Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
vakio korkeudella pysytään. yksi jousi vaan on poikki ja iskaritki kelvolliset. mutta vois sitä joskus laittaa ton sport kitin sitten
mistäs kannattaa kysellä sitten noita turbo mallin jousia kun motonet ja biltema ei niitä ainakaan myy?
uskaltaako ostaa käytettynä?
niin ja käykö tähän og 9-3 etujouset
mistäs kannattaa kysellä sitten noita turbo mallin jousia kun motonet ja biltema ei niitä ainakaan myy?
uskaltaako ostaa käytettynä?
niin ja käykö tähän og 9-3 etujouset
saabeja jo toisessa polvessa
- 9-3 1.9tids sportcombi aut -10
-900 2.0i 3d Coupe -92
- Lada 1200s -88,1500s -90
Muutakin sekalaista kalustoo.. 😂
#7189
- 9-3 1.9tids sportcombi aut -10
-900 2.0i 3d Coupe -92
- Lada 1200s -88,1500s -90
Muutakin sekalaista kalustoo.. 😂
#7189
Re: Nopeat kysymykset
Erkkiv11 laitoin sulle osoitteen yv:nä mistä saat orkkis turbon jouset edukkaaseen hintaan niin pääset ehjillä kiekoilla cruisailemaan!erkkiv11 kirjoitti:vakio korkeudella pysytään. yksi jousi vaan on poikki ja iskaritki kelvolliset. mutta vois sitä joskus laittaa ton sport kitin sitten
mistäs kannattaa kysellä sitten noita turbo mallin jousia kun motonet ja biltema ei niitä ainakaan myy?
uskaltaako ostaa käytettynä?
niin ja käykö tähän og 9-3 etujouset
Saab 9-3 ''Wnb Viggen'' Stage : Ei mitään hajua enään.
Re: Nopeat kysymykset
Tuli tälläinen idea mieleen että vaihtaisi kolkin manuaalisen ilmastoinnin automaattiseksi. Kuinka mahdoton idea on ? Mitä pitää ostaa ja mitä vaihtaa?
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
Re: Nopeat kysymykset
Ylläripylläri taas tuossa vikaa. Puhallin jäänyt nyt kaksi kertaa huutamaan täysillä vaikkei avaimia ole paikallaan. Äsken tunnin puhalsi täysiä jonka jälkeen rauhottui normaaliksi.
Entinen omistaja kuulemma alle vuosi sitten tuon jo korjannut mutta lueskelin jostain että joku ohjausmötikkä olisi rikki. Milläs nimellä sitä voi etsiä? Motonetissä ei ainakaan ollut.
Entinen omistaja kuulemma alle vuosi sitten tuon jo korjannut mutta lueskelin jostain että joku ohjausmötikkä olisi rikki. Milläs nimellä sitä voi etsiä? Motonetissä ei ainakaan ollut.
Re: Nopeat kysymykset
Tilaat parilla eurolla fetin ebaysta ja laitat kuntoon kolvilla.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=65636
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=155167
Ohjainyksikkö löytyy matkustajan jalkatilasta, suojamuovien alta. On tikkuaskin kokoinen mötikkä, kahdella ruuvilla kiinni.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=65636
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=155167
Ohjainyksikkö löytyy matkustajan jalkatilasta, suojamuovien alta. On tikkuaskin kokoinen mötikkä, kahdella ruuvilla kiinni.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
Eikö tuota saa uutta mistään? Ex omistajan viritykset on aika äkkiä hajonnut. Outo homma vaan kun alkoi uudelleen toimimaan..
Siis onko tuo fetti eri osa kuin tuo ohjainyksikön mötikkä. Selittäkää tietämättömälle.
Siis onko tuo fetti eri osa kuin tuo ohjainyksikön mötikkä. Selittäkää tietämättömälle.
Re: Nopeat kysymykset
Ongelmia aiheuttava fetti löytyy sen ohjausyksikön sisältä. Fetin voi vaihtaa kolvin avulla. Jos kolvailu ei innosta, niin uuden yksikön voi ostaa esim. Neo Brothersilta:
http://www.neobrothers.co.uk/heater-con ... -3572.html
Saa noita varmaan Suomestakin merkkiliikkeen kautta, mutta hinta voi olla tuplat.
http://www.neobrothers.co.uk/heater-con ... -3572.html
Saa noita varmaan Suomestakin merkkiliikkeen kautta, mutta hinta voi olla tuplat.
Re: Nopeat kysymykset
Tarkoitus olisi hankkia sigun 9-3:een crossflow IC vakio counterflowin tilalle.
Toinen letkuhan käy nähtävästi suoraan tuohon uuteenkin cooleriin, mutta toinen pitää uusia. Onko joku tehnyt itse ko. letkun ja mitä tarvikkeita siihen kannattaisi hankkia? Autossa on T25 turbo ja käsittääkseni se tarvitsee hieman erilaisen letkun kuin GT17/TD04.
Parit hyvät kuvat löytyvät netistä: tästä, tästä ja tästä.
Eli kolmella 2.25" 90 asteen silikonikulmalla ja pätkällä (ehkä 45 asteen) alumiiniputkea hommasta pitäisi selvitä? Entä tarvitseeko jäähdyttimen alaletkua uusia, jossain sanotaan että ainakin NG900 se pitäisi vaihtaa?
Toinen letkuhan käy nähtävästi suoraan tuohon uuteenkin cooleriin, mutta toinen pitää uusia. Onko joku tehnyt itse ko. letkun ja mitä tarvikkeita siihen kannattaisi hankkia? Autossa on T25 turbo ja käsittääkseni se tarvitsee hieman erilaisen letkun kuin GT17/TD04.
Parit hyvät kuvat löytyvät netistä: tästä, tästä ja tästä.
Eli kolmella 2.25" 90 asteen silikonikulmalla ja pätkällä (ehkä 45 asteen) alumiiniputkea hommasta pitäisi selvitä? Entä tarvitseeko jäähdyttimen alaletkua uusia, jossain sanotaan että ainakin NG900 se pitäisi vaihtaa?
Re: Nopeat kysymykset
Jos on rahaa taskussa, niin tuolta kargin laittaman linkin takaa voi tosiaan uuden ohjainyksikön tilata. Vika on kuitenkin 99 % todennäköisyydellä siinä fetissä, jonka saa muutamalla eurolla, ja vaihtotyö on hauskaa harrastamista, jos vain se kolvi pysyy käsissä.ramba kirjoitti:Eikö tuota saa uutta mistään? Ex omistajan viritykset on aika äkkiä hajonnut. Outo homma vaan kun alkoi uudelleen toimimaan..
Siis onko tuo fetti eri osa kuin tuo ohjainyksikön mötikkä. Selittäkää tietämättömälle.
Muutamia syitä miksi itse vaihdettu fetti on voinut hajota nopeasti on esim. se, jos yksikköä on testattu korjauksen jälkeen ilman että se on ollut kiinnitettynä autoon, taikka se, että fetin ja ohjainyksikön pohjalevyn ja/tai pohjalevyn ja kiinnityskohdan välistä on jätetty lämpöä johtava piitahna laittamatta. Fetti kuumenee puhallinta käyttäessä todella kuumaksi, ja olennainen osa sen jäähdytystä on lämmön johtaminen fetistä pohjalevyyn ja pohjalevystä auton ilmastoinnin rakenteeseen. Jos ohjainyksikköä koekäyttää ennen kuin sen kiinnittää autoon, voi fetti kärähtää nopeastikin, kun se kuumenee eikä lämpö johdu minnekään.
Motonetistä saa sellaisen pienen pussin tahnaa: http://www.motonet.fi/fi/tuote/108000/L ... ysmoduliin
Ja ebaysta tai elektroniikkaliikkeestä hankit sen fetin, jonka koodi on IRFP064N
Hanskalokero irti, sen alta vielä irti pieni musta suojamuovi, jonka alta löytyy musta muovinen rasia. Kaapeli irti liittimestä (voi olla ahdasta, auttaa jos irrottaa oikeanpuoleisen tuuletuskanavan putken, joka lähtee vetämällä irti), ja kaksi yksikön kiinnikeruuvia irti, niin yksikkö on kädessäsi. Kampeaa sen muovikannen pois, ja irrottaa piirilevyn alumiinisesta pohjalevystä, niin pääset juottamaan fetin irti ja uuden tilalle. Kootessa sitten tuota tahnaa fetin ja alumiinilevyn väliin, ja paikoilleen asentaessa tahnaa sen pohjalevyn ja auton väliin, niin johtuu lämpö minne pitääkin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
9-3, 120tkm ajeltu vakiosoftilla. Pari sataa kilsaa sitten öljypohja ja sihti putsattu turborempan yhteydessä (ei juuri lainkaan karstaa). Öljyt ja suodatin luonnollisesti vaihdettu. Nyt myös sisällä biosofta. Uskaltaako pamauttaa viinaa tankkiin ja kurkkia toun sihdin sitten vasta myöhemmin (eli about seuraavalla öljynvaihdolla 10tkm päästä? Kuinka paljon tuota karstaa irtoaa, irtoaako niin paljon että juuri putsattu sihti menee mahdollisesti tukkoon?
2001 T7 9-3 Coupe. Stage1
Re: Nopeat kysymykset
Jos öljyjä vaihdettu tohon 120tkm asti järkevillä väleillä niin voit ajaa ihan huoletta. Omaan autoon oli ensimmäiset omistajat vaihtaneet öljyjä keskimäärin 15tkm välein ja biopowersofta lyötiin sisään 150tkm kohdalla. Tästä eteenpäin öljyt vaihdettu max kympin välein ja ajettu lähinnä vaan etanolilla. Öljypohjan avasin vasta kun mittarissa oli 180tkm ja sihti oli lähes täysin puhdas. Hyvin ohut kuultavan ruskea kerros tiukkaa karstaa öljypohjan seinämillä. Eiköhän tossa kolmenkympin ajolla liikkelle ole lähtenyt kaikki mitä on lähteäkseen. Tänä päivänä 260tkm taulussa ja kympin välillä öljy ei kerkeä mennä mustaksi asti.
T7 vm. 2001 9-3
Re: Nopeat kysymykset
Kiitos AZP hyvästä selostuksesta! Kävin elektroniikka liikkeestä tilaamasta tuon ja ensiviikon lopulla pääsisi korjaamaan.
Re: Nopeat kysymykset
Ei kyllä ole öljyjä hirveän järkevillä väleillä vaihdettu luultavasti. Muuten täydellinen huoltokirja antaa ymmärtää että 20tkm välein, ja parhaimmillaan on 2 vuotta öljynvaihtoväli. Ilman huohotinpäivitystä. Voi toki olla että ölppiä on siinä välissäkin ilman merkintöjä vaihdeltu, mutta luulisin että niistä olisi merkinnät(..muuten täydellisessä huoltokirjassa).Koskimaa kirjoitti:Jos öljyjä vaihdettu tohon 120tkm asti järkevillä väleillä niin voit ajaa ihan huoletta. Omaan autoon oli ensimmäiset omistajat vaihtaneet öljyjä keskimäärin 15tkm välein ja biopowersofta lyötiin sisään 150tkm kohdalla. Tästä eteenpäin öljyt vaihdettu max kympin välein ja ajettu lähinnä vaan etanolilla. Öljypohjan avasin vasta kun mittarissa oli 180tkm ja sihti oli lähes täysin puhdas. Hyvin ohut kuultavan ruskea kerros tiukkaa karstaa öljypohjan seinämillä. Eiköhän tossa kolmenkympin ajolla liikkelle ole lähtenyt kaikki mitä on lähteäkseen. Tänä päivänä 260tkm taulussa ja kympin välillä öljy ei kerkeä mennä mustaksi asti.
Melko paljon smetanaa oli koneessa, mutta nyt on huoharipäivityksen jälkeen lähtenyt smetanat pois todella nopeasti.
2001 T7 9-3 Coupe. Stage1
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Nopeat kysymykset
minnehän ne smetanat ois menny?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Nopeat kysymykset
Vesi haihtunut?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.