Kuuppaan uutta lootaa!
Re: Kuuppaan uutta lootaa!
Onko tämä homma edistynyt?
Re: Kuuppaan uutta lootaa!
Kyllähän sitä edistystä on tapahtunut, välillä eteenpäin, välillä takapakkia. Tällä hetkellä on koneen sovitusta vetareita odotellessa. Tuli samalla päivitettyä pyörän navat ja jarrut. Kyllä siinä vielä savottaa piisaa.
niveleen viiste.
laakeripesään viiste.
laakeri paikallaan.
navasta millin siivu pois.
Opelin palikat paikallaan.
niveleen viiste.
laakeripesään viiste.
laakeri paikallaan.
navasta millin siivu pois.
Opelin palikat paikallaan.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Kuuppaan uutta lootaa!
Ei hemmetti! Hienoo jälkeä!
Taas kerran sanon että tätä joku vielä matkii
Taas kerran sanon että tätä joku vielä matkii
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Kuuppaan uutta lootaa!
Piirsitkö välilaipan mallin talteen vai onko ihan uniikki kappale?
Re: Kuuppaan uutta lootaa!
Jos tarkoitat koneen ja lootan välistä levyä, niin uniikkihan toi on, vahvuus 10mm. Uudempiin lootiin saattais löytyä pulttien reikäjako netistä, joskun muistan nähneeni. Ja jos tarkoitit jarrusatulan kiinnityslevyä, niin sehän tulee peltisuojan tilalle ulkohalkaisija n.170mm, keskeltä kolmella ruuvilla ja reunoista myöskin kolmella koska yksi sakara poistetaan satulan tieltä.
Noista lootista sen verran että jos haluaa lattiavaihteen, niin silloin käy periaatteessa useimmat vag/audi lootat, mutta rattikepin kanssa ei taida käydä kuin vanhemmat 016 mallit ja uudemmat 6-pykäläiset joissa vipu tulee samanlailla sivusta ulos, A6:ssa ainakin ollut, tosin ulkomitat kasvaa mitä enempi pykäliä.
Noista lootista sen verran että jos haluaa lattiavaihteen, niin silloin käy periaatteessa useimmat vag/audi lootat, mutta rattikepin kanssa ei taida käydä kuin vanhemmat 016 mallit ja uudemmat 6-pykäläiset joissa vipu tulee samanlailla sivusta ulos, A6:ssa ainakin ollut, tosin ulkomitat kasvaa mitä enempi pykäliä.
Re: Kuuppaan uutta lootaa!
Joo oli vähän huonosti muotoiltu kysymys, mutta koneen ja laatikon välilaippa kiinnostaisi.vkutvonen kirjoitti:Jos tarkoitat koneen ja lootan välistä levyä, niin uniikkihan toi on, vahvuus 10mm
Re: Kuuppaan uutta lootaa!
Joko olet päässyt koittamaan uudella laatikolla ajamista?
Re: Kuuppaan uutta lootaa!
Pirssi on leimattu onnistuneesti, mutta lootan osalta riittää vielä työmaata. Oli kuitenkin senverta paljon ajettu yksilö että ääntää ihan liikaa. Muuten kokonaisuutena tuntui oikein mukavalta ajolleen, 60km/h kone kiertää vitosella n.1300r/min. kovempaa en uskaltanut koittaa kun kolisi aikas rajusti, keppi systeemi pelittää hyvin ja uskoisin koneen kiertävän 3000r/min satasen vauhdissa tai jopa alle. Tää topicci varmaan hiljenee vähäksi aikaa, mutta pannaan viimesimmät kuvatukset messiin.
Re: Kuuppaan uutta lootaa!
Vaihtu sulakkeen malli audi 90 coupen -86 013 lootaan joka teettikin vähän lisää sovitteluja, mutta nyt se on paikallaan ja kokeiltu. Äänekäs lootahan se tämäkin sitten oli, vaikka piti olla alle satatuhatta ajettu. Halvalla ei hyvää saa, en tiedä onko tuoreemmat vag-tuotteet sitten yhtään parempia. Perävälitys on 5-vaihteella n.5% harvempi kuin alkuperäinen, ja tuntuu riittävän aivan hyvin, kone kiertää 2700r/min satasen vauhdissa.
Tälläinen loota:
093 - Code ABV
1st gear 2.85
2nd gear 1.52
3rd gear 1.07
4th gear 0.78
5th gear 0.64
reverse 3.17
final drive 4.90
Pannaan vielä pari kuvaa:
Tässä versiossa voi sitten vaikka laittaa lattiakepin tohon rinnalle jos sellasen haluaa, ottaa vaan leimalle mennessä pois niin taas on virallinen peli. Koppa pitää vielä vääntää tohon vivuston suojaksi. Pitänee jatkaa testiajoa jos se vaikka siitä hiljenis tai sitten ei.
Tälläinen loota:
093 - Code ABV
1st gear 2.85
2nd gear 1.52
3rd gear 1.07
4th gear 0.78
5th gear 0.64
reverse 3.17
final drive 4.90
Pannaan vielä pari kuvaa:
Tässä versiossa voi sitten vaikka laittaa lattiakepin tohon rinnalle jos sellasen haluaa, ottaa vaan leimalle mennessä pois niin taas on virallinen peli. Koppa pitää vielä vääntää tohon vivuston suojaksi. Pitänee jatkaa testiajoa jos se vaikka siitä hiljenis tai sitten ei.
Re: Kuuppaan uutta lootaa!
Koeajon perusteella homma jatkuu. Toivottavasti kukaan ei vielä ole matkinut lootan kiinnitystä!!! huomasin nimittäin ikävän ilmiön voimapaketin kiinnityksessä. Paketti pääsee siirtymään pikkuhiljaa eteenpäin joten lootan kumityynyt vaihtuu volvo 140:n tyynyihin. Noi nykyiset tyynyt tuli laitettua kumminkin väärään asentoon, elikä uudet tulee suoraan pohjaa vasten eikä 45 asteen kulmaan, saapa nähdä tuleeko liian elastinen kiinnitys. Kaikesta huolimatta mukavasti kulkee 3-vaihteella viittäkymppiä koneen kiertäessä reilussa tonnissa.
Tämä muutetaan:
Kuviakin tulee sitten kun hommat on siinä vaiheessa.
Tämä muutetaan:
Kuviakin tulee sitten kun hommat on siinä vaiheessa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Kuuppaan uutta lootaa!
Hienoa työtä!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.