Tasauspyörästön lukkot kuvia lisätty nyt lukot asennettuna

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Pitääkö ottaa kuvat takas sukan varteen häh :lol:
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
usvaa putkeen
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
Paikkakunta: lohja

Viesti Kirjoittaja usvaa putkeen »

On se pätevän näköinen vehje, vaikka mitään en siitä ymmärrä. Pakko saada maksoi mitä maksoi!!
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Kai nuo säilyy tuotannossa jonkin aikaa, jos keväämmällä tilaisi?
Aki Peltola #1132
Baas 009
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 19:51
Paikkakunta: Ååbu

Viesti Kirjoittaja Baas 009 »

Joku tuossa kysyikin että mihin homma perustuu, ja että onko mallia LSD eli onko etupyörät "yhtä puuta" kun veto on päällä ja härveli lukittuu, vai salliiko pyörimisnopeuseroa ja jos sallii niin kuinka paljon? Jos se eka malli on ollu ns. kitkalukko niin katukäyttöön se voisi olla parempi jos tuo "evo2" on jäykkä.

Se lootahan tuppaa kyllä jo muutenkin räjähtämään, erittäin kannatettava projekti silti

-Ville
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jep. Semmoinen kitkatoiminen joka sallii hiukan pyörimisnopeudessa eroa voisi olla katukäyttöön paremmin soveltuva. Tuntuisi että täysin luistamaton jäykkä lukko ei välttämättä ole oikein mukava eikä järkevä käyttöautoon. Renkaat varmaan ainakin kärsii aika lailla. Eli LSD-tyyppinen jonkin verran nopeuseroa salliva kiinnostaisi. Vai olisiko jollain positiivisia kokemuksia ihan tuollaisesta luistamattomasta lukosta käyttöautossa :?:
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Sen kitka version tekeminen maksaa enemmän joten hinta on sitten taas toinen voin kyllä tiedustella mitä se jäis maksamaan. (en lupaa mitään)
Kyllä tämä malli on LSD. Kirjain yhdistelmästä tulee kyllä vallan muuta mieleen :oops:
Tämän lukon systeemiä en viitsi tässä paljastaa.
Lukko tosin vapautuu heti kun löysää kaasua.
Katu autossa lukon miellyttävyydestä en sano mitään mutta sutii kurvissa ainakin kummallakin pyörällä.
Laatikon kestoon taas rata autoissa haemme juuri lisää kestävyyttä kun ei pyärä lyö tyhjää ja siten ei laatikko ns. rytki
Viimeksi muokannut Kapaleino, To Tammi 20, 2005 08:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Hmm... Tämmönen lukko vois olla muutes hyvä, kun tossa serkkupojan kanssa mietittiin, voisko esim. 99:llä ajaa Winter Crossia. Ovat kuulemma etuvetoisilla pärjänneet varsin hienosti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kilpa-autoon tuo on pätevä, mutta käyttöautossa ei oikein ole MINUN mielestä hyvä. Mutta jos on joku sleeper tai harrasteauto niin sitten tuo ihan ehdoton, kun semmoisella ajaa harvemmin. No, niin. Voihan sitä laittaa käyttöautoonkin tuommoisen.

Heitetäänpä samasta aiheesta mutta asian vierestä. Näin joskus netissä skannatun sivun Saabin vanhasta Sport&Rally-katalookista (nimi ei välttämättä ole nyt oikein). Siinä oli, jos en väärin muista, kitkalukko 99 ja 96 periin. Tämä osahan ei taida olla samanlainen kummassakin, mutta onko näitä osia ollut "liikkeellä" varaosina mies muistiin?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Ei ole. Säkällä niitä saattaa löytää, mutta ei niistä kukaan mielellään luovu.
Ruåttistahan saa uutta kitkalukkoa satkuun, mutta hintakin on aika suolainen....
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Kyllä tämä malli on LSD. Kirjain yhdistelmästä tulee kyllä vallan muuta mieleen
Tämän lukon systeemiä en viitsi tässä paljastaa.
Lukko tosin vapautuu heti kun löysää kaasua.
Sun ois pitäny mainostaa tätä trendikkäästi "torsen-tyyppisenä" niin menis kuin kuumille kiville. :lol:

Tuommonen vääntöön reagoivahan se paras on katuautoon, riippuen siitä kuinka herkästi se nappaa kiinni. Eli periaatteessa normaaliajossa kuin vakioauto ja kaasu pohjassa lukollinen raaseri. ;)

Itellä ei oo nyt ylimääräistä rahaa tuon vertaa, toivottavasti näitä on vielä saatavilla kun rahatilanne paranee keväämmällä. :roll:
Aki Peltola #1132
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Loistavaa rakentelua!

Perhana kun tuli puolivuotta liian myöhään tämä topicci. Olis silloin ollut laatikko pöydällä. Mahtava juttu kyllä. Parikertaa oon ajanut autolla missä vastaava lukko kiinni. Ite en rakennellussa satkussa pistäisi todellakaan pahakseni. Käyttöautossa hyödyttää varmaan yhtä paljon kuin bilteman kuvastosta tilattu pakoputkenpää.... :lol:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Aksu900 kirjoitti:
Kyllä tämä malli on LSD. Kirjain yhdistelmästä tulee kyllä vallan muuta mieleen
Tämän lukon systeemiä en viitsi tässä paljastaa.
Lukko tosin vapautuu heti kun löysää kaasua.
Sun ois pitäny mainostaa tätä trendikkäästi "torsen-tyyppisenä" niin menis kuin kuumille kiville. :lol:

Tuommonen vääntöön reagoivahan se paras on katuautoon, riippuen siitä kuinka herkästi se nappaa kiinni. Eli periaatteessa normaaliajossa kuin vakioauto ja kaasu pohjassa lukollinen raaseri. ;)

Itellä ei oo nyt ylimääräistä rahaa tuon vertaa, toivottavasti näitä on vielä saatavilla kun rahatilanne paranee keväämmällä. :roll:
Jipii ensimmäinen joka on hiffannu tuon lukon perus idean :!: :!:
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

No sittenhän tuo kyllä olisi oikein sopiva, käsitin alkuun että ei olisi LSD-tyyppinen. Kyllä tuo varmasti tekisi laatikon kestolle ja muutenkin ajettavuudelle tehovehkeessä hyvää..

Pitääkin katsoa jos olisi varaa lähteä tilauksen mukaan. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

e0000333 kirjoitti:Loistavaa rakentelua!

Perhana kun tuli puolivuotta liian myöhään tämä topicci. Olis silloin ollut laatikko pöydällä. Mahtava juttu kyllä. Parikertaa oon ajanut autolla missä vastaava lukko kiinni. Ite en rakennellussa satkussa pistäisi todellakaan pahakseni. Käyttöautossa hyödyttää varmaan yhtä paljon kuin bilteman kuvastosta tilattu pakoputkenpää.... :lol:
Ei sitä laatikkoa tarvitse pöydälle ottaa. Vetarit pois, pikarit pois. Laatikon takakansi auki ja perä pois. Ko. lukko paikalleen ja kasaus.
900C -86
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Ootteko testaillu tuota ensin mainostettua mallia kilpureissa? Meinaan, että kestääkö se tuommosta 300hp rääkkiä?
Aki Peltola #1132
Vastaa Viestiin