Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ajoin tuollaista 77KW TSI Skoda Octaviaa (vanhakoppaista) DSG-vaihteistolla muutaman päivän toukokuussa lähinnä kaupunkiympäristössä. Oli kyllä positiivinen kokemus sinänsä, että alavääntöä tuntui olevan ihan pirteästi ja vaihteistoa ei tarvinnut miettiä laisinkaan eikä sen toimintaa oikeastaan huomannut. Ajomiehelle tylsä kokemus, mutta uskoakseni 90 %:lle väestöstä sopivat ominaisuudet.

Tehon riittävyydestä maantiellä en osaa oikein mitään sanoa. 0-100 lukema on 10,5 sekuntia, mikä ei noilla tehovaroilla ole kovinkaan huono luku Octavian kokoiselle automaattivaihteiselle autolle.

Aikaisemmin olen ajanut muutaman kymmenen kilometriä 1.4 TSI Golfilla, ja sekin tuntui ihan ajettavalta. Ei ehkä yllättänyt ominaisuuksillaan yhtä paljon kuin tuo 1.2-litrainen Octavia tosin.

Sen verran kuitenkin todettava, että yllä olevat kommentit koskevat lähinnä normaali-ihmisten järkevää ajettavuutta, eihän näillä Turbosaabin tasoisesti urheilla 8)
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

eihän näillä Turbosaabin tasoisesti urheilla
Ei tietenkään, ja varsinkaan tuolla tsekkiläisellä öljynpolttimella.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

^a.k.a. Volkswagen Golfilla :D

Alan pikkuhiljaa ymmärtämään paremmin VAG:in merkkiporrassysteemin toimivuutta, jos ihmiset oikeasti uskovat Volkswagenin olevan huomattavasti Skodan yläpuolella...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kaikki VAG-keksinnöt rajasin jo lähtötilanteessa pois vaihtoehtojen listalta. Todennäköisyys, että kohdalle osuisi TSI+DSG-kombinaatio joka ei hajoa, on samaa luokkaa kuin lottovoitto, joten mielummin jatkan lottoamista :lol:

Autoliikkeitä tuli kierrettyä ja en kuulemma ollut ensimmäinen asiakas, joka haluaa kiertää dsg-vagit kaukaa. Parissa isossa merkkiliikkeessä, jotka eivät itse myy mitään uusia vag-merkkejä sanoivat suhtautuvansa hyvin varovaisesti DSG-autoihin vaihdossa. Yhdessä liikkeessä olikin koeajolla vaihtoauton TSI-koneesta katkennut jakoketju ja samalla hajosi myös DSG-laatikko. Korjaus maksoi vain 15.900e. Volkkari ei suostu korjaamaan mitään liikkeiden autoja takuuseen, vaan uuden omistajan on ensin ostettava rikkinäinen auto ja sitten taisteltava korjauksesta. Yrittävät vieläpä aina saada uuden omistajan maksamaan ainakin puolet remontista...

Eski
aero
-
Viestit: 9119
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja aero »

Eski kirjoitti:Yhdessä liikkeessä olikin koeajolla vaihtoauton TSI-koneesta katkennut jakoketju ja samalla hajosi myös DSG-laatikko.
Vaikka molemmat ovatkin tunnettuja heikkoja kohtia, niin melkoinen lottotodennäköisyys on tuollekin suoritteelle, kun eivät nuo oikein tietääkseni onnistu toistensa hajoamista vauhdittamaan :D.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2941
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Cona »

aero kirjoitti:
Eski kirjoitti:Yhdessä liikkeessä olikin koeajolla vaihtoauton TSI-koneesta katkennut jakoketju ja samalla hajosi myös DSG-laatikko.
Vaikka molemmat ovatkin tunnettuja heikkoja kohtia, niin melkoinen lottotodennäköisyys on tuollekin suoritteelle, kun eivät nuo oikein tietääkseni onnistu toistensa hajoamista vauhdittamaan :D.
Tai sitten DSG:n kytkin on ollut jo valmiiksi aika finaalissa ja koeajolla todettu luistavan ja sitten vielä narahtanut jakoketjukin esim. käynnistyksessä..

Ps. VAGarenalla on 125 sivua TSI-moottoreiden ongelmista ja DSG:stäkin 43 sivua + muut ketjut aiheesta.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja AZP »

Joo, jäljessä ollaan, Saappifoorumilla on vain 41 sivua aiheesta "9-3 ja 9-5:n moottoriongelma" :lol:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kokeileppas hakua "sytytyskasetti"... 8O

Mutta siitä huolimatta, en ole omistanut vielä yhtäkään kulkuneuvoa jota
ei ole jouduttu korjaamaan.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... ilit=disco
Nykyään on vähän helpompaa, kun ei itse joudu tätä ropaamista tekemään.
Ja tässä nykyisessä ( ei DSG ) mutta TSI kuitenkin,
ei ole ollut vielä yhtään mitään murhetta ( aj.16t )

Tosin olen joutunut alvariinsa kuljettelemaan työkaveria korjaamolta pois ja
korjaamolle ( FORD C-Max aj.70t )
Milloin on akku simahtanut, ja toisinaan ei käynnisty polttoaineen saannin takia.
yms....

Ja jottei tulisi niitä unettomia öitä..
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw5.ns ... pimus?open
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Eski »

Syttykasetti on aika paljon halvempi ja helpompi vaihtaa kuin dsg-laatikko :lol: Vikoja on toki kaikissa merkeissä, mutta huolestuttavinta tuossa vag-osaston hommassa on se suhtautuminen ja ongelman kiertäminen. Parisen vuotta takaperin kävin paikallisessa volkkarilikkeessä ja myyjä väitti kirkkain silmin ettei ole kuullutkaan, että DSG-laatikoissa on ollut vikoja. Pitäisi ehkä käydä vaihteeksi kysymässä, joko nyt olisivat joltain asiakkaalta kuulleet jotain huhuja aiheesta...

Eski
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

9000CD23T kirjoitti:ei ole ollut vielä yhtään mitään murhetta ( aj.16t )
:lol: :lol:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2941
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Cona »

Olen samaa mieltä Eskin kanssa, sytkäkasetti nyt ei vielä maata kaada.

Sen sijaan alla ihan tyypillinen ote kyseisestä ketjusta:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.3690

Kerron oman tarinan tästä ketjuseikkailusta.

Vein auton (1.4tsi Passat -09) huoltoon ja soittivat että ketju rallattaa. Autolla ajettu 192tkm ja maahantuoja sanoi etteivät tule ollenkaan vastaan. Syynä se että ketju on muka elämänsä päässä ja yksi huolto on mennyt auton historiassa 3000km yli. Noh pakko oli saada auto nopeasti käyttöön joten korjautin auton ja purin hammasta. Lasku oli 2560e....


Eikä tämäkään tutkimus kauheasti mairittele kyseistä konsernia:
http://www.reliabilityindex.com/manufacturer/Engine

Kaikissa uusissa autoissahan on vikoja, mutta edelleen ihmettelen, miten kyseiset tekniikkaongelmat eivät ole pystyneet vesittämään ko. merkkien imagoa ja sitä kauttaa vaikuttaneet myyntiin. Ja nämä merkit vielä mielletään ns. Premium-luokkaan ehkä Skodaa ja Seatia lukuunottamatta.

Saab nyt on kuollut merkki, jota ei käytännössä enää uutena saa ja varaosien ja huoltojenkin kanssa on vähän niin ja näin joten ainakin omat odotusarvot on vähän eri kuin vaikka jonkun uuden Mersun kohdalla.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja AZP »

Onneksi 200 tkm:n matkalla loppuunajetuista jakopäistä ei ole Saappifoorumilla joutunut lukemaan :lol:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

No nyt kun ollaan FORD keskustelussa täytyy mainita jotain tästä FORDin
koritakuusta.
ex. fiesta vm 2006, konepeiton,ja ovien saumat rupesivat kukkimaan.
auton ikä n.5-6v, työnjohtaja otti kuvia fordin pesällä.
Täyteltiin papereita ja lupasivat palata asiaan, tänäkään päivänä eivät ole ottaneet
yhteyttä.
Ja odotellessa rupesi sen verran ottamaan pattiin, että auton keula kohti VAGin
pesää ja up:in koeajolle.

No tästä kulkineesta ei tehty kauppoja ( sen verran värisyttävä kokemus se oli ),
mutta mutta hallissa oleva ruskea poloinen rupesi siinä määrin kiinnostamaan, että
vartin ja yhden kahvikupin jälkeen paiskattiin kättä päälle.

fordin myöhemmistä vaiheista ei ole hajuakaan.

Sitten kun tämä liisaus loppuu, niin ei ole hajuakaan mikä se seuraava merkki on.
Ehkä se on vag ehkä ei.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2941
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Cona »

Joo, menee ehkä vähän OT:ksi, mutta onhan noita TSI-moottoreita lauennut 150tkm matkallakin jo pariinkin otteeseen. Lähinnä nuo kustannukset järkyttää.

Fordilla oli pitkään ongelmia ovien ja luukkujen saumakittauksissa ja sen näkee noista n. 10-15 vuotta vanhoista Focuksista ja Mondeoista.

Vaikea olisi valinta, jos uusi auto pitäisi ostaa tai hankkia leasing-käyttöön. Enemmän kuin nitinät, natinat, korroosio ja irtoavat sivulistat minua kiinnostaisi nimenomaan tuo tekniikan varmuus ja se, ettei auto jättäisi tielle.

Kyllä minua ottaisi aivoon esim. kerran 3kk viedä/hinauttaa autoa jonnekin Hertzikan VV:lle pajotettavaksi vaikka kuinka menis jonkun muun piikkiin ja sais sijaisauton alle.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Niinpä, kävin kyllä katsomassa focusta ja mondeota.
Ja varmaan nekin olisivat vieneet paikasta A paikkaan B.
Mutta se kabiini niissä nykyään, hyi helkutti.
Vagineessa se on riittävän yksinkertaisen näköinen, tässä uudessa 7 kopassa on jo
aika tympeän näköinen ohjaamo.

Mutta aika hyvin on myyty kolopalloa suomessa vuonna 2013 vaikkakin imago
ja laatu on tuollainen mikä se nyt on.. 8O
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin