9-3 2.0t B207L ym konetyyppien adaptointitapahtuma bensan ja etanolin välillä

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
Gnek
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Joulu 25, 2017 19:13

9-3 2.0t B207L ym konetyyppien adaptointitapahtuma bensan ja etanolin välillä

Viesti Kirjoittaja Gnek »

Moi,

Osaako joku kertoa mitkä komponentit liittyvät järjestelmän adaptointiin kun vaihdetaan esim etanolista bensiiniin, ja toisinpäin.

Olen lukenut että joissakin malleissa olisi myös tankissa joku anturi, vai perustuuko sytytyksen ja seoksen säädöt poltoaineen vaihtuessa pääasiassa lambda anturin dataan?

Kyseessä 2007-2011 mallit ja Trionic 8
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3 2.0t B207L ym konetyyppien adaptointitapahtuma bensan ja etanolin välillä

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Gnek kirjoitti:Moi,

Osaako joku kertoa mitkä komponentit liittyvät järjestelmän adaptointiin kun vaihdetaan esim etanolista bensiiniin, ja toisinpäin.

Olen lukenut että joissakin malleissa olisi myös tankissa joku anturi, vai perustuuko sytytyksen ja seoksen säädöt poltoaineen vaihtuessa pääasiassa lambda anturin dataan?

Kyseessä 2007-2011 mallit ja Trionic 8
Perustuu lambdakorjaukseen etuvedoissa paitsi my11 jossa on etanolianturi konehuoneessa polttoainelinjassa. Etanolianturi on myös kaikissa nelivedoissa vuosimallista riippumatta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Gnek
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Joulu 25, 2017 19:13

Re: 9-3 2.0t B207L ym konetyyppien adaptointitapahtuma bensan ja etanolin välillä

Viesti Kirjoittaja Gnek »

jcarlson kirjoitti:
Gnek kirjoitti:Moi,

Osaako joku kertoa mitkä komponentit liittyvät järjestelmän adaptointiin kun vaihdetaan esim etanolista bensiiniin, ja toisinpäin.

Olen lukenut että joissakin malleissa olisi myös tankissa joku anturi, vai perustuuko sytytyksen ja seoksen säädöt poltoaineen vaihtuessa pääasiassa lambda anturin dataan?

Kyseessä 2007-2011 mallit ja Trionic 8
Perustuu lambdakorjaukseen etuvedoissa paitsi my11 jossa on etanolianturi konehuoneessa polttoainelinjassa. Etanolianturi on myös kaikissa nelivedoissa vuosimallista riippumatta.
Ok, kiitoksia.
Vastaa Viestiin