B202 viinamuunnos
B202 viinamuunnos
Olen yrittänyt foorumeista löytää käytännön tietoa miten saada muunnettua LH-jetillä varustettua tonnarin b202 turboa e85-käyttöiseksi mutta heikoin tuloksin. Oon siis ymmärtänyt että näitä pre-trionikkeja ei oikein saada millään flexikäyttöisiksi mutta täysetanoleiksi kyllä.
Joten jos joku voisi rautalangalla mulle vääntää mitkä käytännön toimenpiteet tehdään, esim isommat suuttimet(minkälaisetsiinätapauksessa?), moottorinohjaukseen muutokset jne...?
Joten jos joku voisi rautalangalla mulle vääntää mitkä käytännön toimenpiteet tehdään, esim isommat suuttimet(minkälaisetsiinätapauksessa?), moottorinohjaukseen muutokset jne...?
Re: B202 viinamuunnos
Laita esim. eFlexFuel-muunnoslaite ja jo vain tuli flexfuel, eikä tartte touhuta sen enempää. Saa pois, jos haluaa ja auton takas alkuperäiseksi
Re: B202 viinamuunnos
Olen noita käynyt läpi ja just tähän vanhempaan 2l turboon ei löydy yhteensopivaa. 2,3-litraiseen kyllä ja uudempaan b204:seen jossa jo trionic. Myöskin b202 vapariin löytyi vaihtoehtoa... Vois tietysti näistä muunnosfirmoista tiedustella jos joku viritys toimisi.
Re: B202 viinamuunnos
Ongelmaksi voi muodostua suutinten riittämättömyys, jotka muistaakseni eivät ole suuren suuret ko. tonnarissa.
Pitäisi siis vaihtaa isommat suuttimet ja lh-jetin softa sen mukaiseksi ja sen jälkeen sitten voi saada järkevästi eflexfuelinkin käyttöön.
-Sami
Pitäisi siis vaihtaa isommat suuttimet ja lh-jetin softa sen mukaiseksi ja sen jälkeen sitten voi saada järkevästi eflexfuelinkin käyttöön.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: B202 viinamuunnos
Erääseen toiseen autoon jossa LE-jetronic pähkäilin, että ilman mitään muutoksia laitan 30 - 35 % suuremman tuoton omaavat suuttimet. Ongelmana on tietenkin se, että onko niiden tuotto yhtä lineaarinen kuin alkuperäisten suuttimien, eli kaikilla aukioloajoilla tuottaa prosentuaalisesti yhtä paljon enemmän. Tuolloin ei tietenkään voi sitten ajaa muuta kuin etanolilla, eikä saa täyttä hyötyä, kun ennakot tai ahtopaine ei muutu.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: B202 viinamuunnos
Kävin vähän meilivaihtoa ton eflexfuel firman kans ja tultiin siihen päätökseen et noihin vanhempiin lh-jet turboihin ei vain sovi niitten laitteet
Eli ainoa mahdollisuus saada toimiva etanoliviritys on joko itse kokeilemalla riskillä et mitään ei toimi tai sitten löytää joku velho joka hallitsee nää asiat. Eli edelleen paluu lähtökysymykseen..
Eli ainoa mahdollisuus saada toimiva etanoliviritys on joko itse kokeilemalla riskillä et mitään ei toimi tai sitten löytää joku velho joka hallitsee nää asiat. Eli edelleen paluu lähtökysymykseen..
Re: B202 viinamuunnos
Mulla oli aikoinaan 940 2.3T Volvo, joissa ruiskuna LH Jetronic, muistaakseni versio LH2.4
Siinä oli vakiosuuttimet jotain 310cc luokaa. Vaihdoin tilalle noin 400cc suuttimet ja ajelin kylmän viileästi e85:llä menemään pari vuotta.
Kesällä tuo toimi ihan mainiosti. Pakkasella (bensalle tarkoitettu) rikastus ei aivan riittänyt, autoa joutui starttaamaan pari kolme kertaa, että jäi käyntiin. Vikakoodeja tuonne jetroniciin kertyi satunnaisesti seossuhteesta, ei mitenkään yllättävää
Siinä oli vakiosuuttimet jotain 310cc luokaa. Vaihdoin tilalle noin 400cc suuttimet ja ajelin kylmän viileästi e85:llä menemään pari vuotta.
Kesällä tuo toimi ihan mainiosti. Pakkasella (bensalle tarkoitettu) rikastus ei aivan riittänyt, autoa joutui starttaamaan pari kolme kertaa, että jäi käyntiin. Vikakoodeja tuonne jetroniciin kertyi satunnaisesti seossuhteesta, ei mitenkään yllättävää
900s -90
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
Re: B202 viinamuunnos
Jotain tällaista ehkä ajattelin itsekin. Et siis mitään muita muutoksia kuin nuo isommat suuttimet tehnyt? Eikä käynyt laihalla? Ton kylmällä käynnistämisen varmaan saisi hallintaan yksinkertaisesti käyttämällä lohkolämmitintä pakkasella.A_K_O kirjoitti: ↑Ma Heinä 31, 2023 15:57Mulla oli aikoinaan 940 2.3T Volvo, joissa ruiskuna LH Jetronic, muistaakseni versio LH2.4
Siinä oli vakiosuuttimet jotain 310cc luokaa. Vaihdoin tilalle noin 400cc suuttimet ja ajelin kylmän viileästi e85:llä menemään pari vuotta.
Kesällä tuo toimi ihan mainiosti. Pakkasella (bensalle tarkoitettu) rikastus ei aivan riittänyt, autoa joutui starttaamaan pari kolme kertaa, että jäi käyntiin. Vikakoodeja tuonne jetroniciin kertyi satunnaisesti seossuhteesta, ei mitenkään yllättävää
Nyt en vaan keksi mistä löytyisi niitä isompia suuttimia kun tarjolla näyttäis olevan vain uudempia trionicciin.. En tiedä sitten toimisko ne boschin ruiskussa.
Re: B202 viinamuunnos
Kunhan vastusarvo täsmää ja on fyysisesti sopiva, niin voi laittaa suunnilleen mitkä vain suuttimet. Finjectorilla on hyvä (paras) valikoima.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: B202 viinamuunnos
En mittaillut kävikö laihalla, ei ainakaan huomannut missfire tyylistä pätkimistä.
Vanhoissa koneissa on pitkät 61mm o-o bosch EV1 suuttimet. Sähköliitin on junior power timer, jotkut puhuvat hassusti jetronic -liittimestä. Matalaohmisten suuttimien (n4ohm) tilalle jos laittaa korkeaohmiset (n16ohm) niin pruukataan jättää etuvastus pois.
Vanhoissa koneissa on pitkät 61mm o-o bosch EV1 suuttimet. Sähköliitin on junior power timer, jotkut puhuvat hassusti jetronic -liittimestä. Matalaohmisten suuttimien (n4ohm) tilalle jos laittaa korkeaohmiset (n16ohm) niin pruukataan jättää etuvastus pois.
900s -90
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08