OG 9-5 ostamassa.
Re: OG 9-5 ostamassa.
2 vuotta ja 22 tkm. Auton hankintahinta on tuplattu jo kauan aikaa sitten korjauksiin. 2001 mallinen Aero ajettu 203 tkm.
Viimeisin oli vaihdelaatikko joka pamahti, automaatti siis. Mutta onpahan mukava auto kuitenkin, ja en varmaankaan tule vaihtamaan moneen vuoteen laatikkojumpan takia, sen verran kalliiksi meni.
Laatikosta sen verran että kyllähän noi on kestäviä, epäilen että tolla omalla on vedetty painavia kärryjä ja jätetty vähän vähemmälle huollolle edellisellä omistajalla. Eli käyttäjästä taitaa enemmän olla kiinni hajoaminen.
Viimeisin oli vaihdelaatikko joka pamahti, automaatti siis. Mutta onpahan mukava auto kuitenkin, ja en varmaankaan tule vaihtamaan moneen vuoteen laatikkojumpan takia, sen verran kalliiksi meni.
Laatikosta sen verran että kyllähän noi on kestäviä, epäilen että tolla omalla on vedetty painavia kärryjä ja jätetty vähän vähemmälle huollolle edellisellä omistajalla. Eli käyttäjästä taitaa enemmän olla kiinni hajoaminen.
Aero -01 Farkku
Re: OG 9-5 ostamassa.
Olen tässä käynyt ajamassa kolmea OG9-5. ARC, LINEAR ja AERO. Omaan NG-kolkkiini verrattuna koripanelien "raskaus", ratin ja ohjauspylvään jämäkkyys, sisutan muovien lujuus sekä tilat tekivät vaikutuksen.
Petyin taas CIM:iin ja vilkkuiviiksien Opelimaisuuteen, mutta se on pieni asia. Vaihteensiirrin on myös vähän soppakauha. Harmi, sillä tämä on itselle tärkeä fiiliksen kannalta. Muutamaa takavetosta autoa ajaneena sitä tietää miltä vaihteenvaihdon pitää tuntua. OG9-5 on valitettavan kaukana siitä. Penkit eivät ole myöskään lähellä NG9-3 sportpenkkejä mukavuudessa. Ennen en pitänyt kojetaulun lookista, mutta nyt old-school on hyvän näköstä ja isoja nappeja saa painettua vaikka noukkarit kädessä ja karvalakki silmillä. Todella jees. Täysi vastakohta NG-kolkin kotetaulusta prefacelit: mitä ihmettä ajateltiin, kun radioon laitettiin ne pienet paineltavat ja kierrettävät pyörylät?
Arc ja Linear olivat ajoltaan vähän laivoja. Toki yli 250tkm ja alusta tuntui väljältä. Aeron alusta tuntui syövän töyssyt paremmin kuin "pintakova" NG9-3 sporttialusta. Kuitenkin töyssyissä alustasta kuului paljon ääntä joka pyörän kulmasta. Ikäänkuin puslista kantautuvaa matalaa kuminaa, ei niinkään väljän alustan klonksuntaan. Pitääpä tarkkailla onko muissa vastaavaa ominaisuutta.
Ehdottomasti auto Aerona jos hankitaan, sisutan materiaalit hyppäävät askeleen eteenpäin ja sisälle tulee juuri OG-femmaan sopivaa tyylikkyyttä. 2,3t moottori vetää vakiona kivasti ja varmaan siinä 300hp tienoolla juuri nenänpäähän. Omasta mielestä Facelift ei tehnyt oikeutta femmalle. Siinä hävisi rehellinen keula, sisustan muovisuus nousi ja insinöörin suunnittelemat helposti luettavat teollisuusmittarit vaihtuivat muovisempiin viisareihin.
Petyin taas CIM:iin ja vilkkuiviiksien Opelimaisuuteen, mutta se on pieni asia. Vaihteensiirrin on myös vähän soppakauha. Harmi, sillä tämä on itselle tärkeä fiiliksen kannalta. Muutamaa takavetosta autoa ajaneena sitä tietää miltä vaihteenvaihdon pitää tuntua. OG9-5 on valitettavan kaukana siitä. Penkit eivät ole myöskään lähellä NG9-3 sportpenkkejä mukavuudessa. Ennen en pitänyt kojetaulun lookista, mutta nyt old-school on hyvän näköstä ja isoja nappeja saa painettua vaikka noukkarit kädessä ja karvalakki silmillä. Todella jees. Täysi vastakohta NG-kolkin kotetaulusta prefacelit: mitä ihmettä ajateltiin, kun radioon laitettiin ne pienet paineltavat ja kierrettävät pyörylät?
Arc ja Linear olivat ajoltaan vähän laivoja. Toki yli 250tkm ja alusta tuntui väljältä. Aeron alusta tuntui syövän töyssyt paremmin kuin "pintakova" NG9-3 sporttialusta. Kuitenkin töyssyissä alustasta kuului paljon ääntä joka pyörän kulmasta. Ikäänkuin puslista kantautuvaa matalaa kuminaa, ei niinkään väljän alustan klonksuntaan. Pitääpä tarkkailla onko muissa vastaavaa ominaisuutta.
Ehdottomasti auto Aerona jos hankitaan, sisutan materiaalit hyppäävät askeleen eteenpäin ja sisälle tulee juuri OG-femmaan sopivaa tyylikkyyttä. 2,3t moottori vetää vakiona kivasti ja varmaan siinä 300hp tienoolla juuri nenänpäähän. Omasta mielestä Facelift ei tehnyt oikeutta femmalle. Siinä hävisi rehellinen keula, sisustan muovisuus nousi ja insinöörin suunnittelemat helposti luettavat teollisuusmittarit vaihtuivat muovisempiin viisareihin.
EX: 9³SS BioPower
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: OG 9-5 ostamassa.
Kokeile myös isoT. Rauta on samaa kuin aerossa ja modaamattomana ei ole antanut niin kovaa kyytiä esim. Vaihdelaatikolle. Mulla viirussa on myös spottipenkit vaikka linear, tosin Turbo Pilot paketilla. Noissa perus varustaso ei yleensä kerro kaikkea.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: OG 9-5 ostamassa.
Jos ostaa femman joka on muuten hyvä, mutta jossa on lötkö alusta, sen vaan moittii myyjälle ja tinkii hintaa. Sitten ite laitattaa / laittaa kuntoon ja saa ajaa juuri uusitulla alustalla ne makoisimmat kilsat.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: OG 9-5 ostamassa.
Tuota mieltä minäkin olin, mutta nyt pari kuukautta Viirulla ajaneena, mieli on muuttunut. Sisusta, ehkä joo, mutta huomattavasti nykyaikaisemman oloinen varsinkin pimeällä. Ulkonäöstä olen alkanut tykkään myös, tosin var sinkin Viirut hyppää tietyissä väreissä silmille. Ainakin yksivärinen titan gray ja valkea on omaan silmään oikeinkin nättejä.jusahh kirjoitti:Omasta mielestä Facelift ei tehnyt oikeutta femmalle. Siinä hävisi rehellinen keula, sisustan muovisuus nousi ja insinöörin suunnittelemat helposti luettavat teollisuusmittarit vaihtuivat muovisempiin viisareihin.
ps. Ne ajovalot on huonontunut todella rajusti. Viiru vaatii myös min. 17" renkaan alle, nyt alla kitka ja 16" - on niin mikkihiiren näkönen että harmittaa.
Viimeksi muokannut Henkka poika, Ti Maalis 31, 2015 18:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: OG 9-5 ostamassa.
Viirussa hopea toimii myös, kun kromiset lampunkehykset eivät niin hyppää silmille. Onhan noita lampunkehyksiä vissiin jengi maalannut korin värisiksi.
Viirun valot halogeeneina ovat kyllä harvinaisen onnettomat.
Itse tykkään Viirun sisustuksesta, koska se antaa modernimman vaikutelman itsestään ja nuppimalliset säätimet ovat selkeät käyttää. Audiopuolikin on helpommin päivitettävissä, kun konsernimankka ei ole SID:iin kytköksissä.
Viirun valot halogeeneina ovat kyllä harvinaisen onnettomat.
Itse tykkään Viirun sisustuksesta, koska se antaa modernimman vaikutelman itsestään ja nuppimalliset säätimet ovat selkeät käyttää. Audiopuolikin on helpommin päivitettävissä, kun konsernimankka ei ole SID:iin kytköksissä.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Turbo"
- Viestit: 226
- Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: OG 9-5 ostamassa.
Viirussa on Lineaarinakin jäykempi alusta kuin vanhemmissa malleissa. Ainakin koeajon perusteella.
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: OG 9-5 ostamassa.
Jostakin luin, ett 15% on jäykistetty iskareita ja jousia. Lisäksi siellä on aina sportin kallistuksen vakaimet. MUlla on viirussa 225/45-17 rengas lisäksi vakiona. Nyt on alla mikkihiiri renkaat 215/55-16 hakkis r, huomattavasti huojakampi vaikka paineet 2.6/2.8.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: OG 9-5 ostamassa.
Noh noh, pohjamaalin harmaa nyt on vaan tylsä väri. Valkoinen viiru on tyylikäs, mutta punaiset autot ovat nopeita ja kromin kuuluu kiiltäätsaarela kirjoitti:Viirussa hopea toimii myös, kun kromiset lampunkehykset eivät niin hyppää silmille. Onhan noita lampunkehyksiä vissiin jengi maalannut korin värisiksi.
http://www.saunalahti.fi/~hktava/Aero06 ... 14_mid.jpg
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: OG 9-5 ostamassa.
Punainenkin toimii...Termos kirjoitti:Noh noh, pohjamaalin harmaa nyt on vaan tylsä väri. Valkoinen viiru on tyylikäs, mutta punaiset autot ovat nopeita ja kromin kuuluu kiiltäätsaarela kirjoitti:Viirussa hopea toimii myös, kun kromiset lampunkehykset eivät niin hyppää silmille. Onhan noita lampunkehyksiä vissiin jengi maalannut korin värisiksi.
http://www.saunalahti.fi/~hktava/Aero06 ... 14_mid.jpg
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: OG 9-5 ostamassa.
Nykyinen Griffin on musta ja yllättäen sen mattakromiset listat eivät hyppää yhtä pahasti silmille kuin vanhemmissa olleet kirkkaat. Melkein jo yhtä hyvän näköiset kuin edellisessä harmaassa
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: OG 9-5 ostamassa.
Mikä ehkä eniten itsellä ulkonäöllisesti viirun keulassa tökkää, on se umpioiden sisäsyrjien kaarevuus. Umpio olisi selkeästi ryhdikkäämpi, jos se sisäsyrjä ja sitä vasten oleva ritilä olisivat suoria. Vaihtoehtoisesti tuon pikkuritilän umpion vierestä olisi voinut jättää kokonaan pois ja jatkaa umpion suoraan kromilistaan asti. Myös itse puskurissa toimisi paremmin hieman pelkistetymmät linjat. Nykypuskurin rivotukset ja kaarevien ja suorien linjojen yhdistelmä tekee keulasta hieman sillisalaatin. 05 Aeron tyyliset aukot toimisivat paremmin.
Viimeksi muokannut tsaarela, To Huhti 02, 2015 06:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: OG 9-5 ostamassa.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: OG 9-5 ostamassa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen