syylärin vaihto

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Teekki
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Kesä 17, 2013 23:45

syylärin vaihto

Viesti Kirjoittaja Teekki »

Joulun piristykseksi tais Saabista antautua syyläri. Ainakin pohjapanssarin päällä, suoraan syylärin alapuolella on jäähdytysnestelammikko, josta tiputtelee maahan. :cry:

Onko isokin homma vaihtaa syyläri tuohon? Nettiä on selailtu ja on löytynyt ties millaista ohjetta...

Kuva

Vaikuttais, että vuotaa tuosta oikean puoleisesta päädystä, alalaidasta. Onkos tuossa joku letkulähtö, vai mikä tuo pieni putkenpätkä on, mikä osoittaa suoraan taaksepäin?
1.8t 2005
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5255
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: syylärin vaihto

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Siinä on hana ja letkulähtö tyhjennystä varten. Katsoppa ettei ole jostain syystä juuri siitä ruvennut vuotamaan. Se hana on aika typerää suunnittelua.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Teekki
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Kesä 17, 2013 23:45

Re: syylärin vaihto

Viesti Kirjoittaja Teekki »

kävin tuossa pihamaalla tuota vähän kurkkimassa. siitähän se jostain hanan kohdalta tiputtaa ihan tippa kerrallaan suoraan pohjapanssarin päälle... pitää illemmalla mennä tallille tutkimaan vähän tarkemmin, että mistä tarkalleen kusee ja onko mitään tehtävissä... :cry:
1.8t 2005
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: syylärin vaihto

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Samanlainen ongelma ollut toisessa autossa hanan kanssa. Motonestitä / Biltsusta teflonteippiä ja tulpan ympärille jos vaan mahdollista:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... d_pipe.jpg

Onko saabissa tuo hana semmoinen kierrettävä tulppa? Jos on niin tuo tepsii, ei tarvitse tyhjentää järjestelmää. Pitää vain korkin ylhäältä kiinni, niin tiputtaa todennäköisesti vain pari tippaa jonka jälkeen loppuu, koska korvausilmaa ei tule kunnolla.
EX: 9³SS BioPower
Teekki
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Kesä 17, 2013 23:45

Re: syylärin vaihto

Viesti Kirjoittaja Teekki »

Joo-o. Kennohan se näyttäis vuotavan. Eikä edes siitä muovipäädyn saumasta vaan vähän keskemmältä. Hyvään aikaan tääkin taas sattui. Pyhiä tulossa, joten menee ties minne asti ennen kuin uutta osaa on saatavilla. Vielä kun keksis, että miten tuo on helpoin vaihtaa...


Sent from my iPad using Tapatalk
1.8t 2005
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5255
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: syylärin vaihto

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Teekki
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Kesä 17, 2013 23:45

Re: syylärin vaihto

Viesti Kirjoittaja Teekki »

Kiitoksia! Sen verran tuota tutkinkin, että noin oisin käynyt itsekin tekemään, vaikka netistä löytyikin ohje, miten homma suoritetaan yläkautta. Vaikutti kuitenkin sen verran työläältä että helpompi noin...


Sent from my iPad using Tapatalk
1.8t 2005
Teekki
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Kesä 17, 2013 23:45

Re: syylärin vaihto

Viesti Kirjoittaja Teekki »

Syyläri vaihdettu. Aikaa tuhraantui koko projektiin 7 tuntia, sisältäen kahvitauot yms. tuumailut. Varmaan 4 tuntiin ois tehny ilman taukoja ja hyvillä työkaluilla.

Kaikin puolin erittäin ikävä homma. WIS:n ohjetta noudatin, paitsi jätin akkukotelon ja ahtoputket irroittamatta, kun ei ne juurikaan tiellä olleet.

Syyläriksi tuli Nissens, kun muutakaan ei tähän hätään saanut. Orkkis oli Valeo ja sellainen sinne ois varmaan kannattanut tilallekin laittaa.
1.8t 2005
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: syylärin vaihto

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Nostetaan vanhaa aihetta ylös.

Alkanut oma 9-3 viimepäivinä tiputtelemaan jäähdytysnestettä kuskinpuolen etukulmasta, ilmeisesti siis syyläri kyseessä tässä tapauksessa? Ei kai siellä mitään muutakaan oikein voi olla kun letkulähdötkin näyttäisivät olevan kuivia. Auto on automaattivaihteistolla joten tässä taitaa olla myös laatikon jäähdytys samassa. Joutuukohan koko keulan purkamaan että tuon saa vaihdettua?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Vastaa Viestiin