Sivu 1/1

9-3 2.0t B207L ym konetyyppien adaptointitapahtuma bensan ja etanolin välillä

Lähetetty: Su Helmi 04, 2018 16:39
Kirjoittaja Gnek
Moi,

Osaako joku kertoa mitkä komponentit liittyvät järjestelmän adaptointiin kun vaihdetaan esim etanolista bensiiniin, ja toisinpäin.

Olen lukenut että joissakin malleissa olisi myös tankissa joku anturi, vai perustuuko sytytyksen ja seoksen säädöt poltoaineen vaihtuessa pääasiassa lambda anturin dataan?

Kyseessä 2007-2011 mallit ja Trionic 8

Re: 9-3 2.0t B207L ym konetyyppien adaptointitapahtuma bensan ja etanolin välillä

Lähetetty: Su Helmi 04, 2018 17:08
Kirjoittaja jcarlson
Gnek kirjoitti:Moi,

Osaako joku kertoa mitkä komponentit liittyvät järjestelmän adaptointiin kun vaihdetaan esim etanolista bensiiniin, ja toisinpäin.

Olen lukenut että joissakin malleissa olisi myös tankissa joku anturi, vai perustuuko sytytyksen ja seoksen säädöt poltoaineen vaihtuessa pääasiassa lambda anturin dataan?

Kyseessä 2007-2011 mallit ja Trionic 8
Perustuu lambdakorjaukseen etuvedoissa paitsi my11 jossa on etanolianturi konehuoneessa polttoainelinjassa. Etanolianturi on myös kaikissa nelivedoissa vuosimallista riippumatta.

Re: 9-3 2.0t B207L ym konetyyppien adaptointitapahtuma bensan ja etanolin välillä

Lähetetty: Su Helmi 04, 2018 19:39
Kirjoittaja Gnek
jcarlson kirjoitti:
Gnek kirjoitti:Moi,

Osaako joku kertoa mitkä komponentit liittyvät järjestelmän adaptointiin kun vaihdetaan esim etanolista bensiiniin, ja toisinpäin.

Olen lukenut että joissakin malleissa olisi myös tankissa joku anturi, vai perustuuko sytytyksen ja seoksen säädöt poltoaineen vaihtuessa pääasiassa lambda anturin dataan?

Kyseessä 2007-2011 mallit ja Trionic 8
Perustuu lambdakorjaukseen etuvedoissa paitsi my11 jossa on etanolianturi konehuoneessa polttoainelinjassa. Etanolianturi on myös kaikissa nelivedoissa vuosimallista riippumatta.
Ok, kiitoksia.