Saab 9-5 2.3t man e85/mitsu 2005 nykii isommilla vaihteilla.

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 596
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Saab 9-5 2.3t man e85/mitsu 2005 nykii isommilla vaihteilla.

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

Saabi.rupesi nykimään yli 1700 pinl. Lambda tyhjäkäynnillä korkea 2500, ajossa heiluu muutaman sadan +/-. E85 korkea, vaikka e95 tankissa. Painetestillä ei kuulu vuotoja. Hauskinta ettei tech näyttänyt mitään koodia. Uusi bypass ja tulpatkin ihan uudet ngk 7 -11 ranska.
Immun töpseli irti arvot lähellä oikeaa tyhjäkäynnillä ja käy paremmin. Nyppii myös vedossa ku alkaa ahtaa yli 1700 pinl. Mankkutöpseli irti jää 1350-70. Polttoaine suod. ihan uusi, painetta en ole mitannut. Mikä sen pitää tukilla olla?

Olisiko ketään saabistia, jolla olisi ehjä imm ja kasetti lähellä Pieksämäkeä. Niin voisi sulkea pois ne vikalistalta. P. 040 707 2986 myös whatsapp.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420

Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2041
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Saab 9-5 2.3t man e85/mitsu 2005 nykii isommilla vaihteilla.

Viesti Kirjoittaja Termos »

Kerääkö nakuja?
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen

Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 596
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Saab 9-5 2.3t man e85/mitsu 2005 nykii isommilla vaihteilla.

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

Silloin kun prötää. Mikä j16 liitin viks on?
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420

Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2041
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Saab 9-5 2.3t man e85/mitsu 2005 nykii isommilla vaihteilla.

Viesti Kirjoittaja Termos »

Rikkinäinen sytkäkassu saattaa huijata ECU:a, että nyt nakuttaa. Tuossa tapauksessa kulku voi olla aika nihkeää, kokemusta on :mrgreen:
Vika ei antanut mitään koodia, mutta ei kyllä sekoittanut lambda-arvojakaan.

J16-viasta on juttua esmes: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 5#p1124885
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen

Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 6953
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Saab 9-5 2.3t man e85/mitsu 2005 nykii isommilla vaihteilla.

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kolkissa ainakin vastaventtiilit tekivät nykimistä tietyllä kierrosalueella.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01
(*=ex) #2060#

Reksu
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: Saab 9-5 2.3t man e85/mitsu 2005 nykii isommilla vaihteilla.

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Ilmamassamittari vialta kuulostaisi
SAAB 9-5 2.3 -00 E85
#7815

Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 596
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Saab 9-5 2.3t man e85/mitsu 2005 nykii isommilla vaihteilla.

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

Tämä jäi vastaamatta. Ei ollut mikään perinteinen imm, pumppu, kasetti yms.
Oli virran vähyys, laturin säädin lopussa ja latasi liian vähän. Sammutti ahdoilla sytöt ja pumppu pumppasi etanolit pyttyyn. Meni läpi ja räjäytti katin putkeen. Putki tukkoon. Toinen tilalle ja sitten loppui lataaminen. Uusi hiilipaketiti paikalleen ja pirulainen rupesi toimimaan.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420

Vastaa Viestiin