Tyhjäkäynti röpötys
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Tyhjäkäynti röpötys
Mistä johtuu että t8 ohjelmoidut e85 vehkeet röpöttää järkiään ja tietyllä pakkas kelillä käynistettäessä ääni ruma kun painaa kaasua.
pensalla toimii kuin kello eikä kalkata.minusta ainetta liikaa ja siinä vielä ennakoa.alkuperäinen ei tee näin.???
pensalla toimii kuin kello eikä kalkata.minusta ainetta liikaa ja siinä vielä ennakoa.alkuperäinen ei tee näin.???
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Tyhjäkäynti röpötys
Ehkäpä se kalkatus tulee hydraulisista venttiilin nostimista.
Aikansa kalkattaa ennenkuin öljynpaineet nousee, vaggineessa ( 6 koppanen kolopallo ) tuo ääni pakkasammuna oli todella häijy välillä.
Tämän takia vaihdan og kolkkiin T7, öljyt n.5-7tkm välein kun viinalla mennään.
Tuppaa menemään pitemmällä vaihtovälillä liruksi tuo öljy.
Aikansa kalkattaa ennenkuin öljynpaineet nousee, vaggineessa ( 6 koppanen kolopallo ) tuo ääni pakkasammuna oli todella häijy välillä.
Tämän takia vaihdan og kolkkiin T7, öljyt n.5-7tkm välein kun viinalla mennään.
Tuppaa menemään pitemmällä vaihtovälillä liruksi tuo öljy.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Tyhjäkäynti röpötys
Onkohan E85 adaptaatio aivan kohdillaan? Näillähän on joskus taipumusta tehdä niin että tankkauksen jälkeen adaptaatio ei käynnisty tai se jumiutuu jostain syystä. Tähän auttaa akun irti käyttö ja uudestaan sopeutusten ajo. Kannattaa tehdä lämpimään koneeseen tuo akun irtikäyttö jos etanolit tankissa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Tyhjäkäynti röpötys
Mulla ex JC biopowerissa sai resetoinnin aikaan starttaamalla kaasu pohjassa. Ongelmana oli, ettei sopeutunut kylmästartilla, kun aine tankissa oli vaihtunut etanolista bensaan. Toisinpäin ei ollut ongelmaa. Tuo kaasupoljintempu auttoi. Olisi akun irroituskin tietenkin tehnyt saman.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Tyhjäkäynti röpötys
Kummallakaan ei vaikutusta bensalla pelaa kuin kello.e85 parempi kesällä mutta pakasilla lopetettava käyttö kun holvaa sitä etanoolia liikaa käynnistyksessä.epäilen jotain ohjelmassa
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Tyhjäkäynti röpötys
Ohjelma korjattu nyt pelaa ok.
Re: Tyhjäkäynti röpötys
Mikä tässä oli lopulta ongelma softassa? Omassa 07 9-3ssa on viime kesästä lähtien biopower ohjelmoinnin jälkeen ajoittain vastaavia oireita kylmällä koneella startatessa. Kone jotenkin "ravistaa" muutamia sekunteja käynnistyksen jälkeen. Käyntiin lähtee kyllä ihan hyvin aina.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ke Kesä 19, 2019 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhjäkäynti röpötys
Sama täällä pari viikkoa sitten Saabin omalla B207L-bio-ohjelmalla ohjelmoidulla B207L:llä (MY08) nollakelissä.
Ensimmäisellä oikealla kylmäkäynnistyksellä käynnistyi ihan normaalisti 55-prosenttisella viinalla. Pari kilometriä ajettiin kaupan pihaan, jonka jälkeen auto sai jäähtyä pari minuuttia. Moottori ei ollut lämmennyt edes niin paljoa, että neula liikahtaisi.
Uudelleenkäynnistys tuottikin pienen yllätyksen, kun moottori lähti käymään sylinterin tai parin vajauksella ja ravistuksen saattelemana. Tasoittui noin 15 sekuntia käynnistyksestä, jonka jälkeen vedot täysin tallessa, ja kaikki muukin toimi.
No, uuden softan testit jatkuvat. Toivottavasti ei venttiilit tai mikään muukaan veemäinen ole falskaamassa.
Ensimmäisellä oikealla kylmäkäynnistyksellä käynnistyi ihan normaalisti 55-prosenttisella viinalla. Pari kilometriä ajettiin kaupan pihaan, jonka jälkeen auto sai jäähtyä pari minuuttia. Moottori ei ollut lämmennyt edes niin paljoa, että neula liikahtaisi.
Uudelleenkäynnistys tuottikin pienen yllätyksen, kun moottori lähti käymään sylinterin tai parin vajauksella ja ravistuksen saattelemana. Tasoittui noin 15 sekuntia käynnistyksestä, jonka jälkeen vedot täysin tallessa, ja kaikki muukin toimi.
No, uuden softan testit jatkuvat. Toivottavasti ei venttiilit tai mikään muukaan veemäinen ole falskaamassa.
Saab 9-3 2.0t SC M6 MY08 Biopoweroitu