9-3 :n kokemuksia konin sporteista tai muista iskareista .

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuten olen muutamaan kertaan tälläkin foorumilla kertonut, minulla on 9-3:ssa Aeron jouset ja Bilsteinin Sprintit. Tämä on sellainen mukavuuspainotteinen kompromissi, joka ei madalla autoa liikaa eikä tee siitä liian kovaa, mutta poistaa korin pahimman kiikkumisen ja kallistelun mutkissa. En kylläkään osaa sanoa paljonko noissa Aeron jousissa on eroa 9-3 turbon vakiojousiin, kun olivat ainakin päällisin puolin ihan samannäköiset, saman mittaiset ja samanvahvuista materiaalia. Jossain on väitetty, että Aeron alusta olisi 10 mm vakiota matalampi. Aeron jousia ei tietenkään kannata ostaa uutena (saat kaksi settiä madallusjousia samalla rahalla), mutta tälläkin foorumilla on usein myynnissä vähän käytettyjä jousia, jollaiset itsekin aikanaan hankin.

Kokemusta on myös Gm900:sta Konin Sporteilla ja Eibachin prokit-vietereillä ja se oli selvästi kovempi ratkaisu ja pohja kolisi maahan aika helposti...

Eski
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Eski kirjoitti: Kokemusta on myös Gm900:sta Konin Sporteilla ja Eibachin prokit-vietereillä ja se oli selvästi kovempi ratkaisu ja pohja kolisi maahan aika helposti...
Eski
Jep, Tidissä on perus Sachsit ja Eibachin vieterit. Kesällä asfaltillla päästellessä mukavan jämäkkä, mutta kyllä ryttyyttää liikaa talvella ja hiekkateillä. Auto laskee ko. vietereillä ainakin sen 30mm ellei enemmän.
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Ja TiDissä kun tuo öljypohja on vielä aika ottavasti esillä, pelkkä muovilevy suojana :?
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

Itsellä Konin sport kit ja on todella hyvä. Ennen alustasarjan hommaamista mietin, että ei kai sillä säädöllä niin väliä. Nyt jälkeenpäin kun sarja ollut niin säädöstä on kyllä sanottava, että ihan loistava! Tulee paljon pyörittyä kaupungilla mukulakivillä ja on todella hyvä, että alustan saa melko löysäksi tarvittaessa. Mun mielestä ero kireimmältä löysimmälle on tosi suuri. Ja säätö tosi helppoa ja nopeaa.

Ongelmia yleisesti alustasarjan laitossa on, että etuiskarien kiinnitysmutteri tahtoo löystyä. Täytyy kiristellä välillä kun alkaa "naksumaan". Kannattaa varmaan vaihtaa mutteri samalla ja tarkastaa myös iskarin yläpään laakeri. Näistä taisi olla juttua jossain toisessa topicissa.
Saab 9³
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Happo kirjoitti:Itsellä Konin sport kit ja on todella hyvä. Ennen alustasarjan hommaamista mietin, että ei kai sillä säädöllä niin väliä. Nyt jälkeenpäin kun sarja ollut niin säädöstä on kyllä sanottava, että ihan loistava! Tulee paljon pyörittyä kaupungilla mukulakivillä ja on todella hyvä, että alustan saa melko löysäksi tarvittaessa. Mun mielestä ero kireimmältä löysimmälle on tosi suuri. Ja säätö tosi helppoa ja nopeaa.
.
Näin juuri, ite ajattelin että tappiin vaan säädöt mutta kuukauden jälkeen piti höllentää kun ei sitä nyökkimistä enää kestänny.
Ero jäykän- ja löysän säädön välillä on huomattava.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Nerola: Eiköhän syyllinen paikkojen tippumiseen hampaista löydy Intraxin "jousista". Mitä ihmeen järkeä on laittaa Konien kaveriksi halpisjouset? Sama kun laitetaan 17" tai 18" OZ tai BBS alut ja niitten päälle hinkuvinkuintia halpispinnatut renkaat 8O

Rouvan Passatissa on Eibachin -40mm madallusjouset. Tampereen mukulakivikadut ei ole sen epämukavammat niillä kuin vakiojousilla mutta maantiellä on ajettavuus ihan eri luokkaa. Mökkitiellä ei tarvi pelätä että huomaamatta jääneen töyssyn jälkeen raapisi maata ja vaikka on kuormaa niin perä ei laahaa maata. Samaa voi sanoa OG-satkusta Kilenin madallusjousilla. Molemmissa on iskareina Sachsin Advantaget.

Sijoita suosiolla laatumerkkeihin niin ei tule pettymyksiä ja saat samassa paketissa mukavan ja jämäkän alustan.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Onko kokemusta lyhyemmistä kiekuroista Monroen Reflexien kanssa?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

peinu kirjoitti:Onko kokemusta lyhyemmistä kiekuroista Monroen Reflexien kanssa?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=reflex

Ainakin mitä tuossa linkissä saabracing ja Need more speed kommentoivat, niin ei taida olla suositeltava yhdistelmä. Vaikkakin minullekin on vakuuteltu että toimivat myös madallusjousien kanssa ja yksikin varaosamyyjä kehui oman autonsa alle laittaneensa madallusjouset mukaan lukien. Itsellä on 9-3 Reflexit Aeron-jousilla ja mielestäni ne toimivat hyvin. Esim. PCS:n Riku suositteli yhdistelmää. Takana yhdistelmä ainakin tuntuu melkoisen jämäkältä, kun ajaa johonkin koko kaistan levyiseen routaheittoon niin takajousitus "jysähtää" aika napakasti. Muutama kevyt kierros syksyllä Ahveniston märällä radallakaan ei tuonut pettymystä iskareihin. Eivät Reflexit varmaankaan ihan Konin tai Bilsteinin tasoisia ole, mutta napakammat kuin perus kaasuiskarit.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

potkuhousu kirjoitti:H&R Bilstein Sprint, juuri oikeat minun autooni
Joo, mullakin on H&R:t ja Bilsteinit NG900:ssa. Ei ole ollut valittamista.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

patse kirjoitti:
peinu kirjoitti:Onko kokemusta lyhyemmistä kiekuroista Monroen Reflexien kanssa?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=reflex

Ainakin mitä tuossa linkissä saabracing ja Need more speed kommentoivat, niin ei taida olla suositeltava yhdistelmä. Vaikkakin minullekin on vakuuteltu että toimivat myös madallusjousien kanssa ja yksikin varaosamyyjä kehui oman autonsa alle laittaneensa madallusjouset mukaan lukien. Itsellä on 9-3 Reflexit Aeron-jousilla ja mielestäni ne toimivat hyvin. Esim. PCS:n Riku suositteli yhdistelmää. Takana yhdistelmä ainakin tuntuu melkoisen jämäkältä, kun ajaa johonkin koko kaistan levyiseen routaheittoon niin takajousitus "jysähtää" aika napakasti. Muutama kevyt kierros syksyllä Ahveniston märällä radallakaan ei tuonut pettymystä iskareihin. Eivät Reflexit varmaankaan ihan Konin tai Bilsteinin tasoisia ole, mutta napakammat kuin perus kaasuiskarit.
Joo tuo keskustelu oli tiedossa, mutta kuitenkin sun kokemukset on ensimmäiset mitä olen lukenut Reflexeistä ja joistakin muista kuin 9-3:n vakiojousista. Edelleen kaivattais kokemusta matalista ja reflexeistä.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin