syylärin vaihto
syylärin vaihto
Joulun piristykseksi tais Saabista antautua syyläri. Ainakin pohjapanssarin päällä, suoraan syylärin alapuolella on jäähdytysnestelammikko, josta tiputtelee maahan.
Onko isokin homma vaihtaa syyläri tuohon? Nettiä on selailtu ja on löytynyt ties millaista ohjetta...
Vaikuttais, että vuotaa tuosta oikean puoleisesta päädystä, alalaidasta. Onkos tuossa joku letkulähtö, vai mikä tuo pieni putkenpätkä on, mikä osoittaa suoraan taaksepäin?
Onko isokin homma vaihtaa syyläri tuohon? Nettiä on selailtu ja on löytynyt ties millaista ohjetta...
Vaikuttais, että vuotaa tuosta oikean puoleisesta päädystä, alalaidasta. Onkos tuossa joku letkulähtö, vai mikä tuo pieni putkenpätkä on, mikä osoittaa suoraan taaksepäin?
1.8t 2005
Re: syylärin vaihto
Siinä on hana ja letkulähtö tyhjennystä varten. Katsoppa ettei ole jostain syystä juuri siitä ruvennut vuotamaan. Se hana on aika typerää suunnittelua.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: syylärin vaihto
kävin tuossa pihamaalla tuota vähän kurkkimassa. siitähän se jostain hanan kohdalta tiputtaa ihan tippa kerrallaan suoraan pohjapanssarin päälle... pitää illemmalla mennä tallille tutkimaan vähän tarkemmin, että mistä tarkalleen kusee ja onko mitään tehtävissä...
1.8t 2005
Re: syylärin vaihto
Samanlainen ongelma ollut toisessa autossa hanan kanssa. Motonestitä / Biltsusta teflonteippiä ja tulpan ympärille jos vaan mahdollista:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... d_pipe.jpg
Onko saabissa tuo hana semmoinen kierrettävä tulppa? Jos on niin tuo tepsii, ei tarvitse tyhjentää järjestelmää. Pitää vain korkin ylhäältä kiinni, niin tiputtaa todennäköisesti vain pari tippaa jonka jälkeen loppuu, koska korvausilmaa ei tule kunnolla.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... d_pipe.jpg
Onko saabissa tuo hana semmoinen kierrettävä tulppa? Jos on niin tuo tepsii, ei tarvitse tyhjentää järjestelmää. Pitää vain korkin ylhäältä kiinni, niin tiputtaa todennäköisesti vain pari tippaa jonka jälkeen loppuu, koska korvausilmaa ei tule kunnolla.
EX: 9³SS BioPower
Re: syylärin vaihto
Joo-o. Kennohan se näyttäis vuotavan. Eikä edes siitä muovipäädyn saumasta vaan vähän keskemmältä. Hyvään aikaan tääkin taas sattui. Pyhiä tulossa, joten menee ties minne asti ennen kuin uutta osaa on saatavilla. Vielä kun keksis, että miten tuo on helpoin vaihtaa...
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
1.8t 2005
Re: syylärin vaihto
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: syylärin vaihto
Kiitoksia! Sen verran tuota tutkinkin, että noin oisin käynyt itsekin tekemään, vaikka netistä löytyikin ohje, miten homma suoritetaan yläkautta. Vaikutti kuitenkin sen verran työläältä että helpompi noin...
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
1.8t 2005
Re: syylärin vaihto
Syyläri vaihdettu. Aikaa tuhraantui koko projektiin 7 tuntia, sisältäen kahvitauot yms. tuumailut. Varmaan 4 tuntiin ois tehny ilman taukoja ja hyvillä työkaluilla.
Kaikin puolin erittäin ikävä homma. WIS:n ohjetta noudatin, paitsi jätin akkukotelon ja ahtoputket irroittamatta, kun ei ne juurikaan tiellä olleet.
Syyläriksi tuli Nissens, kun muutakaan ei tähän hätään saanut. Orkkis oli Valeo ja sellainen sinne ois varmaan kannattanut tilallekin laittaa.
Kaikin puolin erittäin ikävä homma. WIS:n ohjetta noudatin, paitsi jätin akkukotelon ja ahtoputket irroittamatta, kun ei ne juurikaan tiellä olleet.
Syyläriksi tuli Nissens, kun muutakaan ei tähän hätään saanut. Orkkis oli Valeo ja sellainen sinne ois varmaan kannattanut tilallekin laittaa.
1.8t 2005
Re: syylärin vaihto
Nostetaan vanhaa aihetta ylös.
Alkanut oma 9-3 viimepäivinä tiputtelemaan jäähdytysnestettä kuskinpuolen etukulmasta, ilmeisesti siis syyläri kyseessä tässä tapauksessa? Ei kai siellä mitään muutakaan oikein voi olla kun letkulähdötkin näyttäisivät olevan kuivia. Auto on automaattivaihteistolla joten tässä taitaa olla myös laatikon jäähdytys samassa. Joutuukohan koko keulan purkamaan että tuon saa vaihdettua?
Alkanut oma 9-3 viimepäivinä tiputtelemaan jäähdytysnestettä kuskinpuolen etukulmasta, ilmeisesti siis syyläri kyseessä tässä tapauksessa? Ei kai siellä mitään muutakaan oikein voi olla kun letkulähdötkin näyttäisivät olevan kuivia. Auto on automaattivaihteistolla joten tässä taitaa olla myös laatikon jäähdytys samassa. Joutuukohan koko keulan purkamaan että tuon saa vaihdettua?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11