Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ja voisin varmasti ostaa Landroverin tai Range Roverin tai Evoquen, jos tilanne on sopiva. Rahaa vain vaatii. Heh
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Tässä vielä uutista ensimmäisellä kotimaisella:
http://www.kauppalehti.fi/etusivu/milja ... 1412712084
http://www.kauppalehti.fi/etusivu/milja ... 1412712084
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Oliko Kuppalehti oikein kääntänyt juttunsa suomenkielelle? Vaikutti, että kyllä luultavasti.peinu kirjoitti:Tässä vielä uutista ensimmäisellä kotimaisella:
http://www.kauppalehti.fi/etusivu/milja ... 1412712084
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Tässäkö tuleva maasturi Saab?
S:llä molempien nimet alkaa ja ehkä sama omistajakin.
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/nailla- ... o-selvilla
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/uusi-au ... n-historia
Merkin omistaa nykyään intialainen Mahindra & Mahindra ja merkin talous sekä kehitys ovat kunnossa. Vielä 2009 Ssangyong oli kuitenkin lähes konkurssin partaalla, sillä merkillä oli useita kymmeniä miljoonia euroja velkarästejä. Mahindra & Mahindra osti Ssangyongin 2010.
Suomeen tuotiin uusia Ssangyong Mussoja vain parin vuoden ajan 90-luvulla. Autoja myydään nykyään esimerkiksi Isossa-Britannaiassa, Saksassa ja Venäjällä."
S:llä molempien nimet alkaa ja ehkä sama omistajakin.
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/nailla- ... o-selvilla
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/uusi-au ... n-historia
Merkin omistaa nykyään intialainen Mahindra & Mahindra ja merkin talous sekä kehitys ovat kunnossa. Vielä 2009 Ssangyong oli kuitenkin lähes konkurssin partaalla, sillä merkillä oli useita kymmeniä miljoonia euroja velkarästejä. Mahindra & Mahindra osti Ssangyongin 2010.
Suomeen tuotiin uusia Ssangyong Mussoja vain parin vuoden ajan 90-luvulla. Autoja myydään nykyään esimerkiksi Isossa-Britannaiassa, Saksassa ja Venäjällä."
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Oliko käännös oikein tai ei sillä ei oikeastaan ole väliä, eniten mua pelottaa tässä Mahindra touhussa se, että Saab AB on puolustusvälineteollisuusyhtiö ja minun niinkuin monen muunkin entisen saabilaisen on vaikea uskoa saab ab:n luovuttavan saab'in logoa mahindran käyttöön, toivon vain, että olemme väärässä ja raha ratkaisee asian?juhokare kirjoitti: Oliko Kuppalehti oikein kääntänyt juttunsa suomenkielelle? Vaikutti, että kyllä luultavasti.
Mahindra on myös kaiken muun lisäksi puolustusvälineteollisuusyhtiö:
http://www.mahindra.com/What-We-Do/Defense
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
SAAB AB:llä ja Mahindra&Mahindralla on ilmeisesti jo ennestään yhteistyötä puolustuspuolella, ja SAAB saattaa yrittää käydä kauppaa jostain arvokkaasta sopimuksesta tuotemerkkiä tarjoamalla.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Joo on kuulemma kehunut Mahindran jengi olevansa Wallenberg'in tuttuja no siitä on jo kauan kun se perhe päätti saabin asioista vaikka onhan Investor iso osakas joten ehkä tuo kaveruus auttaa. Toivotaan jotta pääsevät yhteisymmärrykseen logosta.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Orio köper alla Nevs verktyg eli Orio ostaa kaikki Nevs'in työkalut, kertoo Ttela tänään.
Näin orio takaa varaosien toimituksen pitkäksi aikaa eteenpäin, Orion työkalujen värväys sisältää noin 12500 työkalua kaikkiin saabin malleihin, ja samalla Orio vaikuttaa lisärahan keräykseen Nevs'ille.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3655682- ... vs-verktyg
Näin orio takaa varaosien toimituksen pitkäksi aikaa eteenpäin, Orion työkalujen värväys sisältää noin 12500 työkalua kaikkiin saabin malleihin, ja samalla Orio vaikuttaa lisärahan keräykseen Nevs'ille.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3655682- ... vs-verktyg
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ja tämä ostos tarkoittaa sitä että Nevs ei niitä työkaluja tarvii enää Saa tietekin rahaa myllyyn.
Alkaa tekee jotain muuta tai ei
Alkaa tekee jotain muuta tai ei
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ei kestänyt Mullerin saneerausprojekti kauaa:AZP kirjoitti:Hieman Saabin menneisyydestä:
http://www.saabsunited.com/2014/12/ot-s ... uring.html
Spyker on liittynyt NEVS:n ja GM:n kanssa saneerauskerhoon. Ei mene hyvin kellään jotka on Saabiin koskeneet.
Paitsi GM:llä taitaa mennä tätänykyä taas ihan hyvin, mutta mitä voi odottaa kun kanslaisten veromiljardeilla estettiin yksi taloushistorian suurimmista konkursseista.
http://yle.fi/uutiset/autovalmistaja_sp ... in/7698525
Tuossakin jutussa vähän korjattavaa. Spykerin omistuksessa Saab Automobile meni nurin ja konkurssipesä myi liiketoiminnan NEVSille.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Onko mitään uutisia tullut ennen Joulua? Taitaa kaikki olla vähän lomilla.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Veikkaan että Intiassa ja Tröllhättänissa Excelit laulaa punasena kun ynnäillään että miten tästä eteenpäin. Voi olla ettei kauheasti kuulu ennen maaliskuta.
"Punainen lokakuu" 9-3 1.8t Sentronic Sportcombi 2007
ex: "musta kostaja" 9-3 2.0 coupe 1998
ex: "musta kostaja" 9-3 2.0 coupe 1998
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Tiellä ja teillä on yleensä enemmän valintoja haaroissa kuin yksi. NYT tarvitaan viisaita ja mielellään lähes aina oikeita päätöksiä, kun Saab/NEVS tekee jatkoa!
Olen miettinyt laadullisesti, mikä moottori olisi Saabille hyvä. Mielestäni Saabin omat tekeleet (jotka käytännössä ovat olleet bensoja) ovat tosi hyviä. Oma-tekele on varmasti se sopivin ja paras. Hinnallisesti en tiedä, voi olla kalliskin. Mutta laadullisesti ehdottomasti paras ratkaisu.
Olen miettinyt laadullisesti, mikä moottori olisi Saabille hyvä. Mielestäni Saabin omat tekeleet (jotka käytännössä ovat olleet bensoja) ovat tosi hyviä. Oma-tekele on varmasti se sopivin ja paras. Hinnallisesti en tiedä, voi olla kalliskin. Mutta laadullisesti ehdottomasti paras ratkaisu.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Taloudellinen, tehokas, kestävä ja edullisesti huollettava moottorihan se saisi olla.
Tai jos halutaan lähteä tähän downsizing-villitykseen, niin otetaan vanha Sportin kasipuolikas ja lykätään siihen Mitsu kiinni. Polttoaineen suihkutus suoraan palotilaan ja vot!
Tai jos halutaan lähteä tähän downsizing-villitykseen, niin otetaan vanha Sportin kasipuolikas ja lykätään siihen Mitsu kiinni. Polttoaineen suihkutus suoraan palotilaan ja vot!
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Joo, Saabin mielellään. Olisi juuri passeli!tsaarela kirjoitti:Taloudellinen, tehokas, kestävä ja edullisesti huollettava moottorihan se saisi olla.
Tai jos halutaan lähteä tähän downsizing-villitykseen, niin otetaan vanha Sportin kasipuolikas ja lykätään siihen Mitsu kiinni. Polttoaineen suihkutus suoraan palotilaan ja vot!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003