mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ihan silkasta uteliaisuudesta: mistä viasta tuo kyykytyshylky tuli?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Näin minulle sanottiin A1 asemalla, kun vääränmerkkiseen tuli hylky.
Ja mikään muu ei auttanut kuin laittaa ajoneuvo lain mukaiseksi.
Ja jälkitarkastus samalla konttorilla.
http://www.autoliitto.fi/tietopankki/la ... katsastus/
Jaahas...laki on muuttunut 1.7.2014
Joten tuo pykälä on sitten historiaa, toisaalta hyvä näin.
http://www.a-katsastus.fi/useinkysyttya ... astus.aspx
Ja mikään muu ei auttanut kuin laittaa ajoneuvo lain mukaiseksi.
Ja jälkitarkastus samalla konttorilla.
Lähde:Määräaikaiskatsastuksessa hylätyn ajoneuvon jälkitarkastus täytyy tehdä samalla katsastustoimipaikalla kuukauden kuluessa katsastuksesta. Katsastus on tehtävä kokonaan uudestaan, jos haluaa tarkastuksen toisessa toimipaikassa
http://www.autoliitto.fi/tietopankki/la ... katsastus/
Jaahas...laki on muuttunut 1.7.2014
Joten tuo pykälä on sitten historiaa, toisaalta hyvä näin.
http://www.a-katsastus.fi/useinkysyttya ... astus.aspx
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tällainen termi jotenkin antaa olettaa, että mitään vikaa ei olisi edes ollut, vaan se on keksitty täysin omasta päästä.aero kirjoitti:Ihan silkasta uteliaisuudesta: mistä viasta tuo kyykytyshylky tuli?
Itse ainakin pidän enemmän asemista, joilla tarkastukset tehdään huolella ja asiantuntevasti. Ymmärrän toki myös niitä, jotka valitsevat aseman, jossa auto varmimmin menee katsastuksesta läpi.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 901
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Kerran yöllä kans puhallus ratsiassa yks "nuorempi lakki" väitti mulle samaa m-pyörän parkista. Sanoin, et tää ei vilku, mut lupasin laittaa vihreen sit tilalle. Eipä kelvannut sekään vaan alkoi kirjoittelemaan rekisteriotteeseen, jolloin aattelin, et senkus on mulla noita puhtaita.paralogiX kirjoitti:No joo, ulkonäöllisesti noita parkkeja vaihtelin, eipä tarvitse enää miettiä sitten niitäkään.
Valkoiset ledit kuulemma käyvät, mutta taitaapa jäädä laittamatta nekin, mun tuurilla joku pysäyttää taas seuraavalla kerralla.
Hyvät perustelut oli kyllä ylikonstaapelillä;
"Joku voi luulla hälytysajoneuvoksi"
Pienen ledituikun, joka ei todellakaan ole niin sininen..
Meinas puhallus vallan unohtua ja sain puhaltaa vasta kun asiasta huomautin. Lähtiessäni vielä kokeilin Kawan venttiilin nousua 14 000 rpm:än tuntumaan
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Siltä tuo purkaus minusta kuulosti, että kohtelu on ollut epäasiallista ja vikakin oikein hakemalla haettu.Azanovix kirjoitti: Tällainen termi jotenkin antaa olettaa, että mitään vikaa ei olisi edes ollut, vaan se on keksitty täysin omasta päästä.
Sama, mutta lisäksi arvostan sitä, että asiakas on asiakas eikä kyykytettävä uhri. Olen minäkin joskus kohdannut insseiltä vittuilua, jonka ansiosta en ole enää samalle asemalle palannut, vaikka varsinainen tarkastus olisikin ollut huolellinen ja asiallinen.Azanovix kirjoitti: Itse ainakin pidän enemmän asemista, joilla tarkastukset tehdään huolella ja asiantuntevasti.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Harmaan savun hälvettyä ja pysäytettyäni tien laitaan totesin vesiletkun haljenneen. No 8cm pitkä ja 10mm sisähalkaisija mutta kusi vedet kuitenkin kunnolla.
Helppo paikka kun turbon vesiputkestä tuo välihaara (metallinipoilla) ilmaputkeen. ilmaputkenpuolen metallinippakin siitä tukossa joten ei ole neste kiertänyt mihin sitten siitä meneekin.
3,6l meni täyttäessä.
Helppo paikka kun turbon vesiputkestä tuo välihaara (metallinipoilla) ilmaputkeen. ilmaputkenpuolen metallinippakin siitä tukossa joten ei ole neste kiertänyt mihin sitten siitä meneekin.
3,6l meni täyttäessä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tuolta voi valita katsastamon tai natsastamon:aero kirjoitti:Siltä tuo purkaus minusta kuulosti, että kohtelu on ollut epäasiallista ja vikakin oikein hakemalla haettu.Azanovix kirjoitti: Tällainen termi jotenkin antaa olettaa, että mitään vikaa ei olisi edes ollut, vaan se on keksitty täysin omasta päästä.
Sama, mutta lisäksi arvostan sitä, että asiakas on asiakas eikä kyykytettävä uhri. Olen minäkin joskus kohdannut insseiltä vittuilua, jonka ansiosta en ole enää samalle asemalle palannut, vaikka varsinainen tarkastus olisikin ollut huolellinen ja asiallinen.Azanovix kirjoitti: Itse ainakin pidän enemmän asemista, joilla tarkastukset tehdään huolella ja asiantuntevasti.
http://www.trafi.fi/filebank/a/14092960 ... afi_fi.pdf
Mitä isompi arvosana sitä kevyemmin tulee iloinen jälleennäkeminen. Azanovixin kannattaa siis mennä Konalan K1:lle (9,8/10), jossa tulee hylky esim. parin sentin klapista kuskin penkin saranassa niskatuesta mitattuna tai Koivuhaan K1:lle (9,2/10), jossa tulee hylky takajarrupalojen kitkapintojen ollessa yli kolme mutta alle 4 mm.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
On maailma muuttunut. Konalan K1 oli kymmenen vuotta sitten sellainen asema, että siellä ei saanut hylsyä yrittämälläkään. Se oikeastaan harmitti kun oli silloin kuplaa laitellut oikein urakalla katsastuskuntoon, ja puolet niistä tehdyistä korjauksista jäi katsurilta kokonaan katsomatta
Edit: muistin väärin. Se olikin Konalan Autokatsastus. Maailma ei olekaan muuttunut. Kyseinen putka löytyy listalta arvosanalla 5,6
Pitää joskus käydä Vahdolla tai Kemiössä katsastuttamassa. Arvosanat 0,0 ja 0,2
Edit: muistin väärin. Se olikin Konalan Autokatsastus. Maailma ei olekaan muuttunut. Kyseinen putka löytyy listalta arvosanalla 5,6
Pitää joskus käydä Vahdolla tai Kemiössä katsastuttamassa. Arvosanat 0,0 ja 0,2
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Saaressa papilla olleet autot katsastetaan siis Kemiössä.AZP kirjoitti:Pitää joskus käydä Vahdolla tai Kemiössä katsastuttamassa. Arvosanat 0,0 ja 0,2
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Silloin aikanaan kun vääränmerkkinen sai hylsyn vääränmallisesta
intercoolerista, inssi huomasi kapistuksen ilmeisesti hiukan vahingossa.
Tai sitten oli muuten vaan innokas, soitteli ympäri Suomea ja pläräsi kirjoja..
Ja taisi soittaa parille kaverillekkin...ja hylsy tuli.
( Edellinen katsastus oli ollut Rovaniemellä, ja läpi oli mennyt )
Esitin eriävän mielipiteeni inssille,mutta ei auttanut.
Ei muuta kuin tervetuloa tänne uudestaan, kun kulkine on siinä kunnossa.
Tässä vaiheessa tuo konttorin vaihto oli kyllä melkolailla kovasti mielessä.
Mutta siellä jatketaan missä tuo katsastus oli aloitettukin.
Silloin tuo V käyrä oli todella korkealla.
*näin siis ennenvanhaan*
intercoolerista, inssi huomasi kapistuksen ilmeisesti hiukan vahingossa.
Tai sitten oli muuten vaan innokas, soitteli ympäri Suomea ja pläräsi kirjoja..
Ja taisi soittaa parille kaverillekkin...ja hylsy tuli.
( Edellinen katsastus oli ollut Rovaniemellä, ja läpi oli mennyt )
Esitin eriävän mielipiteeni inssille,mutta ei auttanut.
Ei muuta kuin tervetuloa tänne uudestaan, kun kulkine on siinä kunnossa.
Tässä vaiheessa tuo konttorin vaihto oli kyllä melkolailla kovasti mielessä.
Mutta siellä jatketaan missä tuo katsastus oli aloitettukin.
Silloin tuo V käyrä oli todella korkealla.
*näin siis ennenvanhaan*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Katsastusinssi tekee vain työtään niiden ohjeiden mukaan, jotka hänelle on annettu. Jollain väärällä ic:llä tai leimattomalla pakoputkella tuskin on paljon yleistä turvallisuutta vaarantavia ominaisuuksia, mutta jos ne on kielletty niin ne on kielletty. Jokainen valitsee itse, lähteekö testaamaan, huomaako inssi vai ei.Risto kirjoitti:Tuolta voi valita katsastamon tai natsastamon:
http://www.trafi.fi/filebank/a/14092960 ... afi_fi.pdf
Mitä isompi arvosana sitä kevyemmin tulee iloinen jälleennäkeminen. Azanovixin kannattaa siis mennä Konalan K1:lle (9,8/10), jossa tulee hylky esim. parin sentin klapista kuskin penkin saranassa niskatuesta mitattuna tai Koivuhaan K1:lle (9,2/10), jossa tulee hylky takajarrupalojen kitkapintojen ollessa yli kolme mutta alle 4 mm.
Itse ainakin pidän enemmän linjasta, jolla inssillä ei periaatteessa ainakaan pitäisi olla päätösvaltaa asioiden suhteen; jos löydät huomautettavaa, huomautat asiasta etkä rupea miettimään, että tokkopa tuo nyt niiiiiin vakavaa kuitenkaan on... Muussa tapauksessa olisi aivan se ja sama, käyttäisikö autoa leimalla ollenkaan vai ei. Voisi vaikka yhtä hyvin päättää olla joutumatta tilanteisiin, joista voisi missään olosuhteissa koitua mitään vaaraa.
Olen kuitenkin aeron kanssa aivan samalla linjalla siitä, että huolellisenkin katsastuksen voi tehdä hyvällä asiakaspalvelulla ja tosiaan puuttua vain asioihin, joissa on puutteita. Lisäksi voi sitten höpistä siinä sivussa niitä näitä, jos siltä tuntuu. Voi vaikka kehaistakin autoa, jos joku siitä oikeasti jotain kiksejä saa.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Reilu puoli vuotta Saabastelua sadetunnistimella varustetulla autolla, enkä koskaa pitäny sitä oikeen minää... Nyt pari tuntia pitäs satees ajaa uudella femmalla, jossa sitä ei ole. Tässähän pitää keskittyä enemmän viiksen räpläilyyn ku ajamiseen
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ajattelin vaihtaa laatikkoon öljyt(ei varmaan ole manuaalissakaan haitaksi ), mutta tasoroppua en saanut auki, kun ei ollut sopivaa työkalua. Kuka per...e sen niin hankalaan paikkaan on keksinyt laittaa.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ei toi tunnistinhomma(kaan) oikein Saabissa toimi kunnolla, paras on sellainen systeemi missä on käsikäyttöinen portaaton tihkukytkimen säädin.JP_Vette kirjoitti:Reilu puoli vuotta Saabastelua sadetunnistimella varustetulla autolla, enkä koskaa pitäny sitä oikeen minää... Nyt pari tuntia pitäs satees ajaa uudella femmalla, jossa sitä ei ole. Tässähän pitää keskittyä enemmän viiksen räpläilyyn ku ajamiseen
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^Taitaa olla käyttäjässä vika kun omassa toimii ihan hyvin.