Rolig 9-5 annons på Blocket

Avatar
pjv
"Hölösuu"
Viestit: 2066
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 11:57
Paikkakunta: Paimio

Rolig 9-5 annons på Blocket

Viesti Kirjoittaja pjv »

Nog lyckas säljaren iaf förmedla en igenkännbar bild av hur det ibland känns att vara ägare till en åldrande 9-5:a:
http://www.blocket.se/uppsala/Saab_9_5_ ... 538889.htm :)
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Big Oa
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Pe Syys 26, 2008 19:40
Paikkakunta: Korsholm - Mustasaari

Re: Rolig 9-5 annons på Blocket

Viesti Kirjoittaja Big Oa »

Texterna:

9 000 SKr

Säljer nu min gamla Saab 9-5 kombi från 2000. Bilen har varit helt uselt under hela vår bekantskap. Den var tänkt som bil till min dotter men har varit en katastrof från dag 1.
Bilderna lurar dig kanske, du tycker kanske att bilen ser fin ut. Håller med om att den ser ok ut på bilderna men i verkligheten är den en katastrof. Den har repor, bucklor och är allmänt ful, undrar om personen som valde färgen från början gick på droger eller helt enkelt behöver vård.

Bilen har gått ca 19500, allt har gått sönder, för att nämna några av de värsta felen kan jag nämna turbo, drivknutar, ac, hjullager, bromsar, listan kan vara hur lång som helst. Förmodligen är detta bilen som gjorde att Saab gick i konkurs, ingenjörslösningarna är helt otroliga, som tex så nollställer du datorpanelen genom att ha backen i och slå av tändningen fram och tillbaka 1 miljon gånger under loppet av 27 sekunder, VEM FAN KOM PÅ NÅGOT SÅDANT? För övrigt så hittar ni sån information genom att googla er blå på olika forum där andra desperata saab ägare försöker få kontroll på sina bilar.

Den digitala panel som visar färddator och radio tappar pixlar. Detta händer på alla Saab bilar. Lätt fixat enligt olika forum, plocka bort datorn och plocka isär den, kläm ihop samtidig som man värmer kontaktytan med ett strykjärn, MEN VÄRM INTE FÖR MYCKET, DÅ BLIR DET SÄMRE... Hur tror ni det gick för mig med strykjärnshelvetet?

Dottern tog bilen till Arlanda och väl framme så Exploderade bilhelvetet (trodde hon) Transporten från Arlanda till Enköping kostade bara 100% av bilens värde och den renoveringen av turbon kostade ytterligare ca 50% av bilens värde. Vill du ha en utmaning i livet eller kanske är du för glad och söker något att gå och gnälla över är bilen något för dig. Livet kommer aldrig mer bli sig likt och när du än tar bilen kan något oväntat hända. Lovar att du kommer få något att skratta och gråta över.

För att få köpa bilen kommer jag kräva att du har en god psykisk hälsa och att du är minst fil kand i skiffnyckel. Har du extremt dålig ekonomi avråder jag bestämt från köp av bilen som faktiskt just för tillfället fungerar riktigt bra, det är dock en tillfällighet gissar jag.

Har du en fantastiskt roligt motivering kan du få biljäveln, för jag måste få hjälp med mitt humör.

ps: Enligt bilpriser är bilen värd 15-20 tusen kronor. Dom vet dock inte ett skit känner jag och jag släpper bilen för 9 000 kr.

2015-02-02 kl 07.08
Jag ligger på golvet och kryper i det stoft som andra människor och bilar lämnar efter sig när dom kör iväg och jag står still.

Många verkar mot all logik vara intresserade av bilen. HUR ÄR DETTA MÖJLIGT? De frågar om något som heter Pinjonglager i växellådan gått sönder. Själv gick jag och trodde att Pinjong var något man fick Ca 9 månader innan man blir pappa, men ack nej. Pijonglagret är något som får växellådan att implodera exakt efter 20000 mil. Kostar 20 000 att laga, så det kommer nästa ägare få fixa
Nu får jag inte skriva mer enligt blockets regler.

EXTRAUPPGIFTER FRÅN BYTBIL
Märke: Saab Biltyp: Kombi
Modell: 9-5 SE KOMBI 2.3T M Färg: Mörkgrön
I trafik: 1999-09-23 Drivhjul: Tvåhjulsdriven
Hästkrafter: 170 Hk CO2-utsläpp: -
/Oa
-"Enemmän kuin vain SAABismin sairaus = Mer än bara SAABism sjukan"!
*Brown SAAB 95/1974,MR 6.3.2009,*Lagunblue SAAB 95/1978*Grey SAAB 95/1975
*Darkblue SAAB 900 GLE/1979,MR 26.7.2010,*SAABO-Caravan 1967,*SAAB 9000/1993
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Rolig 9-5 annons på Blocket

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Haha ei perhana! :)
EX: 9³SS BioPower
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7427
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Rolig 9-5 annons på Blocket

Viesti Kirjoittaja mestari »

hä hää
det låter helt normal... :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Rolig 9-5 annons på Blocket

Viesti Kirjoittaja viggen »

Tarinaan luvassa jatkoa Orionin taholta...Juttua TTELA:ssa ja Orionin kotisivulla.

http://www.orio.com/sv/stayoriginal/
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3817593- ... ket-saaben
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Avatar
Rin-tin-tin
"Viggen"
Viestit: 603
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 00:32
Paikkakunta: Borgå

Re: Rolig 9-5 annons på Blocket

Viesti Kirjoittaja Rin-tin-tin »

Smart drag av Orion!
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
Vastaa Viestiin