Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Toivottavasti saisivat takaisin oikeuden käyttää tuotemerkkiä. Ei se ainakaan itselle ole ihan sama, minkä merkkisellä ajaa, vaikka kuinka olisi Trollhättanissa tehty. Jos valmistuspaikka olisi se, mikä merkkaisi, niin sitten ajaisin Uudessakaupungissa tehdyllä Mersulla/Porschella/Ladalla/Fiskerillä/Opelilla/Talbotilla.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Tulee mieleen vanha margariini mainos, millä me ajettiin ennen kun ei ollut MASAA.....SAABilla
enivei, Eikös se brändi ole se nimi ja osaksi logo. Brändi:hän on se minkä intialaiset haluaa.
Korjatkaa jos olen väärässä.
enivei, Eikös se brändi ole se nimi ja osaksi logo. Brändi:hän on se minkä intialaiset haluaa.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Minulle sopisi seuraavanlaisesti vielä hyvin:
1. suunnittelu, laatu ja tuotanto olisi täysin ruotsalaista
2. auton merkki tai nimi voisi olla erinlainen, kunhan se näyttää ja tuntuu entiseltä Saabilta. Esimerkiksi NEVS.
But enivei, kyllä on minulle tärkeä merkkinä edelleen!
-merkki on kuitenkin niin tuttu ja nostalginen ja monelle saabistille tärkeä, niin luulen, että sen pitäisi joka tapauksessa säilyä keulassa ja persiessä.
1. suunnittelu, laatu ja tuotanto olisi täysin ruotsalaista
2. auton merkki tai nimi voisi olla erinlainen, kunhan se näyttää ja tuntuu entiseltä Saabilta. Esimerkiksi NEVS.
But enivei, kyllä on minulle tärkeä merkkinä edelleen!
-merkki on kuitenkin niin tuttu ja nostalginen ja monelle saabistille tärkeä, niin luulen, että sen pitäisi joka tapauksessa säilyä keulassa ja persiessä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Mä näkisin mielelläni jotain täysin uutta muotoilun suhteen. Jotain pieniä saabimaisia yksityiskohtia voisi olla mutta isommat linjat uusiksi, niin sisältä, kuin ulkoatakin. Ja hinnan täytyy olla kohdillaan. Eiks nää Nevsin 9kolme vempeleet maksa yli 40 tonttua euroissa. Huh.juhokare kirjoitti:Minulle sopisi seuraavanlaisesti vielä hyvin:
1. suunnittelu, laatu ja tuotanto olisi täysin ruotsalaista
2. auton merkki tai nimi voisi olla erinlainen, kunhan se näyttää ja tuntuu entiseltä Saabilta. Esimerkiksi NEVS.
But enivei, kyllä on minulle tärkeä merkkinä edelleen!
-merkki on kuitenkin niin tuttu ja nostalginen ja monelle saabistille tärkeä, niin luulen, että sen pitäisi joka tapauksessa säilyä keulassa ja persiessä.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
^ sama juttu. Ja Saabilla oli paljon retroilumahdollisuuksiakin. Ongelma lienee se, että kaikki energia menee talousongelmiin. Muotoilu ja teknologia tuskin saa tarvittavaa panosta ja fokusta. Edelläkävijyys sähköautoissa meni jo sekoillessa rahojen kanssa. Tesla teki sen mihin Saabin kaltainen toimija olisi voinut pystyä. Käytännössä kaikilla merkeillä on tuotteet valmiina ja ne tulevat markkinoille heti kun ne katsotaan taloudellisesti järkeviksi.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Totta tuo. Olen täysin samaa mieltä, että uusien Saabbien pitää olla uudella desingnillä, mutta keulassa ja persiessä on se ainakin melkein sama :n lätkä.95greyturbo kirjoitti:Mä näkisin mielelläni jotain täysin uutta muotoilun suhteen. Jotain pieniä saabimaisia yksityiskohtia voisi olla mutta isommat linjat uusiksi, niin sisältä, kuin ulkoatakin. Ja hinnan täytyy olla kohdillaan. Eiks nää Nevsin 9kolme vempeleet maksa yli 40 tonttua euroissa. Huh.juhokare kirjoitti:Minulle sopisi seuraavanlaisesti vielä hyvin:
1. suunnittelu, laatu ja tuotanto olisi täysin ruotsalaista
2. auton merkki tai nimi voisi olla erinlainen, kunhan se näyttää ja tuntuu entiseltä Saabilta. Esimerkiksi NEVS.
But enivei, kyllä on minulle tärkeä merkkinä edelleen!
-merkki on kuitenkin niin tuttu ja nostalginen ja monelle saabistille tärkeä, niin luulen, että sen pitäisi joka tapauksessa säilyä keulassa ja persiessä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Mieluummin jotain Saabiksi tunnistettavaa uudella nimellä kuin vanhalla nimellä jokin sekava muotoilututkielma uusimpien trendien mukaan. Saabin muotoilussa on ollut kyse muustakin kuin trendivirtauksista, joten jos sieltä ammennetaan sopivasti ja muutoin tehdään jotain uutta välittämättä siitä miten idioottimaiselta muut uudet autot näyttävät, niin tulos voi olla jotain ennennäkemätöntä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Mutta kuitenkin näille kaikille mielipiteille on se yhteinen seikka, että laatu ja suunnittelu ja mahdollisesti tuotanto pitää olla ruotsalaista käden jälkeä. Ja sekin on yhteistä näissä mielipiteissä, että hieno homma!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
9-3 SC 2.0t BioPower -08 Vector
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Vastaukseni tuohon linkkiin, että kyllä siellä nyt jotain tapahtuu ja selkeästi!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kyllä, vieläkö ne intiaanit pelastaa meidät kiaskodaismilta?
Näytti kyllä niin kuolleelta tuo homma jo kesän ja syksyn, että olin ainakin itse luopunut toivosta.
Näytti kyllä niin kuolleelta tuo homma jo kesän ja syksyn, että olin ainakin itse luopunut toivosta.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Muistan, että Saab Automobilen uutiset heiluttivat aina Saab AB:n osaketta, joten sitä nimeä tuskin ihan helpolla annetaan käyttöön.
Sitten on sekin mielenkiintoinen seikka, että Saab AB pyrkii edelleen mm. Intian hävittäjä-markkinoille, joten Mahindra voidaan nähdää mahdollisuutena saada jalkaa syvemmälle oven väliin.
Sitten on sekin mielenkiintoinen seikka, että Saab AB pyrkii edelleen mm. Intian hävittäjä-markkinoille, joten Mahindra voidaan nähdää mahdollisuutena saada jalkaa syvemmälle oven väliin.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Mukava, että TuuSar on palannut täydentämään topickia!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Hieman Saabin menneisyydestä:
http://www.saabsunited.com/2014/12/ot-s ... uring.html
Spyker on liittynyt NEVS:n ja GM:n kanssa saneerauskerhoon. Ei mene hyvin kellään jotka on Saabiin koskeneet.
Paitsi GM:llä taitaa mennä tätänykyä taas ihan hyvin, mutta mitä voi odottaa kun kanslaisten veromiljardeilla estettiin yksi taloushistorian suurimmista konkursseista.
http://www.saabsunited.com/2014/12/ot-s ... uring.html
Spyker on liittynyt NEVS:n ja GM:n kanssa saneerauskerhoon. Ei mene hyvin kellään jotka on Saabiin koskeneet.
Paitsi GM:llä taitaa mennä tätänykyä taas ihan hyvin, mutta mitä voi odottaa kun kanslaisten veromiljardeilla estettiin yksi taloushistorian suurimmista konkursseista.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
GM:n huhut kertovat jotta on mahdollista, että he jättävät Opelin selviämään ominnokkinensa?, tälläistä kuulin viime viikolla Opel Sverigen kaverilta.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.