Etanolipäivitys, 150 hp, 2002

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5346
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Etanolipäivitys, 150 hp, 2002

Viesti Kirjoittaja VKe »

Onko tuommoisesta pikkuturbosta eli 150 hp-mallisesta 2.0 t 9-3:sta saatavilla kuinka paljon ja helposti reiluja lisätehoja eli heposia etanolisoftalla?

Yllätyin että jopa 235 hp olisi saatavilla: https://www.nettiauto.com/saab/9-3/12029330

Mihin ottaa yhteys :wink: ?

Edit: korjattu otsikko ja hp-lukemaksi 150 :oops:
Viimeksi muokannut VKe, Ma Touko 03, 2021 21:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sininen Saab 9-3, '99
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Etanolipäivitys, 154 kw, 2002

Viesti Kirjoittaja AZP »

Menikö kilowatit ja hevoset sekaisin? MY2002 2.0t (Trionic 7) on 150 hv eli 110 kW. 154 hv on vanhemman 2.0t:n (Trionic 5) teho, joka oli tarjolla MY2000 saakka.

Yhteys kannattaa ottaa esim nimimerkkeihin jcarlson, Nappe, vesa67 tai Hook, riippuen ihan paikkakunnastakin. Täällä lisää listaa tekijöistä:

https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.p ... &p=1137478
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Etanolipäivitys, 154 kw, 2002

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kyllä taisi Vkellä olla ns kieli poskessa :twisted: Eipähän T7sta ihan pelkällä softalla yli 200hv kovin helposti irtoa. Kyllä GT17 ja kuuleri on ainakin vaihdettava ensin parempiin :twisted:

Eski
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Etanolipäivitys, 154 kw, 2002

Viesti Kirjoittaja AZP »

Noo, jcarlsonin mukaan pikkuturboisesta 2.0 T7-koneesta saisi irti seuraavat lukemat:

B205E/L: 220hv/340Nm bensa, 230hv/360Nm E85

https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.p ... &p=1174887

Loput 5hv saa vaikka ajamalla sumuvalot päällä tai kääntämällä lippiksen takaperin :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5346
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Etanolipäivitys, 154 kw, 2002

Viesti Kirjoittaja VKe »

Jovain, hienosti sekoillin kilovateissa ja hevosissa. Kiitokset tuosta linkistä!

Kyseessä siis B205E ja 150 hp automaatilla. Tosi paljon saa softalla tuohon lisää hepoja, 150 hp -> 220 hp.

Sitten kun katsoo esmes B235L/R, niin vain 260-270hv/410Nm bensa, 245hv/450Nm E85 (280-290hv), kun vakiona jo toi about 250...260 hp. Vääntöä tulee lisää kun vakiona 370 Nm.

Joo, ei muuta kuin sumarit päälle JA lippis ympäri :twisted:
Sininen Saab 9-3, '99
Jeo123
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ma Huhti 24, 2017 16:08
Paikkakunta: Pori

Re: Etanolipäivitys, 154 kw, 2002

Viesti Kirjoittaja Jeo123 »

VKe kirjoitti:
Ma Touko 03, 2021 20:51

Sitten kun katsoo esmes B235L/R, niin vain 260-270hv/410Nm bensa, 245hv/450Nm E85 (280-290hv), kun vakiona jo toi about 250...260 hp. Vääntöä tulee lisää kun vakiona 370 Nm.
Aeroon (235R) ei tosiaa kauheesti tule lisää, kun siinä on jo "viri" tehtaalta. Samalla mitsun turbolla "iso-T" (235L) pääsee siis samaan, jolloin nousu onkin jo melko reilu (220->280/290)
Vastaa Viestiin