Tasakaasulla cruise ryntäilee
Tasakaasulla cruise ryntäilee
-02, 2,3T manuaali hienoisen aistittivasti ryntäilee / hummailee maantieajossa cruisella. Huomaa myös turboviisarista. En ole varma huomaako ilman cruisea jalalla ajettaessa, ainakaan en ole onnistunut huomaamaan. Vika korostuu alamäissä kun Saab ei tiedä painaisiko kaasua vai ei.
Olen vaihtanut kaasuläppäkotelon (uudempien vuosimallien), ilmamassamittarin, bensansuodattimen. Edellinen omistaja on vaihtanut noin vuosi sitten sytkäkasetin ja bensapumpun. Ennen tämmöiset viat ovat häipyneet kaasuläppäkotelon vaihdolla...
Olen vaihtanut kaasuläppäkotelon (uudempien vuosimallien), ilmamassamittarin, bensansuodattimen. Edellinen omistaja on vaihtanut noin vuosi sitten sytkäkasetin ja bensapumpun. Ennen tämmöiset viat ovat häipyneet kaasuläppäkotelon vaihdolla...
Re: Tasakaasulla cruise ryntäilee
Kannattaa käydä myös imupuoli tarkasti läpi ettei missään ole pientäkään ilmavuotoa.
9-5 Wagon 1.9TiD 2009
Ex: 9-5 Wagon 2.0t 2000
Ex: 9-5 Wagon 2.0t 2000
Re: Tasakaasulla cruise ryntäilee
Oivoi sitä letku hässäkkää. Pitäis varmaan aloittaa poistamalla se evappi, mutta vielä on menny sormi suuhun että osaako varmasti oikeat letkut poistaa tai tulpata...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Tasakaasulla cruise ryntäilee
Evapin poistoon löytyy haulla hyviä ohjeita, ei ole mitään avaruustiedettä. Alipaineletkut kannattaa kaikki suosiolla uusia, kustannus on pieni ja hyöty voi olla suuri. Myös siihen löytyy hyvin ohjeet Etsi -toiminnolla.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Tasakaasulla cruise ryntäilee
Itsellä oli samanlainen ongelma viimekesänä.Yhdellä mutkaisella tienpätkällä ylämäessä ryntäytti jo vaarallisesti..Ihmettelin sillon että mitä helv.. Jossain talvikelissä koko kakkura ois voinut lähteä käsistä ko.tilanteessa.Kuitenkin huomattiin sitten että siellä on mm imuvuoto.Nyt ei ole ainakaan ilmennyt enää moista.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Tasakaasulla cruise ryntäilee
Vieläkään cruise ei ole aivan tasaista, parani kyllä evapin poistolla. Lambda +40 - +440 tyhjäkäynnillä. -100 - +300 kun tyhjäkäynnillä painaa jarrua. Kaasuläppäkotelo, ilmamassamittari, tulpat ja sytytyskasetti uusia. Loput letkut näyttää päällisin puolin terveiltä. Mitään vinkkiä mitkä letkut tai mahdollisesti takaiskut uusimalla aloittaisi?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Tasakaasulla cruise ryntäilee
Mikäli kyse on niistä muutaman millin paksuisista alipaineletkuista, niin kaikki suosiolla uusiksi. Kulu kympin luokkaa. Katsomalla ei voi arvioida, vaan ihan käsin reilusti puristelemalla. Parhaassa tapauksessa varisee tallin lattialle...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Tasakaasulla cruise ryntäilee
Aikaa sitten omas femmassa oli samantyylinen ongelma,,,ryntäili itsekseen
tasakaasulla,,ilmiö oli aika erikoinen kun tasakaasulla ajoi esim maantiellä,,
Syy löytyi muovisessa ahtoputkessa coolerin puolipäässä olevasta anturista,ja
tarkemmin ottaen sen liittimestä,,johon oli päässy vettä ja liittimen kontaktit
oli hapettunu piloille,,
korjauksena uusi antura ja johdon liitinsarja PCS:ltä ja ne laiteltuani ei ryntäilyä
ole enään esiintynyt.
Anturi oli helyineen muistaakseni kohtuu arvokas,,vajaa 200e tms...
Vesi oli todennäköisesti päässyt liittimeen moottorin pesun yhteydessä,,
eli jos konetta pesee,niin liittimiä kannattaa varoa!!
tasakaasulla,,ilmiö oli aika erikoinen kun tasakaasulla ajoi esim maantiellä,,
Syy löytyi muovisessa ahtoputkessa coolerin puolipäässä olevasta anturista,ja
tarkemmin ottaen sen liittimestä,,johon oli päässy vettä ja liittimen kontaktit
oli hapettunu piloille,,
korjauksena uusi antura ja johdon liitinsarja PCS:ltä ja ne laiteltuani ei ryntäilyä
ole enään esiintynyt.
Anturi oli helyineen muistaakseni kohtuu arvokas,,vajaa 200e tms...
Vesi oli todennäköisesti päässyt liittimeen moottorin pesun yhteydessä,,
eli jos konetta pesee,niin liittimiä kannattaa varoa!!
9-5 wagon vector 2.3T 02
Saab club
Saab club