Katsastettu
Re: Katsastettu
Perjantaina kävin hylsyn hakee tuohon NG:hen.
Alapallo väljä, ihan selvä tapaus.
Käsijarru oli 0.9/1.1 hylsy siitäkin kun ei dynon telat pysähtäneet ?
Päästöistä tuli hylsy myös
CO joutokäynti 0.05 kierroksilla 0.39 (raja 0.30)
Lambda 1.43 (0.97-1.03)
O2 6.51/6.65 raja 5.00
Putki vähän suhisee ja taisi olla vähän viileä katti (5km taajama-ajoa järkyttävässä vesikelissä)
Alapallo väljä, ihan selvä tapaus.
Käsijarru oli 0.9/1.1 hylsy siitäkin kun ei dynon telat pysähtäneet ?
Päästöistä tuli hylsy myös
CO joutokäynti 0.05 kierroksilla 0.39 (raja 0.30)
Lambda 1.43 (0.97-1.03)
O2 6.51/6.65 raja 5.00
Putki vähän suhisee ja taisi olla vähän viileä katti (5km taajama-ajoa järkyttävässä vesikelissä)
900ng 2d v6 man -96
Re: Katsastettu
Käsijarrun tehon pitäisi olla jotain ja jos pyörät saa lukkoon, niin tehoa enemmän kuin pystytään mittaamaan.
Tuolta löydät tarkemmat selitykset:
http://www.trafi.fi/filebank/a/13249871 ... usteet.pdf
Tuolta löydät tarkemmat selitykset:
http://www.trafi.fi/filebank/a/13249871 ... usteet.pdf
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Katsastettu
niinpä näyttäisi olevan
"Kokonaisjarruvoima alle 16% auton kokonaismassasta, ellei pyörät lukkiudu." --> hylky
mites toi 0.9 tohon NG:n massaan suhtautuu?
"Kokonaisjarruvoima alle 16% auton kokonaismassasta, ellei pyörät lukkiudu." --> hylky
mites toi 0.9 tohon NG:n massaan suhtautuu?
900ng 2d v6 man -96
Re: Katsastettu
Jarruvoimathan olivat 0.9kN ja 1.1kN eli kokonaisjarruvoima oli 2kN.
Jarruvoiman pitäisi olla pitäisi olla 0.16*g*m, eli suunnilleen 0.16*9.81m/s^2*1900kg=2982N=2.982kN.
Toisin sanoen joko 1.5kN pitäisi tulla molemmilta pyöriltä, tai pyörien pitäisi lukkitua...
Jarruvoiman pitäisi olla pitäisi olla 0.16*g*m, eli suunnilleen 0.16*9.81m/s^2*1900kg=2982N=2.982kN.
Toisin sanoen joko 1.5kN pitäisi tulla molemmilta pyöriltä, tai pyörien pitäisi lukkitua...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Katsastettu
OG9-3 Aero hylsy myöskin käsijarrun takia. Ei tarpeeksi voimaa; mitattu 0.7 ja 0.4.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Katsastettu
Nonih,
Nyt on taas suopissa leimaa
Käsijarrut löytyi reiästä hörräämällä 2.0/1.6
päästöt asettui kun vaihtoi moottorin ja ilmamassamittarin välisen kumihaitariputken ehjään.
ja alapallokin vaihtui aika kivuttomasti uuteen (rälläkällä vanha irti) ja uuden koiranluunkin joutui laittamaan kun vanha katkesi irrottaessa.
Nyt on taas suopissa leimaa
Käsijarrut löytyi reiästä hörräämällä 2.0/1.6
päästöt asettui kun vaihtoi moottorin ja ilmamassamittarin välisen kumihaitariputken ehjään.
ja alapallokin vaihtui aika kivuttomasti uuteen (rälläkällä vanha irti) ja uuden koiranluunkin joutui laittamaan kun vanha katkesi irrottaessa.
900ng 2d v6 man -96
Re: Katsastettu
Kerrasta tuli leima. Käsijarrun säädin ennakkoon ja vaihdoin koiranluut. Käsijarrun säädin tällä kertaa auton takapää pukeilla ja tunkaten taka-akselin ajokorkeuteen. Sen jälkeen oppikirjan mukaan rummuista ensin esisäätö ja sitten vaijeri sopivaan tiukkuuteen -> otti prikulleen tasaisesti Raporttia en mukaan saanut, mutta noin rullat väitti kun katsuri työtänsä teki.
-
- "Turbo"
- Viestit: 249
- Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Katsastettu
Kahdesti käytin tänään saban konttorilla, ekalla kerralla hylkäsi käsijarrun takia. Kiristäminen auttoi ja niinpä piti äkkiä hakea leima paperiin.
Mazda 6 2.2TD HB 2011
Re: Katsastettu
Tänään kävin näyttämässä 274000km ajettua vuoden 2001 9-3 2.0t katsurilla. Esityönä rekkarikilven polttimon vaihto ja tiukkaa jarruttelua ja kässärin nykimistä. Päästötkin oli jo etukäteen mittautettu. Meni kerrankin ihan huomautuksitta läpi.
Jarrut:
Etu 2,5/2,3
Taka 1,5/1,3
Kässäri 1,5/1,5
Vuosi taas sitten ainakin potentiaalista ajoaikaa jäljellä.
Jarrut:
Etu 2,5/2,3
Taka 1,5/1,3
Kässäri 1,5/1,5
Vuosi taas sitten ainakin potentiaalista ajoaikaa jäljellä.
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Re: Katsastettu
9-3 vm98 ja 350 tkm katsastettu ensimmäisellä käynnillä. Korjauskehotus kuluneesta koiranluusta.
Saab oli seissyt liki 2 vuotta. Jarrulevyt putsasin rälläkän teräsharjalla, polttimoita vaihdoin ja pakoputken väliosan.
Saab oli seissyt liki 2 vuotta. Jarrulevyt putsasin rälläkän teräsharjalla, polttimoita vaihdoin ja pakoputken väliosan.
Auto on SAAB, radio on Saba
Re: Katsastettu
2002 OG 9-3 meni heittämällä läpi 220tkm mittarissa ja kehuja tuli vaan. Iloista puuhaa!
Re: Katsastettu
Ng 900 -97 ajettu 237000km ja läpi meni ilman huomautuksia!
Saab 9-3 1.8 Turbo mk1
Kirsi Jokela
0451255333
Kirsi Jokela
0451255333
Re: Katsastettu
Taas saa vuoden huristella. Käsijarrun takia kävin uudestaan näyttämässä. Ihmeen paljon vuodessa tarvike vaijeri venynyt
Leon Cupra -08. Ex Audi A6 -05. Ex 9-3 Aero -00 e85. Ex 9-5 -98 2.3t.
Re: Katsastettu
Leima lyöty -01 133tkm ajettuun 9-3 Aeroon, korjauskehotus tuli sumarien suuntaamisesta, onko helppoja korjausvinkkejä vai joutuuko purkamaan etupäätä enemmän, jotta valot saisi kohdalleen?
-01 9-3 Aero (Ex)
-09 9-3 Aero SC
-09 9-3 Aero SC
Re: Katsastettu
Niin oliko vika korossa vai eikö saanut/nähnyt rajaa, korjaus aina vian mukaan, omassani ei ole korkoa näkynyt vuosiin (sumea) enkä ole tehnyt asialle mitään, ei tule hylkyä vaan kehotus eikä aina tule sitäkäänjonivep kirjoitti:Leima lyöty -01 133tkm ajettuun 9-3 Aeroon, korjauskehotus tuli sumarien suuntaamisesta, onko helppoja korjausvinkkejä vai joutuuko purkamaan etupäätä enemmän, jotta valot saisi kohdalleen?