Katsastettu
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Katsastettu
Lukuun ottamatta tuota pirun keksintö-käsijarrua og 9-3 on ollut helppo katsastettava.
Re: Katsastettu
Niihä se Muru meni taas läpi ku vettä vaan, ylistysvirsien soidessa
Jarrut läpi 0%, pakoputkesta tulee kuulemma parempaa ilmaa ku katsastushallin sisällä oleva, eikä ees vaivautunut koputtelemaan ku pohjan näki..
I <3
Noh oli takasumari palanut...
Jarrut läpi 0%, pakoputkesta tulee kuulemma parempaa ilmaa ku katsastushallin sisällä oleva, eikä ees vaivautunut koputtelemaan ku pohjan näki..
I <3
Noh oli takasumari palanut...
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Re: Katsastettu
Ite kävin myös leimalla omalla kolkilla..Hylsy tuli pelkästään pakoputken vuodosta,ei muusta. Vein sitten laiskana miehenä pajalle,jossa tiivisti putken,ja otti päästölapun.Tosin kerran joutui tuon jälkeen käydä vielä pajalla,mut sen jälkeen tuli leima paperiin. (Tämä tapahtui siis 21.10.. Km tällä hetkellä mittarissa 321tkm,eli sisäänajettu. Sen jälkeen olikin ilo viedä auto talvisäilöön iloisin mielin..
Viimeksi muokannut jore83, Ma Marras 17, 2014 13:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2008 SS 1.8t Biopower.
Re: Katsastettu
Kato, tääl oli tälläne topiikki.
TiDi sai tänää leiman eikä katsastusmies keksiny mitään moitittavaa vaikka rujo ulkokuori ehkä muuta anto olettaaki.
TiDi sai tänää leiman eikä katsastusmies keksiny mitään moitittavaa vaikka rujo ulkokuori ehkä muuta anto olettaaki.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Katsastettu
Avatarin auton katsastin perjantaina huomautuksitta. Tosin pientä remppaa ennen leimausta piti suorittaa, tuulilasi ja vähän taka-jarruja laittaa.
Jäsen: 6365
NG900 2.0t -95 E85 steg 1
NG900 2.0t -95 E85 steg 1
Re: Katsastettu
Tulihan se leima vihdoin -viimeisenä mahdollisena katsastuspäivänä...
Taakse tulikin sitten vaihdettua ensin uudet levyt, palat ja asennussarjat. Myöhemmin joutui vielä vaihtamaan kässärin kengät, asennussarjat, käsijarruvaijerit ja palautusjouset, kun ei vanhoja enää saanut säädettyä kuntoon.
Oli tosiaan avan käsittämättömän turhauttavaa hommaa yrittää säätää kässäriä vanhoilla osilla. Kun kaikki malttoi vaihtaa uusiin, niin ihan kivuttomasti sujui hommat. Kässärin käyttövivut oli aika ruosteessa ja niiden putsaus + uudet palautusjouset ja vaijerit olisivat saattaneet riittää, mutta onpahan nyt kaikki vaihdettu. Luulisi pari vuotta menevän pelkällä säädöllä.
Taakse tulikin sitten vaihdettua ensin uudet levyt, palat ja asennussarjat. Myöhemmin joutui vielä vaihtamaan kässärin kengät, asennussarjat, käsijarruvaijerit ja palautusjouset, kun ei vanhoja enää saanut säädettyä kuntoon.
Oli tosiaan avan käsittämättömän turhauttavaa hommaa yrittää säätää kässäriä vanhoilla osilla. Kun kaikki malttoi vaihtaa uusiin, niin ihan kivuttomasti sujui hommat. Kässärin käyttövivut oli aika ruosteessa ja niiden putsaus + uudet palautusjouset ja vaijerit olisivat saattaneet riittää, mutta onpahan nyt kaikki vaihdettu. Luulisi pari vuotta menevän pelkällä säädöllä.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Katsastettu
Leima tuli, käsijarru ei ottanu ensi yrittämällä mutta vaan kahvasta kiristelemällä 1.6 molemmin puolin.
Saab 9-3 1.8t SS man -04
-
- "Ruisku"
- Viestit: 126
- Liittynyt: Ke Loka 08, 2014 11:45
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Katsastettu
Syksyllä ostamani noppa on hyväksytty katsastuksessa, viimeksi oli katsastettu 2006,
vähän piti hitsailla 1ylä ja 1 alapallonivel ja takaiskarit siinä kaikki 75€ hintaisessa autossa,ei ole myynti hinta.
vähän piti hitsailla 1ylä ja 1 alapallonivel ja takaiskarit siinä kaikki 75€ hintaisessa autossa,ei ole myynti hinta.
Kaikki paitsi Saab autoilu on turhaa!
Re: Katsastettu
Läpi meni! Ei huomautuksia muuta kuin siitä että käsijarrun ero oli 0%
Ei kuulemma tämmöistä lukemaa tule joka päivä vastaan, mutta tulipahan tuo remppakin juuri tehtyä joten siinä lienee selitys. Ensi vuotta odotellessa...
Ei kuulemma tämmöistä lukemaa tule joka päivä vastaan, mutta tulipahan tuo remppakin juuri tehtyä joten siinä lienee selitys. Ensi vuotta odotellessa...
Re: Katsastettu
-02 TiD tuli katsastettua 20.12. ja hylky tuli. Eturenkaat oli hieman kuluneet, pintaa jäljellä 1,5 mm Takana pintaa hyvin jäljellä. No, nyt on uudet renkaat edessä.
Lisäksi tuli korjauskehotus vaihteiston öljyvuodosta. Mitäköhän tuollekin nyt tekis? Huollossa oli ollut päivää ennen katsastusta ja siellä sanottiin vuodon olevan normaalia. Mitään häikkää en ole vaihteistossa huomannut, joten tuskinpa tuo vuoto kauheasti haittaa? Eli pesenkö vain öljyt pois ennen jälkitarkastukseen vientiä?
Lisäksi tuli korjauskehotus vaihteiston öljyvuodosta. Mitäköhän tuollekin nyt tekis? Huollossa oli ollut päivää ennen katsastusta ja siellä sanottiin vuodon olevan normaalia. Mitään häikkää en ole vaihteistossa huomannut, joten tuskinpa tuo vuoto kauheasti haittaa? Eli pesenkö vain öljyt pois ennen jälkitarkastukseen vientiä?
Re: Katsastettu
sehän on vain kehoitusVepe1995 kirjoitti:-02 TiD tuli katsastettua 20.12. ja hylky tuli. Eturenkaat oli hieman kuluneet, pintaa jäljellä 1,5 mm Takana pintaa hyvin jäljellä. No, nyt on uudet renkaat edessä.
Lisäksi tuli korjauskehotus vaihteiston öljyvuodosta. Mitäköhän tuollekin nyt tekis? Huollossa oli ollut päivää ennen katsastusta ja siellä sanottiin vuodon olevan normaalia. Mitään häikkää en ole vaihteistossa huomannut, joten tuskinpa tuo vuoto kauheasti haittaa? Eli pesenkö vain öljyt pois ennen jälkitarkastukseen vientiä?
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Katsastettu
Juu, mutta olis silti hyvä hoitaa sekin kuntoon.009baas kirjoitti:sehän on vain kehoitusVepe1995 kirjoitti:-02 TiD tuli katsastettua 20.12. ja hylky tuli. Eturenkaat oli hieman kuluneet, pintaa jäljellä 1,5 mm Takana pintaa hyvin jäljellä. No, nyt on uudet renkaat edessä.
Lisäksi tuli korjauskehotus vaihteiston öljyvuodosta. Mitäköhän tuollekin nyt tekis? Huollossa oli ollut päivää ennen katsastusta ja siellä sanottiin vuodon olevan normaalia. Mitään häikkää en ole vaihteistossa huomannut, joten tuskinpa tuo vuoto kauheasti haittaa? Eli pesenkö vain öljyt pois ennen jälkitarkastukseen vientiä?
Re: Katsastettu
Missä kohtaa vuoto on? Jos vetarin kaulalla, niin vaiha se stefa. Samalla se voi olla merkki liian väljäksi kuluneesta vetarin holkista. Arvailua vaan...Vepe1995 kirjoitti:Lisäksi tuli korjauskehotus vaihteiston öljyvuodosta. Mitäköhän tuollekin nyt tekis? Huollossa oli ollut päivää ennen katsastusta ja siellä sanottiin vuodon olevan normaalia.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
-
- "Aero"
- Viestit: 392
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: Katsastettu
Saman suosilla tein omaani, pl. vaijerit. Nyt 2v jälkeen etuoikea vemputtaa lievästi mutta leima tuli syksyllä. Levyt oli Saabin omat. Sittemmin käytin autoa merkkihuollossa ja kun vanteita tarvi myöhemmin vaihtaa, meni kaksi hylsyä rikki ennenkuin aukes. Ei tainnu olla merkkihuollossa momenttihylsy ihan uus? Ja samalla laikka kieroon, arvaan mä? Mutta milläs todistat.Lahti411 kirjoitti:Tulihan se leima vihdoin -viimeisenä mahdollisena katsastuspäivänä...
Taakse tulikin sitten vaihdettua ensin uudet levyt, palat ja asennussarjat. Myöhemmin joutui vielä vaihtamaan kässärin kengät, asennussarjat, käsijarruvaijerit ja palautusjouset, kun ei vanhoja enää saanut säädettyä kuntoon.
Oli tosiaan avan käsittämättömän turhauttavaa hommaa yrittää säätää kässäriä vanhoilla osilla. Kun kaikki malttoi vaihtaa uusiin, niin ihan kivuttomasti sujui hommat. Kässärin käyttövivut oli aika ruosteessa ja niiden putsaus + uudet palautusjouset ja vaijerit olisivat saattaneet riittää, mutta onpahan nyt kaikki vaihdettu. Luulisi pari vuotta menevän pelkällä säädöllä.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Re: Katsastettu
Kolkki sai leiman ilman tappeluja, mutta korjauskehotuksena sumarit osoittavat liian korkealle - ei ole onneksi vaikea rasti vääntää ruuvista kuviota alemmas.
Jännempi tilanne olikin takakäyttöjarrun osalta, tuloksena heittoa 29/30%, eli rimaa hipoen läpi. Palat ja levyt vaihdettu 30tkm sitten, mutta satuloiden männät jumittavat. Meinasin muutenkin hankkia femma-aeron 300mm jäähdytetyt takajarrut tuohon "tulevaan projektiautoon", mutta nyt on sentään paperi todisteena, että siinä on järkeä
Etujarrut 4% heitolla ja käsijarru - yllätys yllätys - 7% heitolla, eli timmissä kunnossa.
Jännempi tilanne olikin takakäyttöjarrun osalta, tuloksena heittoa 29/30%, eli rimaa hipoen läpi. Palat ja levyt vaihdettu 30tkm sitten, mutta satuloiden männät jumittavat. Meinasin muutenkin hankkia femma-aeron 300mm jäähdytetyt takajarrut tuohon "tulevaan projektiautoon", mutta nyt on sentään paperi todisteena, että siinä on järkeä
Etujarrut 4% heitolla ja käsijarru - yllätys yllätys - 7% heitolla, eli timmissä kunnossa.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173