Sivu 1/1

Saab 9-5 2.3t man e85/mitsu 2005 nykii isommilla vaihteilla.

Lähetetty: La Touko 19, 2018 10:12
Kirjoittaja Henkka poika
Saabi.rupesi nykimään yli 1700 pinl. Lambda tyhjäkäynnillä korkea 2500, ajossa heiluu muutaman sadan +/-. E85 korkea, vaikka e95 tankissa. Painetestillä ei kuulu vuotoja. Hauskinta ettei tech näyttänyt mitään koodia. Uusi bypass ja tulpatkin ihan uudet ngk 7 -11 ranska.
Immun töpseli irti arvot lähellä oikeaa tyhjäkäynnillä ja käy paremmin. Nyppii myös vedossa ku alkaa ahtaa yli 1700 pinl. Mankkutöpseli irti jää 1350-70. Polttoaine suod. ihan uusi, painetta en ole mitannut. Mikä sen pitää tukilla olla?

Olisiko ketään saabistia, jolla olisi ehjä imm ja kasetti lähellä Pieksämäkeä. Niin voisi sulkea pois ne vikalistalta. P. 040 707 2986 myös whatsapp.

Re: Saab 9-5 2.3t man e85/mitsu 2005 nykii isommilla vaihteilla.

Lähetetty: Su Touko 20, 2018 21:42
Kirjoittaja Termos
Kerääkö nakuja?

Re: Saab 9-5 2.3t man e85/mitsu 2005 nykii isommilla vaihteilla.

Lähetetty: Ma Touko 21, 2018 11:08
Kirjoittaja Henkka poika
Silloin kun prötää. Mikä j16 liitin viks on?

Re: Saab 9-5 2.3t man e85/mitsu 2005 nykii isommilla vaihteilla.

Lähetetty: Ma Touko 21, 2018 23:25
Kirjoittaja Termos
Rikkinäinen sytkäkassu saattaa huijata ECU:a, että nyt nakuttaa. Tuossa tapauksessa kulku voi olla aika nihkeää, kokemusta on :mrgreen:
Vika ei antanut mitään koodia, mutta ei kyllä sekoittanut lambda-arvojakaan.

J16-viasta on juttua esmes: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 5#p1124885

Re: Saab 9-5 2.3t man e85/mitsu 2005 nykii isommilla vaihteilla.

Lähetetty: La Touko 26, 2018 19:29
Kirjoittaja 9000CD23T
Kolkissa ainakin vastaventtiilit tekivät nykimistä tietyllä kierrosalueella.

Re: Saab 9-5 2.3t man e85/mitsu 2005 nykii isommilla vaihteilla.

Lähetetty: Su Touko 27, 2018 17:50
Kirjoittaja Reksu
Ilmamassamittari vialta kuulostaisi

Re: Saab 9-5 2.3t man e85/mitsu 2005 nykii isommilla vaihteilla.

Lähetetty: Su Syys 01, 2019 21:49
Kirjoittaja Henkka poika
Tämä jäi vastaamatta. Ei ollut mikään perinteinen imm, pumppu, kasetti yms.
Oli virran vähyys, laturin säädin lopussa ja latasi liian vähän. Sammutti ahdoilla sytöt ja pumppu pumppasi etanolit pyttyyn. Meni läpi ja räjäytti katin putkeen. Putki tukkoon. Toinen tilalle ja sitten loppui lataaminen. Uusi hiilipaketiti paikalleen ja pirulainen rupesi toimimaan.