Päivän polttavimmat uutisaiheet.

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
VKe
"Hölösuu"

Re: Päivän polttavimmat uutisaiheet.

Viesti Kirjoittaja VKe »

JiiVee kirjoitti: Pyrin ostamaan kotimaista ja sen takia jopa Lidlin paistopiste on pannassa vaikka sieltä erittäin hyvää saakin.
Joutuu tähänkin komppaamaan, vain kotimaista haen minäkin. Liidelin paistopisteellä valitsen myös vain kotimaisia :-)
JiiVee
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Paistopisteellä saakin olla tarkkana kun vain muutama vaihtoehto on kotimainen.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Komppaaja
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

Itse lasken eniten arvoa hinta-laatu-suhteelle, en paskankaan vertaa sille onko kyseessä kotimainen vaiko ulkolainen. Kotimainen ei välttämättä ole aina paras......
Georges27
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Ostan kotimaista koska se jättää rahaa kotimaahan. Laadusta en tiedä, tunnen kyllä kotimaisen aika hyvinkin, mutten toisaalta epäile esim. Puolan henkilön työmoraalia varsinaisesti heikommaksi; ensisijaisesti omasta työpaikastaan kaikki on vastuussa.

Muutama viikkoa sitten isäukko oli lukenut (aamu?)lehdestä että Lidl maksaa enemmän perunoista suomalaiselle tuottajalle kuin K- tai S-ryhmä. Itse en huomannut joten en ole ihan varma kuinka se menee.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Transit l2h1 300m180 -12 (ka)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
JiiVee
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Sama motiivi mullakin kuin Georges27:lla. Joskus jopa vähän tingin hinta-laatusuhteesta kun olen varma että raha jää Suomeen. Toki itse siinä vähän häviän mutta pitää toki pitää huoli ettei tule suomalaisenkaan kusettamaksi.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
VKe
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja VKe »

Erittäin hyvä ajatus:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015032 ... 2_uu.shtml

Kannatan ja laajennetuista kotijoukoista +5 !
AZP
"TosiSaabisti"

Viesti Kirjoittaja AZP »

Iltalehti kirjoitti:- Muutama vuosi sitten aikaeromme Venäjään kasvoi kahteen tuntiin, kun tärkeä naapurimaamme otti kesäajan käyttöön pysyvästi.
"Aikaero Venäjään" on vähän hämäävä käsitys, koska Venäjällä on käytössä 11 aikavyöhykettä. Kansanedustaja voisi lisäksi päivittää tietonsa, sillä venäjä siirtyi viime vuonna pysyvästä kesäajasta pysyvään talviaikaan. Aikaero Pietariin on nykyisin taas tunnin talvella, mutta kesällä aikaeroa ei ole ollenkaan.

Itse kannattaisin siirtymistä pysyvään kesäaikaan. Ei sillä ole mitään väliä nouseeko aurinko talvella yheksältä vai kymmeneltä, kun istutaan konttorilla. Sen sijaan arkipäivisin ei voi tehdä töiden jälkeen mitään valoa vaativia ulkohommia, kun aurinko laskee niin aikaisin. Pysyvällä kesäaikaan siirtymisellä saataisiin tähän tunti lisäaikaa.

Mutta olen vakavasti sitä mieltä että Suomen ei tule sooloilla näissä asioissa. Eli muutoksia nykyiseen käytäntöön vain, jos samat muutokset tehdään muissakin Euroopan maissa. Nythän tilanne on sinänsä kiva, että Euroopassa kellot käännetään samoina päivinä, joten aikaerot pysyvät samoina. Jenkeissähän kääntelevät kelloja ihan eri viikonloppuina kuin Euroopassa.

Aikakäytäntöjään muutaman vuoden välein rukkaavaan itänaapuriin sitä (aika)eroa saa olla minun puolestani ihan miten paljon vain :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
ysitonnari93
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

" Heinonen vetoaa Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) selvitykseen, jonka mukaan kesäaikaan siirtyminen häiritsee yöunta tekemällä siitä katkonaista sekä kevyempää vaikuttaen samalla vireystasoon sekä työtehtävien suorittamiseen."
En ymmärrä moista selvitystä ollenkaan. Kellojen veivaaminen ei vaikuta ainakaan meikäläiseen millään lailla. Ihme vouhotusta. Nyt näkee ruuvata saappia arkisin töitten jälkeen, että minulle pelkästään hyötyä kesäajasta.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
VKe
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja VKe »

ysitonnari93 kirjoitti: minulle pelkästään hyötyä kesäajasta.
Eli pysyvästi kesäaikaan.

Turhaa touhotusta tuo että pitää kelloja siirrellä...
Rattivaihde
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

AZP kirjoitti:Itse kannattaisin siirtymistä pysyvään kesäaikaan. Ei sillä ole mitään väliä nouseeko aurinko talvella yheksältä vai kymmeneltä, kun istutaan konttorilla. Sen sijaan arkipäivisin ei voi tehdä töiden jälkeen mitään valoa vaativia ulkohommia, kun aurinko laskee niin aikaisin. Pysyvällä kesäaikaan siirtymisellä saataisiin tähän tunti lisäaikaa.
Samaa mieltä, vaikkakaan en tule aikanaan istumaan konttorilla. :D
AZP kirjoitti:Mutta olen vakavasti sitä mieltä että Suomen ei tule sooloilla näissä asioissa. Eli muutoksia nykyiseen käytäntöön vain, jos samat muutokset tehdään muissakin Euroopan maissa. Nythän tilanne on sinänsä kiva, että Euroopassa kellot käännetään samoina päivinä, joten aikaerot pysyvät samoina.
Ei kiinnosta pätkääkään miten Euroopassa kääntelevät kelloja. Ei kyllä kiinnosta juuri muukaan sikäläinen elämänmeno, jonka perusteella sotketaan Suomen asioita koska jotkut ovat keksineet että liittovaltio on mahtava ajatus.
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
AZP
"TosiSaabisti"

Viesti Kirjoittaja AZP »

ysitonnari93 kirjoitti:" Heinonen vetoaa Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) selvitykseen, jonka mukaan kesäaikaan siirtyminen häiritsee yöunta tekemällä siitä katkonaista sekä kevyempää vaikuttaen samalla vireystasoon sekä työtehtävien suorittamiseen."
En ymmärrä moista selvitystä ollenkaan. Kellojen veivaaminen ei vaikuta ainakaan meikäläiseen millään lailla. Ihme vouhotusta. Nyt näkee ruuvata saappia arkisin töitten jälkeen, että minulle pelkästään hyötyä kesäajasta.
Vähän sama täällä. Kroonisesti sisäinen kello sekaisin, mun biologisessa vuorokaudessa taitaa olla 26 tuntia. Mutta ymmärrän niitäkin, joilla on niin kiinteä 24 tunnin rytmi, että menee tunnin siirrosta elämä pitkäksi aikaa sekaisin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
VKe
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja VKe »

Hyvä ajautus Rinteeltä:
http://www.iltalehti.fi/eduskuntavaalit ... 2_eb.shtml

Samalla se vois komentaa pitkäaikaistyöttömät ajamaan noita helvetin "jäänmurtajalaivoja", kun nykyhenkilöstöä ei nappaa.
Risto
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Risto »

VKe kirjoitti:Hyvä ajautus Rinteeltä
Ennemminkin näin:

Kuva
Johtaja_Turhapuro
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Johtaja_Turhapuro »

Kas kun ei rakentamaan moottoriteitä...

Perustetaan mieluummin lisää turhia virastoja julkiselle sektorille, niin työllisyysaste nousee.

Tai otetaan lisää sosiaaliperäisiä maahanmuuttajia, se työllistää mm. Kelaa, sossua, tulkkeja, poliisia ja maahanmuuttajien asioita ajavia järjestöjä.

Tai hyökätään Venäjälle, ei ole työttömiä kun kaikki laitetaan armeijaan :idea:
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92
(HA)
SAAB-SCANIA 900i
16-VALVE 2d -89 (PR)
SAAB 9-5 Wagon 2.0t Aut. -04 (PR->KA)
Risto
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Risto »

Ei varsinaisesti uutinen sillä tämähän on aina tiedetty, mutta pistetään nyt kuitenkin esille, kun jotkut kuitenkin haaveilevat tuovansa auton tuolta entisestä Neuvostoliitosta: http://www.hs.fi/ilta/06042015/a1428201732578
Vastaa Viestiin