facelift -mallin peilikolmioiden maalaus
facelift -mallin peilikolmioiden maalaus
Moro,
Tossa meidän viimesyksynä ostetussa -04 femmassa on peilikolmiot ihan ruvella. Onko jengi nuita fiksannut silleen että ei heti uudelleen kesi maalit veke? Vissiinkin ovenkahvoissa alkaa sama oire. Ei tossa -98:ssa tommosta harmia ollut...
Hc versio olisi purku, puhallutus ja pulverimaali. Saako nuo purettua niin pieniksi paloiksi kohtuudella, että olisi metalliosat irrallaan?
Tossa meidän viimesyksynä ostetussa -04 femmassa on peilikolmiot ihan ruvella. Onko jengi nuita fiksannut silleen että ei heti uudelleen kesi maalit veke? Vissiinkin ovenkahvoissa alkaa sama oire. Ei tossa -98:ssa tommosta harmia ollut...
Hc versio olisi purku, puhallutus ja pulverimaali. Saako nuo purettua niin pieniksi paloiksi kohtuudella, että olisi metalliosat irrallaan?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: facelift -mallin peilikolmioiden maalaus
Täällä oli kans kuskinpuolella ruvella ja auto oli tallissa muista syistä niin ohimennen hion karkealla paperilla/vinkun teräsharjalla sen näkyvimmän osan paljaalle alumiinille(tai mitä seosta lie), suojaukset ja normi mattamusta sprayta päälle. Ei ainakaan vuodessa oo tapahtunu mitään kuplimista yms.
Siihen jäi myös ruvelle vielä ne muotoiluimmat osat jotka on peilin ja auton välissä, mutta ei oo sieltä edenny hiotulle/maalatulle alueelle. Paljo helpompi pysäyttää ku normi rauta ruoste
Tosiaan WIS sanoo että sisäpuolelta muovikolmio, vaahtomuovit, liittimet ja 4 ruuvia irti nii peili pitäisi irrota. Peilin purkuun on kans jotain ohjeita. Nuo ruvettuvat osat on tuolla peilin nivelen alla yms. että paloiksi pitää laittaa jos kaiken haluaa siistiä.
Pitää varmaan koittaa tässä kesällä irroittaa peili ja ainakin loput näkyvät maalailla.
Siihen jäi myös ruvelle vielä ne muotoiluimmat osat jotka on peilin ja auton välissä, mutta ei oo sieltä edenny hiotulle/maalatulle alueelle. Paljo helpompi pysäyttää ku normi rauta ruoste
Tosiaan WIS sanoo että sisäpuolelta muovikolmio, vaahtomuovit, liittimet ja 4 ruuvia irti nii peili pitäisi irrota. Peilin purkuun on kans jotain ohjeita. Nuo ruvettuvat osat on tuolla peilin nivelen alla yms. että paloiksi pitää laittaa jos kaiken haluaa siistiä.
Pitää varmaan koittaa tässä kesällä irroittaa peili ja ainakin loput näkyvät maalailla.
Re: facelift -mallin peilikolmioiden maalaus
Kolmio ei ole paha irroittaa, eikä peili paha purkaa. WISin ja Haynesin ohjeet ovat molemmat päteviä. Irrottaminen ja purkaminen on joka tapauksessa helpompaa kuin maalaaminen paikallaan... jos aikoo edes jokseenkin kunnollista jälkeä tehdä.
Pohjamaaliksi kannattaa hakea maalikaupasta pohja joka sopii nimenomaan kirkkaalle alumiinille (ei anodisoidulle tai kromatoidulle pinnalle joita yleensä käytetään maalaukset esikäsittelyinä). Pohjat kannattaa putsata hiomalla tai esim soodapuhaltamalla. Hiekkapuhallus (ja lasikuulapuhalluskin) tuppaavat takomaan oksidit pintaan kiinni... puhallus tuottaa siistin pinnan, mutta maali siinä ei pysy.
Lähetetty minun GT-P5100 laitteesta Tapatalkilla
Pohjamaaliksi kannattaa hakea maalikaupasta pohja joka sopii nimenomaan kirkkaalle alumiinille (ei anodisoidulle tai kromatoidulle pinnalle joita yleensä käytetään maalaukset esikäsittelyinä). Pohjat kannattaa putsata hiomalla tai esim soodapuhaltamalla. Hiekkapuhallus (ja lasikuulapuhalluskin) tuppaavat takomaan oksidit pintaan kiinni... puhallus tuottaa siistin pinnan, mutta maali siinä ei pysy.
Lähetetty minun GT-P5100 laitteesta Tapatalkilla
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: facelift -mallin peilikolmioiden maalaus
Semmonen pikkusäiliöllä oleva soodapuhaltaja löytyy lainaksi. Pitääkin kokeilla tuohon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: facelift -mallin peilikolmioiden maalaus
Mistä noi peilin purkuohjeet löytyy? Siis irroitus onnistui helposti. Onkohanjoku laittanut peilin atomeiksi ja tehnyt siitä ohjetta?
nimimerkki Paripäivääetsinyt
nimimerkki Paripäivääetsinyt
-------------------------------
Jo autokoulussa Saabeihin hurahtanut
Jo autokoulussa Saabeihin hurahtanut
Re: facelift -mallin peilikolmioiden maalaus
milläs olette noita soodalla puhallettuja amuliineja putsanneet ennen maalausta?
eikös sooda reagoia jotenkin ilmankosteuden kanssa amuliiniin ja jokin oksidi siihen muodostuu lähes heti joka pitää poistaa ennen maalausta.
näin muistelen aikoja sitten lukeneeni jostain ja tämä oli kai lentokoneissakin ongelmana eikä maali hankkinut pysyä kiinni...
eikös sooda reagoia jotenkin ilmankosteuden kanssa amuliiniin ja jokin oksidi siihen muodostuu lähes heti joka pitää poistaa ennen maalausta.
näin muistelen aikoja sitten lukeneeni jostain ja tämä oli kai lentokoneissakin ongelmana eikä maali hankkinut pysyä kiinni...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: facelift -mallin peilikolmioiden maalaus
Henk. koht. olisin putsannut kolmiot, sipassut jotain tallista löytyvää mustaa pohjamaalia ja esim. 3M-hiilariteippiä päälle.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: facelift -mallin peilikolmioiden maalaus
Minusta tää hiilariteippi innostus on jo aikaa sitten lähtenyt lapasesta, sitä on jo joka paikassa, varsinkin siellä minne se ei kuuluisi...melekosta amistuunausta. Jos sen teippaa, niin miksi ei sitten esim. ihan rehellisellä himmeellä mustalla?
Re: facelift -mallin peilikolmioiden maalaus
Totta. Olisin voinut kirjoittaa laadukasta mustaa teippiä. Itselle vaan tuli teippailtua prätkästä yksityiskohtia hiilariteipillä, kun pyörässä on niitä myös aitoina ja 3M-teippi osoittautui laadukkaaksi eli ei ole niin amista kuin ne repsottavat Motonetin teipit.CDTA kirjoitti:Minusta tää hiilariteippi innostus on jo aikaa sitten lähtenyt lapasesta, sitä on jo joka paikassa, varsinkin siellä minne se ei kuuluisi...melekosta amistuunausta. Jos sen teippaa, niin miksi ei sitten esim. ihan rehellisellä himmeellä mustalla?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: facelift -mallin peilikolmioiden maalaus
Maalasin Aeron peilikolmiot mustalla ¨plast dipillä¨ kesäkuussa, vielä on pysynyt hyvänä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: facelift -mallin peilikolmioiden maalaus
Kannattaa varautua siihen, että kun alkaa purkaan niitä peilejä niin osa kiinnikkeistä voi katketa, kun ovat hapettuneet niin kiinni.
9-3 2.8TS Aero SC -06
9-3t coupe SE -99
TECH 2
9-3t coupe SE -99
TECH 2