OG9-3 turbo moottorin tuenta

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: OG9-3 turbo moottorin tuenta

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Moottorin takatuki ja laatikon tuki vaikuttavat eniten. Jakopään tuki vaikuttaa jos on revennyt, mutta sinne ei välttämättä kannata kovin jäykkää laittaa koska lisää eniten tärinöitä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: OG9-3 turbo moottorin tuenta

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Laatikon kumi vaihdettu. Oli 258tkm ajettuna vielä hyvässä kunnossa. Onko mitään järkeä lähteä vaihtamaan tota takatukea diesel malliseen? Orkkis paikallaan, ulkopuolisesti tarkasteltuna hyvässä kunnossa. Vääntöjen puolesta moottori ei ole vakio, 430-450nm lukemissa liikutaan. Eli onko nyt jotain ehdottoman tärkeää syytä miksi kannattaa vaihtaa?

Kumin yläpään mutteri on todella pahassa paikassa, onko kokeneemmilla vinkkejä sen irroittamiseen?
T7 vm. 2001 9-3
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: OG9-3 turbo moottorin tuenta

Viesti Kirjoittaja TTH »

Takatuki ottaa kaiken väännön vastaan kun koko voimalinja paketti vetää itseään taakse. Luultavasti alkaa noilla kilsoilla olemaan jo aika väljä. Jäykempi kumi ei anna niin paljoa periksi, ensimmäisenä eron tuntee vaihdekepissä kun tangon linja muuttuu vähemmän. Ei se nyt ehdoton vaihdettava ole ennen hajoamista, tosin kun se sitten hajoaa niin aika tuskasta saada vaihteita päälle, joskus nuo notkahtaa aika ronskisti tuo kumin pettäessä...

Pitkä/Tulppahylsy (muistaakseni 16mm) on aika hyvä noiden kanssa. Itse olen ollut sen verran laiska että oon laittanu nivelen ja kaikki tallin jatkot sen perään, sitten pulttikoneella auki.. En muista mahtuiko 3/8 räikällä myös pyörittämään tuolta ihan tuen kupeesta...
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Vastaa Viestiin