Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Olisko tuo näin? Siinä kannenpultin nro.8 vieressä on öljyn painekanava kanteen, josta herkästi öljy pääsee vaeltamaan pintojen välissä.
Sen liiman on tarkoitus sulkea öljyltä reitti ulospäin jakopäänkopan ja lohkon saumakohdasta.
Paitsi että liima tietenkin pitää laittaa kannentiivisteen alle, koska yläpuolella, eli kannessahan tuota saumaa ei ole.
Sen liiman on tarkoitus sulkea öljyltä reitti ulospäin jakopäänkopan ja lohkon saumakohdasta.
Paitsi että liima tietenkin pitää laittaa kannentiivisteen alle, koska yläpuolella, eli kannessahan tuota saumaa ei ole.
Viimeksi muokannut CDTA, La Loka 11, 2014 11:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Tuo CDTA:n teoria vaikuttaa minusta oikealta (ja siihen nuo Hookin jututkin viittaa). Tuossa kohdin taisi olla jotain liiman tapaista ulkoreunassa tässäkin autossa ennestään. Ei kovin selvästi WIS tuota ole ilmaissut
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
T5 autoissahan wis ei opasta laittamaan mitään liimoja väliin. Ilmeisesti syynä se, kun kannen tiiviste on paksumpi ja elastisempi, kuin t7 autojen metallitiiviste.
Päätykoppahan on enimmäkseen ontto ja elastisempi, (vertaa lohko-vs kansi alue) joten päätykopan 2 pulttia eivät välttämättä kiristä päätykoppaa niin tasaisen tiivisti kantta vasten.
Itse olen sivellyt varmuuden välttämiseksi ohuelti sitä punaista anaerobista tiivisteliimaa koko jakopään/kannen yhtymäkohtaan ja myös molemmin puolin kannen tiivistettä. -kuten myös vaidelaatikon päästä siihen kohti, mistä öljy valuu alas. Eivät ole toistaiseksi vuotaneet.
Päätykoppahan on enimmäkseen ontto ja elastisempi, (vertaa lohko-vs kansi alue) joten päätykopan 2 pulttia eivät välttämättä kiristä päätykoppaa niin tasaisen tiivisti kantta vasten.
Itse olen sivellyt varmuuden välttämiseksi ohuelti sitä punaista anaerobista tiivisteliimaa koko jakopään/kannen yhtymäkohtaan ja myös molemmin puolin kannen tiivistettä. -kuten myös vaidelaatikon päästä siihen kohti, mistä öljy valuu alas. Eivät ole toistaiseksi vuotaneet.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Samaan tapaan olen minäkin noita kasannut ja kuivana ovat pysyneet. Olen kyllä laittanut noihin T5 koneisiin myös tuota tahnaa koska joskus tuo kynnys jää suuremmaksi riippuen kuinka hyvin on on tuo jakopään koppa keskittynyt.Hook kirjoitti:T5 autoissahan wis ei opasta laittamaan mitään liimoja väliin. Ilmeisesti syynä se, kun kannen tiiviste on paksumpi ja elastisempi, kuin t7 autojen metallitiiviste.
Päätykoppahan on enimmäkseen ontto ja elastisempi, (vertaa lohko-vs kansi alue) joten päätykopan 2 pulttia eivät välttämättä kiristä päätykoppaa niin tasaisen tiivisti kantta vasten.
Itse olen sivellyt varmuuden välttämiseksi ohuelti sitä punaista anaerobista tiivisteliimaa koko jakopään/kannen yhtymäkohtaan ja myös molemmin puolin kannen tiivistettä. -kuten myös vaidelaatikon päästä siihen kohti, mistä öljy valuu alas. Eivät ole toistaiseksi vuotaneet.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
victor reinz kannentiivisteessä on muuten semmoset liimaköntit noissa sauma kohdissaWIS:
Puhdista tiivstetaso huolellisesti. Levitä n. 2mm paksu ja 10-20 mm pitkä palko laippatiiviistettä 9321795 jakopäänkotelon sisäosan ylemmälle vastinpinnalle (sylinterikantta vasten).
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Mä laitoin viime rempas imarin kii ennen kannen paikalleen laittoa, joskus ollu kannes kii myös ahdinkin.
9-3.1972
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Millainen merkki on kampurassa jakoa varten ?
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Ite käyttänny 1pytyn ykk.
Jakopään kopassa on hahlo ja samoin kampuran päässä olevassa hihnapyörässä.
Samoin löytyy merkit vauhtipyörästä/vetolevystä ja laatikonpään levystä lohkosta.
Jakopään kopassa on hahlo ja samoin kampuran päässä olevassa hihnapyörässä.
Samoin löytyy merkit vauhtipyörästä/vetolevystä ja laatikonpään levystä lohkosta.
9-3.1972
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Mites muut ootteko suorittanu normikiristyksen jälkeen löysäys ja uudelleen kiristys
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Elringin mukana oli kiristysohjeena tuo edellämainittu 40nm-60nm-90astetta ja osimoillee -lämpimäks käyttö -jäähy - löysäys kiristys
Ja tässä taasen ei jälkikiristelystä ole ollu puhetta?
Ja tässä taasen ei jälkikiristelystä ole ollu puhetta?
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Viikonlopun löytö:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
koska huononäköset ei näe metsää puilta niin avaatko sanallisesti kuvaa hieman lähemminMertmi kirjoitti:Viikonlopun löytö:
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Noin kello 11 kohdalla halkeama liekkirenkaan yli vesikanavaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01