Näitä on nyt tullut muutama vastaan joten päätin varoittaa.
Koskee ainakin 2.0t ja 2.3t moottoreilla olevia jälkipäivitettyjä biopoweroituja autoja. Tähän saakka ongelmatapaukset on olleet viirufemmoja B2x5 koneilla. Softapohjat on 46T ja 55P niinkuin normaalisti. Ongelmasoftan tunnistaa jos osaa opensidin avata ja moderivillä 21 on parametri 255. Tuota parametria eli alivalikkoa kun yrittää muuttaa niin moottori sammuu samantien ja tämän pystyy näpelöimään ihan ajotilanteessakin. Oikein toimivalla softalla tällaista ongelmaa ei ole.
Kaikissa tapaamissani autoissa huoltokirja näyttää suomiauton huoltoleimoja joten joku näitä Suomessa on päivitellyt ja suosittelen että korjaat(tte) ongelman päivittämällä softanne ennenkuin joku koneen sammumisesta paniikissa joutuu onnettomuuteen. Automaattiautoissa moottorin sammuttua jarrutehostimen alipainetehostus tulee käytettyä aika nopeasti niin siinä voi tulla tiukat paikat.
Tottakai mootttori voi sammua polttoaineen loppumiseen tai muihin teknisiin ongelmiin samalla tavalla mutta keskimäärin ne ei pääse yllättämään ihan yhtä voimakkaasti kuin se että ecu heittää voltit näppäinkomennolla.
Varoitus yllättävästä moottorin sammumisesta tietyillä biopower päivityksillä
Varoitus yllättävästä moottorin sammumisesta tietyillä biopower päivityksillä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Varoitus yllättävästä moottorin sammumisesta tietyillä biopower päivityksillä
Meillä on etelä suomesta tuotu 9-5 2006 Viiru joka sammuu parametria muokkaamalla. Mielenkiintoista, joku varmaan siellä päin näitä softia on tehtaillut.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV