Aito 2,3t Biopower, komponentit?
Aito 2,3t Biopower, komponentit?
En heti löytänyt haulla, joten mikä turbo on aidossa? Entä kytkin?
Onko samaa tavaraa kuin norm. 2,3t:ssä? Lähinnä kiinnostaa tehon lisäys. Alun perin ilmeisesti 185hp.
Tuli auton hankinta eteen, kun peura lähestyi keulaa
Onko samaa tavaraa kuin norm. 2,3t:ssä? Lähinnä kiinnostaa tehon lisäys. Alun perin ilmeisesti 185hp.
Tuli auton hankinta eteen, kun peura lähestyi keulaa
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: Aito 2,3t Biopower, komponentit?
Ahdin sama. B205E koneessa ei vaikuta onko biopower vai ei. B235E biopower, B235L ja B235R on keskenään sama kytkin.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Aito 2,3t Biopower, komponentit?
Etanolilla 210hp.soap95 kirjoitti:Lähinnä kiinnostaa tehon lisäys. Alun perin ilmeisesti 185hp.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Aito 2,3t Biopower, komponentit?
No niin -09 2,3t BioPower hommattu. Tulikin automaatti
Katselin tietoja laatikoiden eroista, niin näyttäisi siltä että 2,3T ja Aero on samalla laatikolla (FA57C04). Tässä meikälaisen on FA57A10, onkohan tässä pienempi väännönkesto kuin Aerossa ja isossa T:ssä?
Cobra näyttäisi olevan sama kuin isossa T:ssä, mutta turbo ilmeisesti kuitenkin Garret
Katselin tietoja laatikoiden eroista, niin näyttäisi siltä että 2,3T ja Aero on samalla laatikolla (FA57C04). Tässä meikälaisen on FA57A10, onkohan tässä pienempi väännönkesto kuin Aerossa ja isossa T:ssä?
Cobra näyttäisi olevan sama kuin isossa T:ssä, mutta turbo ilmeisesti kuitenkin Garret
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: Aito 2,3t Biopower, komponentit?
Pikku-t:ssä (2.3t) oli aina vakiona legendaarinen GT17, mutta 2.3T:ssä Mitsun TD04 ja muutenkin täysin sama kone kuin Aerossa. Laatikoiden eroista ei ole jäänyt mitään muistikuvia.
Eski
Eski
Re: Aito 2,3t Biopower, komponentit?
Ei pitäisi olla askin kestossa eroa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Aito 2,3t Biopower, komponentit?
Voi olla että laatikon vääntökesto on sama, mutta ihmetyttää tämä "C"-kirjain. Se on vain näissä kahdessa tehokkaammassa. Kaikissa muissa se on "A", viimeinen numero vaihtelee. Ilmeisesti se on ns. rev. nro.
Samoin käyttöohjekirja kertoo että manuaalina 2,3t BioPowerissa on vääntö 310 Nm, mutta automaatissa se on 280 Nm. Outoa jos aski on sama 400/ 420 Nm kestävä
Teho on sama 210 hv kummassakin.
Samoin käyttöohjekirja kertoo että manuaalina 2,3t BioPowerissa on vääntö 310 Nm, mutta automaatissa se on 280 Nm. Outoa jos aski on sama 400/ 420 Nm kestävä
Teho on sama 210 hv kummassakin.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: Aito 2,3t Biopower, komponentit?
WIS:n mukaan koodia A ei ole olemassakaan. Kaksi viimeistä numeroa on kehitysversio.
Edit: EPC näyttää tuntevan myös koodin A.
Edit: EPC näyttää tuntevan myös koodin A.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Aito 2,3t Biopower, komponentit?
Jatketaan ihmettelyä
http://www.schwedenteile.de/getriebe-au ... -2366.html
Tuolla myynnissä olevan laatikon tiedoissa mainitaan:
55560553, NICHT geeignet für den 9-5 Aero
Eli kyseessä on FA 57A08. Onkohan näillä jotain tietoa, vai ovatko vaan EPC:stä kattoneet.
Ota näistä nyt selvää
Lisäys Wikipediasta:
The Aisin AF33 is a 5-speed automatic transaxle. It is designed to be used in transverse engine configurations and can handle up to 310 ft·lbf (420 N·m) of torque. It is built in Anjo, Japan.
The "AF33" designation is only used by GM, whereas the actual model codes are "AW55-50SN" for FWD cars, and "AW55-51SN" for AWD cars, although some SAAB 9-5 Aero were fitted with the later, being FWD cars.
Tämä on jo huvittavaa. Minun kärryn lootan päällä olevassa kyltissä lukee AW55-51SN. Eikä ole AWD eikä Aero
http://www.schwedenteile.de/getriebe-au ... -2366.html
Tuolla myynnissä olevan laatikon tiedoissa mainitaan:
55560553, NICHT geeignet für den 9-5 Aero
Eli kyseessä on FA 57A08. Onkohan näillä jotain tietoa, vai ovatko vaan EPC:stä kattoneet.
Ota näistä nyt selvää
Lisäys Wikipediasta:
The Aisin AF33 is a 5-speed automatic transaxle. It is designed to be used in transverse engine configurations and can handle up to 310 ft·lbf (420 N·m) of torque. It is built in Anjo, Japan.
The "AF33" designation is only used by GM, whereas the actual model codes are "AW55-50SN" for FWD cars, and "AW55-51SN" for AWD cars, although some SAAB 9-5 Aero were fitted with the later, being FWD cars.
Tämä on jo huvittavaa. Minun kärryn lootan päällä olevassa kyltissä lukee AW55-51SN. Eikä ole AWD eikä Aero
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: Aito 2,3t Biopower, komponentit?
Eikö ole kenelläkään tarkempaa tietoa tuosta automaattien "erohässäkästä". Netissäkin on yllättävän vähän tietoa noista Saabien lootista
Saisiko esim. "core2" tietoa "Saabin verstaalta"
Saisiko esim. "core2" tietoa "Saabin verstaalta"
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: Aito 2,3t Biopower, komponentit?
Katos vaan oli esitetty kysymys mullekin.soap95 kirjoitti:Eikö ole kenelläkään tarkempaa tietoa tuosta automaattien "erohässäkästä". Netissäkin on yllättävän vähän tietoa noista Saabien lootista
Saisiko esim. "core2" tietoa "Saabin verstaalta"
No jotain näistä merkinnöistä toki tiedän esimerkkinä vaikka tämä mainitsemasi FA 57A08
Automaatti vaihdeloota MY02 eteenpäin merkitään aina FA 57. Ja tyyppimerkintä on tehty 3:een merkintä ryhmään esim. 1) FA57 2) C01 3) 97CV00101.
Ykkös ryhmä FA57:
F = Etuveto
A = Vaihdelaatikon tyyppi A automaatti M Manuaali
5 = Vaihteiden määrä eteenpäin
7 = Korkeimman vaihteen Välitys-suhde koodi erillisen taulukonmukaan seiska tarkoittaa suhdetta 2,5.
Kakkos ryhmä C01:
C = automaatti laatikko sovitettu erilaisille moottoreille
B = Manuaali laatikko sovitettu erilaisille moottoreille
01 = sovitus version #, tehtaan sisäisiä tietoja
Kolmos ryhmä 01CV00101:
Automaatti laatikko merkitään 9 merkillä
01 = valmistusvuosi 2001
C = tuotanto kuukausi taulukon mukaan jossa kuukaudet 1 - 12 ja kirjaimet A:sta M:ään asti
Eli C on Maaliskuu
V = Vaihdelaatikon malli, tässä tapauksessa FA57
Näistä tiedoista ei pääse käsiksi esim. vääntömomenttiin. Sen taulikon kirjoittaminen kestäisi multa ainakin pari viikkoa kun tieto on haettava eri kategorioista ja vaatii laatikon sarjanumeron.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Aito 2,3t Biopower, komponentit?
Kiitoksia infosta. Nuo sainkin suunnilleen selville. Mutta tuo 2.-ryhmän A-kirjain ihmetyttää, kun se on noissa pienempi tehoisissa (=vääntöisissä) ja Iso-T:ssä ja Aerossa se on C. Kuvittelin että se voisi liittyä esim. väännönkestoon.
Vai onko Aerossa ja IsoT:ssä esim. vahvistettu laatikon koteloa (runkoa) vaikka sisuskalut olisikin samanlaiset?
Vai onko Aerossa ja IsoT:ssä esim. vahvistettu laatikon koteloa (runkoa) vaikka sisuskalut olisikin samanlaiset?
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: Aito 2,3t Biopower, komponentit?
Se A tarkoittaa samaa kuin C hyvä ettei ole B ku sit sais rimpuilla kepistä jatkuvasti niin ja tuo 08 on sen laatikon kehitysversion numero, jos on etsittävä lisätietoa jostain laatikosta on etsittävä sarjanumerolla laatikon muut tiedot, samaten on tiedettävä laatikon ohjelmaversio.soap95 kirjoitti:Kiitoksia infosta. Nuo sainkin suunnilleen selville. Mutta tuo 2.-ryhmän A-kirjain ihmetyttää, kun se on noissa pienempi tehoisissa (=vääntöisissä) ja Iso-T:ssä ja Aerossa se on C. Kuvittelin että se voisi liittyä esim. väännönkestoon.
Vai onko Aerossa ja IsoT:ssä esim. vahvistettu laatikon koteloa (runkoa) vaikka sisuskalut olisikin samanlaiset?
Muistaaksen myös MY02 lootan voi ohjelmoida viimeiseen ohjelmaversioon, (Joka tuli -08) mutta se tehdään parissa kolmessa vaiheessa sitä ei voi niin vanhassa lootassa tehdä vain yhdellä kerralla kuten MY06 eteenpäin.
Ainsilta toimitetut laatikot olivat aivan normaali laatikoita ilman vahvistuksia jos joku halusi sellaisen esimerkiksi tasauspyörästön lukolla niin se tehtiin jälleenmyyjien taholta autoon.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Aito 2,3t Biopower, komponentit?
Jeps,
Itsellä tässä joulukuussa haetussa 2009-vuotisessa on A10, eli kehitysversio 10.
Mutta tuo aiemmin kirjoittamani ihmetyttää edelleen :
"käyttöohjekirja kertoo että manuaalina 2,3t BioPowerissa on vääntö 310 Nm, mutta automaatissa se on 280 Nm".
Miksi vääntöä on automaatissa pudotettu? Kun Aerossa on 350 Nm, ilman sitä manuaalin "ylibuustia". Tästä alkoi taivastelu tämän laatikon suhteen. Nimittäin jos jossain vaiheessa heittää Mitsun ahtimen pellin alle, niin olisi hyvä tietää että kuinka paljon sitä vääntöä uskaltaa ottaa.
Toki ilmeisesti näistä pikku-t:stä on otettu softatessa Mitsun kanssa samat väännöt kuin Aerosta.
Itsellä tässä joulukuussa haetussa 2009-vuotisessa on A10, eli kehitysversio 10.
Mutta tuo aiemmin kirjoittamani ihmetyttää edelleen :
"käyttöohjekirja kertoo että manuaalina 2,3t BioPowerissa on vääntö 310 Nm, mutta automaatissa se on 280 Nm".
Miksi vääntöä on automaatissa pudotettu? Kun Aerossa on 350 Nm, ilman sitä manuaalin "ylibuustia". Tästä alkoi taivastelu tämän laatikon suhteen. Nimittäin jos jossain vaiheessa heittää Mitsun ahtimen pellin alle, niin olisi hyvä tietää että kuinka paljon sitä vääntöä uskaltaa ottaa.
Toki ilmeisesti näistä pikku-t:stä on otettu softatessa Mitsun kanssa samat väännöt kuin Aerosta.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: Aito 2,3t Biopower, komponentit?
Kyllä ne pikkuteetkin kestää sen 420Nm hyvinkin softattuna. Saattaa olla pikemmin syy siinä, ettei ole viitsitty tehdä eri ohjelmaa automaatille OG9-5 Biopowerissa, ts. se ei hyödynnä käytännössä juurikaan sitä 310 vs 280Nm lisävääntöä vaan vaihtaa pienempää tai tiputtaa lukkoa pois kuten ennenkin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com