9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
Re: 9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
Tossa pari kuvaa, jos apuva http://aijaa.com/Nn1eS6
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: 9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
Hienoa lukea jälkikäteen tuosta käyttövivun varmistamisesta. Tajunnut sitä tehdä ja aika pitkälle alashan se meni. Noh, kohta kokeilemaan miten vaikutti.
#5981
Saab 9-5 Aero sportcombi
Saab 9-5 Aero sportcombi
Re: 9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
Nyt on peruspaineet 1400. Piuha takasin kiinni ja nyt tuntuisi toimivan, ei nykäisyjä enää. Pyynnit/saannitkin näyttäisi toteutuvan nätisti, en kerennyt kyllä pitkään testata. Vikakoodeja näyttäisi olevan tämän testin jälkeen:
Kiinalainen lukija:
P0160 Stored
P0150 Stored
P0162 Pending
P0151 Pending
Eikä nollaudu. Onkohan noissa nyt jotain mukavaa odottamassa, vai liittyykö nuo nyt kattien poistamiseen kaikki?
Kiinalainen lukija:
P0160 Stored
P0150 Stored
P0162 Pending
P0151 Pending
Eikä nollaudu. Onkohan noissa nyt jotain mukavaa odottamassa, vai liittyykö nuo nyt kattien poistamiseen kaikki?
#5981
Saab 9-5 Aero sportcombi
Saab 9-5 Aero sportcombi
Re: 9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
Kiinalukija sekoilee. Tuollaisia vikakoodeja ei edes T7:ssa ole. Kattien poistosta tulee P0420 eli katalysaattorin heikko toiminta, sen saa softattua pois jos on katti poistettu tai virikatti vaihdettu.
Nyt kun peruspaine on kohdallaan niin ei tule enää fuel cutteja joten se ongelma on todennäköisesti historiaa.
Nyt kun peruspaine on kohdallaan niin ei tule enää fuel cutteja joten se ongelma on todennäköisesti historiaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
Sid näyttää nyt kahta vikakoodia, mutta en nyt saa tietystikkään luettua kuin tuon yhden.
Ja sen mitä se näyttää on 1056 eli tuo katti homma.
Aikaisemmin tuo kiinalukija näytti tuon saman vikakoodin.
Pitäisiköhän käyttää vielä akkua irti 30 min ja katsoa tuleeko koodeja uudestaan.
Ja sen mitä se näyttää on 1056 eli tuo katti homma.
Aikaisemmin tuo kiinalukija näytti tuon saman vikakoodin.
Pitäisiköhän käyttää vielä akkua irti 30 min ja katsoa tuleeko koodeja uudestaan.
#5981
Saab 9-5 Aero sportcombi
Saab 9-5 Aero sportcombi
Re: 9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
Toinen vikakoodi on todennäköiseti mankkuvenan irroituksesta aiheutunut P1662 eli mankkuventtiilin sähköinen katkos.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
Joo, näin voisi hyvinkin olla. Käytän akkua irti niin selviää, tuleeko lisää koodeja vai jääkö se siihen yhteen.
Kiitoksia paljon avusta! Kyllähän tuossa meni taas euroja ja aikaa.
Kunhan tulee se 3" koko putki niin pitäisi tietysti vielä sitä vähän katsoa ohjelman puolesta ja samalla se lampda valvonta pois...
Kiitoksia paljon avusta! Kyllähän tuossa meni taas euroja ja aikaa.
Kunhan tulee se 3" koko putki niin pitäisi tietysti vielä sitä vähän katsoa ohjelman puolesta ja samalla se lampda valvonta pois...
#5981
Saab 9-5 Aero sportcombi
Saab 9-5 Aero sportcombi
Re: 9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
Jep pikkupäivityksellä hoituu nuo. 3" putken kanssa jos haluaa siitä täyden hyödyn etanolilla, olisi järkevää nostaa pa-painetta tai vaihtaa 875cc suuttimet. N. 300hv tienoille pääsee silloin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
Ei antanut vikakoodeja enää akun irroituksen jälkeen. Lambada antaa varmaan jossain vaiheessa taas.
Ei tehojen häviämistä tai muita ongelmia. Ahdot ja toteutuneet pomppaa kyllä vielä melko korkeaksi kun 100+ vauhdeista lyö lämän tiskiin. Toteutuneet oli ainakin hetken 1300. Mutta nykäisyä ei tullut.
Joo, nuo suuttimet tai paineen nosto kävi kyllä mielessä. Samallahan tuo varmaan pitäisi sitten tehdä. Suuttimia en vielä rupea vaihtamaan, mutta jos nostaisi paineita. Pitää miettiä vielä, ei ole niin kiirusta tämän homman kanssa kun sai nyt toimimaan.
Ei tehojen häviämistä tai muita ongelmia. Ahdot ja toteutuneet pomppaa kyllä vielä melko korkeaksi kun 100+ vauhdeista lyö lämän tiskiin. Toteutuneet oli ainakin hetken 1300. Mutta nykäisyä ei tullut.
Joo, nuo suuttimet tai paineen nosto kävi kyllä mielessä. Samallahan tuo varmaan pitäisi sitten tehdä. Suuttimia en vielä rupea vaihtamaan, mutta jos nostaisi paineita. Pitää miettiä vielä, ei ole niin kiirusta tämän homman kanssa kun sai nyt toimimaan.
#5981
Saab 9-5 Aero sportcombi
Saab 9-5 Aero sportcombi
Re: 9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
Alkuperäinen keskustelun aloittaja tässä moro, vika selvisi ja vaihtoon meni DI-kasetti. Vikakoodin luvussa paljastui sytytyshäiriöitä. Ei ollutkaan siis se todennäköisin veikkaus eli ilmamassamittari. Ajattelin tosin senkin vaihdattaa seuraavan huollon yhteydessä kun ilmeisesti alkuperäinen on vielä paikallaan. Ei muuta kuin kiitos vielä kaikille avusta!
Otto
Saab 9-5 Aero Estate -00
Saab 9-5 Aero Estate -00
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
Kannattas se bensapumppukin tarkistaa jos on vielä alkuperäinen pumppu: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=135410Odeon kirjoitti:Alkuperäinen keskustelun aloittaja tässä moro, vika selvisi ja vaihtoon meni DI-kasetti. Vikakoodin luvussa paljastui sytytyshäiriöitä. Ei ollutkaan siis se todennäköisin veikkaus eli ilmamassamittari. Ajattelin tosin senkin vaihdattaa seuraavan huollon yhteydessä kun ilmeisesti alkuperäinen on vielä paikallaan. Ei muuta kuin kiitos vielä kaikille avusta!
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: 9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
Taitaa tuo edullinen Bilteman mittari olla siinä mielessä kelvoton, että sen skaala painepuolella on vain 10 psi asti. Sehän ei paljon mitään baareissa tai ainakaan ei riitä ahtopaine + 3 bar mittauksiin.jcarlson kirjoitti:En osaa sanoa mistä tuollaisen venttiilin saisi, mutta Bilteman mittari on varmaan ihan tarpeeksi tarkka. Paineen tulisi pysyä 3,0 bar + ahtopaine eli esim. 1 bar ahdoilla 4 bar. Ja tyhjäkäynnin alipaineella (n. -0,6 bar) sitten vastaavasti alle 3 bar.
Eli tämä http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... ri-151366/
Soppeli venttiili siihen suutintukille voisi olla tämä, jos kyseessä on tosiaan juuri sama liityntä kuin polkupyöränventtiileissä.
------------linkki poistettu--------------
Löysin kuitenkin netistä jotain kommetteja, että juuri tätä mittaria olisi käytetty itse asiassa Saabin polttoaineenpaineen mittaukseen. Toimiiko sittenkin? Vai vain kaasarivehkeisiin?
Viimeksi muokannut peukalokeskellä, Ke Maalis 26, 2014 12:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
Jättäisin tuon mittarin hyllyyn jos kyseessä on ruiskuvehje. Lisäksi tuo suutintukissa oleva nippa on kyllä sisäkierteeltään sopiva normaaleille auton pyöränventtiileille, mutta ulkokierre on sitten jotain ihan muuta kuin pyöränventtiilissä (muistaakseni 7/16" NTP kartiopäällä). Itse en uskaltaisi tuolla mainitsemallasi "venttiilillä" lähteä kokeilemaan paineita tukissa, sen verran voi falskata ja roiskua pitkin konehuonetta
#5500
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: 9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
Jep, otetaan linkki pois, ettei kukaan mene sellaista virittilemään Voi kiihdytykset päättyä vielä liekkimereen.
Oisko sulla varmistaa tieto, että liitin olisi 7/16" NTP kartiopäällä. Tai jopa heittää suoraan linkkiä mistä tuollaisen juuri oikean osan voi hankkia.
Oisko sulla varmistaa tieto, että liitin olisi 7/16" NTP kartiopäällä. Tai jopa heittää suoraan linkkiä mistä tuollaisen juuri oikean osan voi hankkia.
Re: 9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
Multa löytyy tuo kyseinen kampe, ja ei sillä pysty mittaamaan kuin noin +0.7bar ja -1.0 barin väliltä yli ja alipainetta. Juuri eilen sillä leikin kun tutkin vnt turbon siipien liikkuvuutta ja paljonko alipainetta siellä ohjauspuolella menee...peukalokeskellä kirjoitti:Taitaa tuo edullinen Bilteman mittari olla siinä mielessä kelvoton, että sen skaala painepuolella on vain 10 psi asti. Sehän ei paljon mitään baareissa tai ainakaan ei riitä ahtopaine + 3 bar mittauksiin.jcarlson kirjoitti:En osaa sanoa mistä tuollaisen venttiilin saisi, mutta Bilteman mittari on varmaan ihan tarpeeksi tarkka. Paineen tulisi pysyä 3,0 bar + ahtopaine eli esim. 1 bar ahdoilla 4 bar. Ja tyhjäkäynnin alipaineella (n. -0,6 bar) sitten vastaavasti alle 3 bar.
Eli tämä http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... ri-151366/
Soppeli venttiili siihen suutintukille voisi olla tämä, jos kyseessä on tosiaan juuri sama liityntä kuin polkupyöränventtiileissä.
------------linkki poistettu--------------
Löysin kuitenkin netistä jotain kommetteja, että juuri tätä mittaria olisi käytetty itse asiassa Saabin polttoaineenpaineen mittaukseen. Toimiiko sittenkin? Vai vain kaasarivehkeisiin?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96