Saab 9000 Turbo S projekti
Re: Saab 9000 Turbo S projekti
Piru että tulee komee! Tässähän tulee jo ikävä omaa tonnaria
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Saab 9000 Turbo S projekti
Kiitoksia No hommaat vaan itelles toisen tonnarin niin sillähän se ikävä häviääszwuxi kirjoitti:Piru että tulee komee! Tässähän tulee jo ikävä omaa tonnaria
Vuan tulihan tuota haettua se vikalistakin. Eipä ollu muuten mitään huomautettavaa kuin vänkärin puolen käsijarru jäi hiiltämään. Muuten sai vain kehuja ja pohjan massauskin oli kuulemma melko hyvä ja miks ei olisi kun vasta massattu Tulihan tuo jarrukin rassattua kuntoon ja maanantaina uudelleen kokeilemaan. Pihassa tuli äsken kokeiltua ja ihan hyvin toimi. Jospa menis ens yrittämällä läpi...
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Saab 9000 Turbo S projekti
Nyt se on Lyfissä leima Kyllä passaa tällä taas pienen tauon jälkeen ajella.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Saab 9000 Turbo S projekti
Nyt on ostettu vänkärinpuolelle uusi käsijarruvaijerikin. Pitää katella millon saa aikaiseksi vaihtaa. Onneksi on kuitenkin tuore leima niin ei ole niin kiire tuolla. Tulihan tuo jarrusatula purettua ihan varmuuden vuoksi, kun samana iltana kun oli leiman saanu niin päätti oikea takarengas jäädä lukkoon kun pihassa kokeilu mielessä testasin käsijarrua. Satulan käytin irti ja samalla painoin männän sisään. Keinua jumppailin ja sain vetristettyä sen hyväksi. Paikalleen laitossa pistin vaseliinia satulan liukuihin ja jarrupalojen taakse, niin eipähän kitise. Ilmaaminen tapahtui melko helposti kun pisti vaan virrat päälle ja avasi hieman roppua, niin tuntui kuin olisi itekseen ilmannu tuon jarrun Käsijarruvaijeria en enää pistäny itse jarruun kiinni niin eipähän erreyksissään vetäse ja jää taas suotta jumiin. 96:ssa kun on tottunu käsijarrua käyttämään kun vapaakytkytin joka ei aina välttämättä pitänyt niin tottui vetämään varmistukseksi sen käsijarrun.
Vaan tänään tallia siistiessä tuli kerättyä tämän ruostepalikat yhteen kasaan ja kyllähän tuo aika hyvän näkönen kasa olikin
Toki ei tuokaan vielä paha ole kun vertaa tuon 96:sen ruosteisiin Vois melkein laittaa tuon sämpylän omallekkin projekti sivulle kuvan tuosta kasasta, vaan antaa olla
Uudet kangasmatotkin tuli tähän ostettua kun halvalla sain Toki tarvikemalliset vaan mikäs siinä. Pääasia, että näyttävät hyviltä ja kyllä ne nuo kuluneet kumimatot voittaa.
Vaan tänään tallia siistiessä tuli kerättyä tämän ruostepalikat yhteen kasaan ja kyllähän tuo aika hyvän näkönen kasa olikin
Toki ei tuokaan vielä paha ole kun vertaa tuon 96:sen ruosteisiin Vois melkein laittaa tuon sämpylän omallekkin projekti sivulle kuvan tuosta kasasta, vaan antaa olla
Uudet kangasmatotkin tuli tähän ostettua kun halvalla sain Toki tarvikemalliset vaan mikäs siinä. Pääasia, että näyttävät hyviltä ja kyllä ne nuo kuluneet kumimatot voittaa.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Saab 9000 Turbo S projekti
Laitellaanpas jotain juttua taas vaihteeksi tästäkin projektista. Elikkä tuli tuossa vaihdeltua nuita nappuloiden polttimoita ledeiksi kun tyyliin melkein puolet oli pimeänä. Nyt on ledit takasumuvalon-, etuvalojenkorkeussäädön-, taustavalojenhimmentimen-, extra- ja penkinlämmittimienkytkimillä. Vielä sais askarrella ainakin etusumarinapille ledit.
Penkinlämmittimiennapeista tein hieman erilaiset. Niihin tein nuista ledeistä tuommoisen "asteikon" joka muuttuu vihreästä keltaisen kautta punaiseksi. Saipahan hieman askarrella ja kojelautaankin tuli kivasti väriä ja valoa
Lopuissa nappuloissa käytin ainoastaan yhtä lediä kussakin namiskassa. Nyt pimeässä kun nuita on katellut, niin voisi melkein muokata tuon valojenkorkeussäätönapin kahdella ledillä olevaksi. Itseäni häiritsee tuo kun keskeltä kirkas ja muualta himmeämpi. Näin sais hieman tasasemman valon tuohon. Himmentimessä riittää mielestäni yksikin ledi. Kamera näkyy korostavan nuita valoja ja sen takia nuissa napeissa näkyy tuommoset "kirkkaat pallot" joita ei kyllä näkyny muulloin kun kuvan nappasi.
Edit: kuvan linkki korjattu oikeaksi
Penkinlämmittimiennapeista tein hieman erilaiset. Niihin tein nuista ledeistä tuommoisen "asteikon" joka muuttuu vihreästä keltaisen kautta punaiseksi. Saipahan hieman askarrella ja kojelautaankin tuli kivasti väriä ja valoa
Lopuissa nappuloissa käytin ainoastaan yhtä lediä kussakin namiskassa. Nyt pimeässä kun nuita on katellut, niin voisi melkein muokata tuon valojenkorkeussäätönapin kahdella ledillä olevaksi. Itseäni häiritsee tuo kun keskeltä kirkas ja muualta himmeämpi. Näin sais hieman tasasemman valon tuohon. Himmentimessä riittää mielestäni yksikin ledi. Kamera näkyy korostavan nuita valoja ja sen takia nuissa napeissa näkyy tuommoset "kirkkaat pallot" joita ei kyllä näkyny muulloin kun kuvan nappasi.
Edit: kuvan linkki korjattu oikeaksi
Viimeksi muokannut pullasorsa, La Helmi 21, 2015 13:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Saab 9000 Turbo S projekti
Vau, hienot on valot. Minunkin tonnarissa on melkein kaikki nappulat pimeänä. Onko miten työläs muuttaa ledeiksi? Mistä ostit ledit ja millaisia ne pitää olla? Tarviiko muuta kun yhdistää ledit sähköjohtoihin?
T. Mika Kuopiosta
T. Mika Kuopiosta
Viimeksi muokannut Pakari, La Helmi 21, 2015 17:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Sääntöjen vastainen lainaus poistettu
Syy: Sääntöjen vastainen lainaus poistettu
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Saab 9000 Turbo S projekti
Oho! Olinpas näköjään laittanu tuon yhen kuvan kahteen kertaan Tarkoitus oli laittaa tuolta ratintoiseltakin puolelta kuva. No korjataanpas tilanne ja laitetaan se kuva tänne mikä eilen oli tarkoitus laittaa
Oikeita ledejä ja vastuksia nyt en osaa sanoa sen tarkemmin, että mitkä ovat paremmat tai huonommat, mutta itse käytin tuolta partconsivuilta löytyviä ultrakirkkaita ledejä. Makuasia tykkääkö kirkkaammista vai himmeämmistä ledeistä. Perusledeistä en tiedä riittääkö niissä mitenkä valoteho, kun niitä en ole tullut kokeilleeksi. Vastuksina käytin nuissa 1.2kohm kokoisia vastuksia. Nuo oikeat vastuskoot saa parhaiten selville kokeilemalla erikokoisia, mutta nuille ledeille mitä itse käytin olisi voinut laittaa isommatkin vastukset, kun melkokirkkaiksi jäivät. Mutta jokatapauksessa ledit tarvitsevat sen etuvastuksen! Toki sitä kirkkautta saa himmentimellä säädeltyä jos jää muuten liian kirkkaaksi
Eipä nuo nyt kovin vaikeita ole ledeiksi muuttaa, jos kolvi vaan pysyy kädessä. Eka vaan irrottelee napit kojelaudasta ja irrottelee nuista penkinlämmittimien-, etuvalojenkorkeussäätö- ja himmentimennapeilta nuo etuosat. Sitten juottaa irti sen alkuperäisen polttimon ja juottaa ledin ja sille sen etuvastuksen sen alkuperäisen polttimon tilalle. Nuissa painonapeissa joutuu sitten purkamaan eka sen etuosan ja sen jälkeen takapäästä ottamaan ne sisuskalut pois sieltä. Voisin oikeastaan laittaa nuista nappien purkamisista kuviakin, kun on vielä se etusumariennapin muokkaus lediksi kesken. Ledit ja vastukset tilasin Partcoltapurnu kirjoitti: Vau, hienot on valot. Minunkin tonnarissa on melkein kaikki nappulat pimeänä. Onko miten työläs muuttaa ledeiksi? Mistä ostit ledit ja millaisia ne pitää olla? Tarviiko muuta kun yhdistää ledit sähköjohtoihin?
T. Mika Kuopiosta
Oikeita ledejä ja vastuksia nyt en osaa sanoa sen tarkemmin, että mitkä ovat paremmat tai huonommat, mutta itse käytin tuolta partconsivuilta löytyviä ultrakirkkaita ledejä. Makuasia tykkääkö kirkkaammista vai himmeämmistä ledeistä. Perusledeistä en tiedä riittääkö niissä mitenkä valoteho, kun niitä en ole tullut kokeilleeksi. Vastuksina käytin nuissa 1.2kohm kokoisia vastuksia. Nuo oikeat vastuskoot saa parhaiten selville kokeilemalla erikokoisia, mutta nuille ledeille mitä itse käytin olisi voinut laittaa isommatkin vastukset, kun melkokirkkaiksi jäivät. Mutta jokatapauksessa ledit tarvitsevat sen etuvastuksen! Toki sitä kirkkautta saa himmentimellä säädeltyä jos jää muuten liian kirkkaaksi
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Saab 9000 Turbo S projekti
Noi penkinlämmittimet on aika Pienet harkitut yksityiskohdat on aika nättejä usein!
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Saab 9000 Turbo S projekti
Kiitos ja näinhän se on! Vuan laitellaanpa taas pientä tilanne päivitystä, kun kerrankin taas kerkee muilta askareilta tätäkin tehä ja tänne päivittää. Eli lupasin laittaa tarkempia kuvia nuista nappuloitten muokkaamisesta ledeiksi ja tuossa on nyt tuo sumarin nappi muokattuna. Nuo kuvat nyt kertoo varmaan paremmin miten tuo tuli toteutettua. Ensimmäiseksi tietenkin pitää irrottaa autosta ja pistää osiksi.JP_Vette kirjoitti:Noi penkinlämmittimet on aika Pienet harkitut yksityiskohdat on aika nättejä usein!
Tuossa alkuperänen toteutus tuolle valolle ja heti alapuolella vastaava jossa vaihdettu ledi ja sille etuvastus.
Siinäpä se ledi sitten nököttää olla
Laitetaanpas vielä lopuksi pari talvista kuvaa tästä itse autostakin
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Saab 9000 Turbo S projekti
Tähänkin tullut jotain tehtyä tuon satkun ja veljen auton takaluukun hitsailujen ohessa. Ei tosin ole vielä valmiita, mutta päivitetään nyt kumminkin vaikka onkin keskeneräisiä vielä. Eli kesävanteet saaneet valkean maalin päälleen ja huomenna pitää tarkemmin katsoa onko tuo maalipinta minkä näkönen. Kuva lähtötilanteesta.
Ja kuva yhdestä vanteesta joka jo maalattuna.
Ja kuva yhdestä vanteesta joka jo maalattuna.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Saab 9000 Turbo S projekti
Terkkuja paljon, hyvältä näyttää. Onneksi pääsi hyviin käsiin! Onko pelittänyt hyvin?
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Saab 9000 Turbo S projekti
Kiitos kiitos! Hyvin on pelittäny ja huomenna olisi tarkoitus traileria lähteä tällä vetämään. Saas nähdä millainen reissu tulee Vaan tulihan tuota tänään laitettua nuo kesärenkaatkin alle. Pahoittelen kuvissa näkyvää likasta autoa, mutta en viitsinyt rueta pesemään kuvia varten kun huomenna menee jokatapauksessa likaseks. Laitellaan jossain välissä uusia kuvia kun on pestynäVilho123 kirjoitti:Terkkuja paljon, hyvältä näyttää. Onneksi pääsi hyviin käsiin! Onko pelittänyt hyvin?
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Saab 9000 Turbo S projekti
S tonnari näyttää aina hyvältä. Ja nimenomaan tuo viistokeulaversio. Omasta tallista löytyy oikein kaksin kappalein. Punainen ja musta.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Saab 9000 Turbo S projekti
Kieltämättä nämä ovat näyttäviä vehkeitä vielä tänäpäivänäkinta12 kirjoitti:S tonnari näyttää aina hyvältä. Ja nimenomaan tuo viistokeulaversio. Omasta tallista löytyy oikein kaksin kappalein. Punainen ja musta.
Vaan tulihan sitä vihdoin ja viimein saatua eilen aikaseks pestyä tämä. Hieman kyllä näkyypi ruostekukkaa etuovissa ja etulokasuojissa. No tarkoitus olisi nuokin kohdat ottaa kesän mittaan kiinni. Vuan laitellaanpas niitä kuvejakin
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Saab 9000 Turbo S projekti
Miten on noin hyvin säilynyt takaheijastinpaneeli? Vai onko uusi?