lähetetty: La Kesä 25, 2016 10:01
Kirjoittaja Markku84
Softaaja on kyllä itsekkin ajellut omilla virityksillään, kylmästartti rikastus jäi vähän laihemmalle mitä hänellä omissa on ollut.
Kuinka monta lenkkiä pitäis olla nokkien välissä? Kulutukset on matka-ajossa normaalinopeuksilla 11-12litraa, pääseekö muut vähemmällä? Onko tässä kaikki vähän pielessä, menojaluja on kyllä hyvin. :D

Re: T5 kansiongelmia

Lähetetty: Ke Heinä 06, 2016 09:08
Kirjoittaja Jonenii
15 niittiä pitää olla välissä.
http://photo.platonoff.com/Auto/2006070 ... shafts.jpg

10l/100km pääsee tasaisella 100kmh nopeudella. Tähän muutama reipas ohitus niin kulutus on mainitsemaasi luokkaa.