Oliko asennuksen tms. kanssa mitään haasteita, eli tuliko vastaan mitään ylimääräisiä haasteita? Pitäisi päivittää Saappaan alusta kun alkuperäinen alkaa muistuttamaan jenkkilullaa eikä nuo superhypersporttien hintataso oikein innosta...saab90087 kirjoitti:Tilasin PFS:ta tuon standart lowerin suspension kitin. Iskunvaimentimet olivat saksalaiset Myele merkkiset ja jouset Lesjöforsit.
Alustasarja
Re: Alustasarja
_____________________________
9-3 SS 2.0t BioPower MY11
9-3 SS 2.0t BioPower MY11
Re: Alustasarja
onko tuosta PFS:n sarjasta porukalla kokemuksia? Käyttöikä, ajettavuus, asennus?saab90087 kirjoitti:Tilasin PFS:ta tuon standart lowerin suspension kitin. Iskunvaimentimet olivat saksalaiset Myele merkkiset ja jouset Lesjöforsit. Madallusta tuli noin 30 mm, eikä perä laahaa, vaan näyttäisi olevan hyvin tasapainoisen näköinen paketti. Ajettavuus parani todella paljon vakioon 260 tkm ajettuun alustaan. Tuli paljon jämäkämpi, eikä vetele enää urissa 18" renkaillakaan. Hinta/laatusuhde on mielestäni kohdallaan, kun kotiovelle toimitettuna paketti maksoi 350 euroa. Suosittelen edullista pakettia etsivälle.
saako ohjauskulmat kuntoon, vai olisiko hommattava myös shimmilevyjä yms.?
Re: Alustasarja
Samaten olisi kiva saada sivukuva miten auto noilla istuu. Alkoi kiinnostamaan tuo pfs:n setti hintansa puolesta.
Re: Alustasarja
jos ei kenelläkään kokemuksia tuosta PFS sarjasta, niin epäilyttää kun iskarit ovat vakio mallia, eikä madallusjousille tarkoitettuja.
onko kukaan asentanut ja katsastanut onnistuneesti TA-Technix coilover sarjaa?
tuohan on tarkoitettu Vectra B, mutta pitäisi ilmeisesti mennä bolt-on myös femmaan
ja olisi edullinen. TUV-lappujahan Saabiin ei saa tuolle sarjalle.
onko kukaan asentanut ja katsastanut onnistuneesti TA-Technix coilover sarjaa?
tuohan on tarkoitettu Vectra B, mutta pitäisi ilmeisesti mennä bolt-on myös femmaan
ja olisi edullinen. TUV-lappujahan Saabiin ei saa tuolle sarjalle.
Re: Alustasarja
Olen asentanut onnistuneesti toisen merkkiseen. Ton hintaluokan alustalta en kyllä odottaisi juuri mitään keston suhteen.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Alustasarja
Kaveri kans laittoi tommosen avo audi 80:seen kun joku madallus-satsi piti äkkiä saada mutta nyt vuosi jälkeenpäin kyselin kokemuksia niin sanoi, että "jos olis ton tienny minkälainen sarja on niin olis laittanu mielummin senki rahan kaljaan...."
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: Alustasarja
Juu ei TA:ta mihinkään autoon, pelkkää huonoa kuulunut. Neobrothersilta Bilsteinit??
http://www.neobrothers.co.uk/bilsteinma ... d84a91413e
http://www.neobrothers.co.uk/bilsteinma ... d84a91413e
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
- Paikkakunta: Loviisa/Gammelby
Re: Alustasarja
Koni FSD ja H&R 30mm madallusjouset. Kovemmassa mutka-ajossa jämäkkä ja matka-ajossa mukavat vetreä eikä mikään kivireki. Rataa en ole käynyt kiertämässä kun siihen löytyy ihan oma vehje.
Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
Re: Alustasarja
Vectraan tarkoitettua coilover-alustasarjaa en ysifemmaan laittaisi (on pikkuisen eri painoiset autot).
Jos coiloveria ysifemmaan alle mieli tekee, niin voin omasta kokemuksestani suositella K-Sportin tätä settiä: http://www.ksportfinland.com/product_in ... s_id=20640
Omaan allekirjoituksen Aeroon asennettiin kyseinen setti viime elokuussa.
Talven yli tultiin kunnialla, ei ole moitteen aihetta alustan toiminnasta. Ei ollut ylimääräisiä tärinöitä, kolinoita tms. ongelmia missään olosuhteissa.
Omassa sarjassa on jousien esijännitys säädetty lähes minimiin (eli löysimpään asentoon). Iskunvaimennuksen säätö on puolivälissä sekä edessä että takana.
Alustan korkeus on hiukan Aeron vakiota alempana - en tahtonut viedä kovin tonttiin. Säätövaraa sekä ylös- että alaspäin on reilusti.
Aerossa oli sport-alusta, varustettuna takapään automaattisella tasonsäädöllä (nivomat). Halusin autoa ulkonäkösyistä hiukan matalammaksi, mutta tasonsäätöalustan korkeutta ei voi säätää (ilman kikkailua) - ja siksi päädyin hankkimaan sarjan, jonka korkeutta voi säätää.
Alusta on toki pehmeimmilläänkin jäykempi kuin Aeron alkuperäinen alusta, mutta minun mielestäni on tällaisenaan juuri sopiva.
Allekirjoituksen vanhemmassa kulkineessa on Konin säädettävä Sport-kit H&R jousin.
Konien vaimennus on myös säädetty puoliväliin ja alustan korkeus on suurin piirtein sama kuin uudemmassa.
Coilover alusta tuntuu minusta ajossa paremmalta kuin vanhemman auton alusta.
Vanhemman auton puslat on muutamaa etupään puslaa lukuunottamatta uretaanisia, kun uudemmassa on vielä vakiopuslat. En osaa sanoa, vaikuttavatko puslat syntyvään ajotuntemukseen - ja kuinka paljon.
K-Sport sarjan komponentit ovat päällepäin laadukkaasti viimeisteltyjä eikä hinta ole paha.
Etutolppien alapään toinen kiinnitys-/pulttireikä on pitkulainen (säätövara). Ainoa ongelma oman setin asennuksessa oli se ettei säätövara aivan riittänyt, vaan pitkulaisia reikiä joutui aavistuksen verran avartamaan. Muutoin asennus sujui aivan bolt-on.
D2-settejä kehutaan laadukkaiksi. Omaa kokemusta ei ole. Ysifemmaan D2 sarja on kuitenkin pari sataa K-Sportin sarjaa kalliimpi - ja ainakin K-Sport settien suomalainen vähittäismyyjä väitti että D2-setti olisi jäykempi/kovempi kuin K-Sport.
Jos coiloveria ysifemmaan alle mieli tekee, niin voin omasta kokemuksestani suositella K-Sportin tätä settiä: http://www.ksportfinland.com/product_in ... s_id=20640
Omaan allekirjoituksen Aeroon asennettiin kyseinen setti viime elokuussa.
Talven yli tultiin kunnialla, ei ole moitteen aihetta alustan toiminnasta. Ei ollut ylimääräisiä tärinöitä, kolinoita tms. ongelmia missään olosuhteissa.
Omassa sarjassa on jousien esijännitys säädetty lähes minimiin (eli löysimpään asentoon). Iskunvaimennuksen säätö on puolivälissä sekä edessä että takana.
Alustan korkeus on hiukan Aeron vakiota alempana - en tahtonut viedä kovin tonttiin. Säätövaraa sekä ylös- että alaspäin on reilusti.
Aerossa oli sport-alusta, varustettuna takapään automaattisella tasonsäädöllä (nivomat). Halusin autoa ulkonäkösyistä hiukan matalammaksi, mutta tasonsäätöalustan korkeutta ei voi säätää (ilman kikkailua) - ja siksi päädyin hankkimaan sarjan, jonka korkeutta voi säätää.
Alusta on toki pehmeimmilläänkin jäykempi kuin Aeron alkuperäinen alusta, mutta minun mielestäni on tällaisenaan juuri sopiva.
Allekirjoituksen vanhemmassa kulkineessa on Konin säädettävä Sport-kit H&R jousin.
Konien vaimennus on myös säädetty puoliväliin ja alustan korkeus on suurin piirtein sama kuin uudemmassa.
Coilover alusta tuntuu minusta ajossa paremmalta kuin vanhemman auton alusta.
Vanhemman auton puslat on muutamaa etupään puslaa lukuunottamatta uretaanisia, kun uudemmassa on vielä vakiopuslat. En osaa sanoa, vaikuttavatko puslat syntyvään ajotuntemukseen - ja kuinka paljon.
K-Sport sarjan komponentit ovat päällepäin laadukkaasti viimeisteltyjä eikä hinta ole paha.
Etutolppien alapään toinen kiinnitys-/pulttireikä on pitkulainen (säätövara). Ainoa ongelma oman setin asennuksessa oli se ettei säätövara aivan riittänyt, vaan pitkulaisia reikiä joutui aavistuksen verran avartamaan. Muutoin asennus sujui aivan bolt-on.
D2-settejä kehutaan laadukkaiksi. Omaa kokemusta ei ole. Ysifemmaan D2 sarja on kuitenkin pari sataa K-Sportin sarjaa kalliimpi - ja ainakin K-Sport settien suomalainen vähittäismyyjä väitti että D2-setti olisi jäykempi/kovempi kuin K-Sport.
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Re: Alustasarja
mun mielestä noi madallusjouset alkaa olee jo aika vanha juttu..
jos alustaa mieliii nii coiloveria alle vaan, saa säädettyä löysemmäks tai jäykemmäks ja korkeemmaks ja matalammaks jne..
eikä esim toi ksportin alusta oo pahanhintanen ja mulla on itellä ksportin alusta 300zx:ässä eikä siitä oo mitää moitittavaa, taino tarpeeks alas sitä ei edestä saanu ennenku sorvas muutaman sentin pois ala "kupista" et sai ruuvattua jousta tarpeeks alas mutta muuten täysin toimiva alusta!
taidan myös itse ii panna tollasen k-sportin
jos alustaa mieliii nii coiloveria alle vaan, saa säädettyä löysemmäks tai jäykemmäks ja korkeemmaks ja matalammaks jne..
eikä esim toi ksportin alusta oo pahanhintanen ja mulla on itellä ksportin alusta 300zx:ässä eikä siitä oo mitää moitittavaa, taino tarpeeks alas sitä ei edestä saanu ennenku sorvas muutaman sentin pois ala "kupista" et sai ruuvattua jousta tarpeeks alas mutta muuten täysin toimiva alusta!
taidan myös itse ii panna tollasen k-sportin
NG 9-5
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Alustasarja
Eihän siinä muuta ole kun, että kaikki ei halua sitä "kivireki tai rata-ajo" alustaa normi sunnuntai ajeluun ellei sit ole valmis sijoottamaan ~1000€, Että saa sen alustan tiputuksen + ajomukavuuden. Ja sit toisille riittää se 10-40mm tiputus 50-90mm sijasta..Razz3 kirjoitti:mun mielestä noi madallusjouset alkaa olee jo aika vanha juttu..
jos alustaa mieliii nii coiloveria alle vaan, saa säädettyä löysemmäks tai jäykemmäks ja korkeemmaks ja matalammaks jne..
eikä esim toi ksportin alusta oo pahanhintanen ja mulla on itellä ksportin alusta 300zx:ässä eikä siitä oo mitää moitittavaa, taino tarpeeks alas sitä ei edestä saanu ennenku sorvas muutaman sentin pois ala "kupista" et sai ruuvattua jousta tarpeeks alas mutta muuten täysin toimiva alusta!
taidan myös itse ii panna tollasen k-sportin
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: Alustasarja
Onko noissa coilovereissa edes tuv-hyväksyntää?
Re: Alustasarja
kyllä noi aika löysäkski saa.. en oo kyllä ite ainakaa yhtäkää hyvin "toimivaa" tai hyvän tuntusta madallusjousilla madallettua autoa ajanuHimo_kaappoo kirjoitti:Eihän siinä muuta ole kun, että kaikki ei halua sitä "kivireki tai rata-ajo" alustaa normi sunnuntai ajeluun ellei sit ole valmis sijoottamaan ~1000€, Että saa sen alustan tiputuksen + ajomukavuuden. Ja sit toisille riittää se 10-40mm tiputus 50-90mm sijasta..Razz3 kirjoitti:mun mielestä noi madallusjouset alkaa olee jo aika vanha juttu..
jos alustaa mieliii nii coiloveria alle vaan, saa säädettyä löysemmäks tai jäykemmäks ja korkeemmaks ja matalammaks jne..
eikä esim toi ksportin alusta oo pahanhintanen ja mulla on itellä ksportin alusta 300zx:ässä eikä siitä oo mitää moitittavaa, taino tarpeeks alas sitä ei edestä saanu ennenku sorvas muutaman sentin pois ala "kupista" et sai ruuvattua jousta tarpeeks alas mutta muuten täysin toimiva alusta!
taidan myös itse ii panna tollasen k-sportin
kyllä k-sportilta ja bc-racingiltä saa laput mukana.t.t.j kirjoitti:Onko noissa coilovereissa edes tuv-hyväksyntää?
NG 9-5
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Alustasarja
En puhunu toimivasta mitään..Razz3 kirjoitti: kyllä noi aika löysäkski saa.. en oo kyllä ite ainakaa yhtäkää hyvin "toimivaa" tai hyvän tuntusta madallusjousilla madallettua autoa ajanu
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: Alustasarja
no et kyllä puhunuHimo_kaappoo kirjoitti:En puhunu toimivasta mitään..Razz3 kirjoitti: kyllä noi aika löysäkski saa.. en oo kyllä ite ainakaa yhtäkää hyvin "toimivaa" tai hyvän tuntusta madallusjousilla madallettua autoa ajanu
NG 9-5