Moi,
Löysin AJA-95 rekisterinumerolla ensirekisteröidyn viipan huoltokirjan. Jos on auto vielä olemassa ja huoltokirja hävyksissä, ota yhteyttä
Speksit:
95, vm 1964 (luovutus 8.4.1964)
Alustanro 12273
Viimeisin määräaikaishuolto tehty 45021 km, 3.11.1966
AJA-95 huoltokirja
Re: AJA-95 huoltokirja
Kunhan ei olis ihan peltikylkinen Importerin Huolto/keikka-auto ???
Re: AJA-95 huoltokirja
Ostaja on Oy Scan-Auto Ab ja haltija H. Puisto, Huopalahti Helsinki.
Soittaako kelloja?
Soittaako kelloja?
Re: AJA-95 huoltokirja
tikkis kirjoitti:Kunhan ei olis ihan peltikylkinen Importerin Huolto/keikka-auto ???
Yhdellä kirjaimella heittää..?
Re: AJA-95 huoltokirja
Hyvä Jari ! Juurikin tuohon autoon sotkin. Noh, kummassakin on pähee rekkari.jt kirjoitti:tikkis kirjoitti:Kunhan ei olis ihan peltikylkinen Importerin Huolto/keikka-auto ???
Yhdellä kirjaimella heittää..?
Re: AJA-95 huoltokirja
Kuvan auto on 63-malli tai vanhempi. Kotonani oli ysivitoset vuosimallia -61 ja -64. Itsellä oli henkilömalli -64 ja varaosina -63.
64-mallin lyhytnokan tunnistaa siitä, että nokkapellissä ritilän yläpuolella ei ole logoa. Kojelaudassa tapahtui myös muutos vuonna 1964, silloin tuli nauhamittarin tilalle pyöreä nopeusmittari.
Noita ritilöitä oli kahdenlaisia. Meillä ainoastaan se 61-malli oli tuon kuvan mukaisella ritilällä, jossa ei ole Saabin lentokonelogo valettuna.
Kyllä on monta kertaa harmittanut kun tuli hävitettyä 64-mallin ysikutonen, joka jäi rekisteristä poistettuna latoon joskus 70-luvun puolivälissä. Ainoa varsinainen korin vika oli etupäästä irronnut iskunvaimentajan korvake. Säädettävät Koni-merkkiset vaimentajat tuli ruuvattua liian kireälle.
Nyt on enää nokkaritilä seinällä muistona ja nopeusmittari jossain laatikossa.
64-mallin lyhytnokan tunnistaa siitä, että nokkapellissä ritilän yläpuolella ei ole logoa. Kojelaudassa tapahtui myös muutos vuonna 1964, silloin tuli nauhamittarin tilalle pyöreä nopeusmittari.
Noita ritilöitä oli kahdenlaisia. Meillä ainoastaan se 61-malli oli tuon kuvan mukaisella ritilällä, jossa ei ole Saabin lentokonelogo valettuna.
Kyllä on monta kertaa harmittanut kun tuli hävitettyä 64-mallin ysikutonen, joka jäi rekisteristä poistettuna latoon joskus 70-luvun puolivälissä. Ainoa varsinainen korin vika oli etupäästä irronnut iskunvaimentajan korvake. Säädettävät Koni-merkkiset vaimentajat tuli ruuvattua liian kireälle.
Nyt on enää nokkaritilä seinällä muistona ja nopeusmittari jossain laatikossa.