E85 ok käyttää vain 30 km viikossa?

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
mikseymono
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: La Elo 07, 2021 22:14

E85 ok käyttää vain 30 km viikossa?

Viesti Kirjoittaja mikseymono »

Hei kaikki...Saab 9-3 2.0t 2006 'Flexi-fuel'....erinäisistä syistä...olen käyttänyt autoa paljon vähemmän nyt...varmasti käynnistän sen kahdesti viikossa, mutta ajelen vain noin 30 km viikossa yhteensä......onko tämä edelleen OK e85:lle vai pitäisikö minun laittaa 95/98:aa? kuinka kauan auto voi olla e85:llä käynnistämättä? vai riittääkö vain sen käynnistäminen ja polttoaineen saaminen virtaamaan pienille viikoittaisille kilometreilleni?......... olisiko päättelyni oikein?

Kiitos,
M
Saab 9-3 2.0t Vector 2006 Auto -
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: E85 ok käyttää vain 30 km viikossa?

Viesti Kirjoittaja aero »

Kyllähän etanoli pientä seisontaa kestänee.

Ylipäätään auton kannalta olisi kuitenkin hyvä heittää vaikka kerran kuussa semmonen reilun tunnin ajoa sisältävä lenkki, jolla ei tule pahemmin startteja eikä kerree kone jäähtymään. Tällöin pääsee akku latautumaan, paikat kuivumaan ja öljyt lämpeemään niin, että kondensiokosteudet ja starttirikastukset haihtuu.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
mikseymono
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: La Elo 07, 2021 22:14

Re: E85 ok käyttää vain 30 km viikossa?

Viesti Kirjoittaja mikseymono »

Kiitos vastauksesta. Kaikki käy järkeen. Minun pitäisi ajaa enemmän kilometrejä talvella, mutta tällä hetkellä "kesällä" teen hyvin vähän. Ajaako kukaan Flexi-polttoainekartalla pienillä (alkuperäisillä) ruiskuilla kuten minä? Halusin vain tietää kannattaako isompien ruiskujen ja toisen kartan ostaminen.......Kiitos.
Saab 9-3 2.0t Vector 2006 Auto -
Vastaa Viestiin