AJA-95 huoltokirja

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Ville
Matalapaineturbo
Viestit: 168
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 12:36
Paikkakunta: Helsinki

AJA-95 huoltokirja

Viesti Kirjoittaja Ville »

Moi,
Löysin AJA-95 rekisterinumerolla ensirekisteröidyn viipan huoltokirjan. Jos on auto vielä olemassa ja huoltokirja hävyksissä, ota yhteyttä :)

Speksit:
:saab: 95, vm 1964 (luovutus 8.4.1964)
Alustanro 12273
Viimeisin määräaikaishuolto tehty 45021 km, 3.11.1966 ;)
tikkis
"Viggen"
Viestit: 562
Liittynyt: La Heinä 01, 2006 07:36
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: AJA-95 huoltokirja

Viesti Kirjoittaja tikkis »

Kunhan ei olis ihan peltikylkinen Importerin Huolto/keikka-auto ???
Ville
Matalapaineturbo
Viestit: 168
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 12:36
Paikkakunta: Helsinki

Re: AJA-95 huoltokirja

Viesti Kirjoittaja Ville »

Ostaja on Oy Scan-Auto Ab ja haltija H. Puisto, Huopalahti Helsinki.

Soittaako kelloja?
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Re: AJA-95 huoltokirja

Viesti Kirjoittaja jt »

tikkis kirjoitti:Kunhan ei olis ihan peltikylkinen Importerin Huolto/keikka-auto ???
Kuva
Yhdellä kirjaimella heittää..?
tikkis
"Viggen"
Viestit: 562
Liittynyt: La Heinä 01, 2006 07:36
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: AJA-95 huoltokirja

Viesti Kirjoittaja tikkis »

jt kirjoitti:
tikkis kirjoitti:Kunhan ei olis ihan peltikylkinen Importerin Huolto/keikka-auto ???
Kuva
Yhdellä kirjaimella heittää..?
Hyvä Jari ! Juurikin tuohon autoon sotkin. Noh, kummassakin on pähee rekkari.
Makimart
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Elo 05, 2013 09:20

Re: AJA-95 huoltokirja

Viesti Kirjoittaja Makimart »

Kuvan auto on 63-malli tai vanhempi. Kotonani oli ysivitoset vuosimallia -61 ja -64. Itsellä oli henkilömalli -64 ja varaosina -63.

64-mallin lyhytnokan tunnistaa siitä, että nokkapellissä ritilän yläpuolella ei ole logoa. Kojelaudassa tapahtui myös muutos vuonna 1964, silloin tuli nauhamittarin tilalle pyöreä nopeusmittari.

Noita ritilöitä oli kahdenlaisia. Meillä ainoastaan se 61-malli oli tuon kuvan mukaisella ritilällä, jossa ei ole Saabin lentokonelogo valettuna.

Kyllä on monta kertaa harmittanut kun tuli hävitettyä 64-mallin ysikutonen, joka jäi rekisteristä poistettuna latoon joskus 70-luvun puolivälissä. Ainoa varsinainen korin vika oli etupäästä irronnut iskunvaimentajan korvake. Säädettävät Koni-merkkiset vaimentajat tuli ruuvattua liian kireälle.
Nyt on enää nokkaritilä seinällä muistona ja nopeusmittari jossain laatikossa.
Vastaa Viestiin