s.koutonen kirjoitti:Onkohan tossa jotain pääsulaketta mikä vois olla palanu, jos on osunu plussa maihin??
Saattaa ollakin, kun akku on siirretty taakse. Alunperinhän 99 Turbossa muistaakseni akku on siinä turbon/pakoputken vieressä oikeassa etukulmassa, mutta erikoisen kokoinen (kapea) ja sitämyöten kallis.
Ota yleismittari kouraan, plussanapa akulta ja mittaa plussapiuhan ja korin välinen yhteys (vastusmittausalueella), yhteyttä ei pitäisi saada, eli vielä megaohmiluokan asteikonkin pitäisi näyttää katkosta. Pistä sitten maapiuha akkuun kiinni ja mittaa akun plussanavan ja korin välinen jännite, pitäisi olla n. 13-14V. Jos tuo on ok, niin pistä myös plussapiuha akkuun kiinni ja mittaa plussapiuhan toisen pään ja korin välistä jännite, pitäisi edelleen olla n. 13-14V. Jos tuo on ok, laita sinne plussapiuhan toiseen päähän kiinni vaikka etuvalo ja katso syttyykö ja kuinka kirkkaana palaa sekä mittaa lampun kannalle asti tuleva jännite. Kerro mihin asti pääsit kunnes mittari näyttää vääriä asioita, niin pohditaan vian tarkempaa sijaintia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla