NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Ja sarjan rakentelu jatkuu...
Tein laipan ja sarjan väliin palan suorakaiteen muotoisesta putkesta
Käänsin laippaa hieman taaksepäin virtauksen parantamiseksi.
Ja valmiina irtokannessa sovitettuna. Tässä tulee hyvin esille sarjan muoto ja mitta.
Lasikuulapuhallus vielä kerran ja kuumankesto maalia päälle.
Tein laipan ja sarjan väliin palan suorakaiteen muotoisesta putkesta
Käänsin laippaa hieman taaksepäin virtauksen parantamiseksi.
Ja valmiina irtokannessa sovitettuna. Tässä tulee hyvin esille sarjan muoto ja mitta.
Lasikuulapuhallus vielä kerran ja kuumankesto maalia päälle.
Viimeksi muokannut paavo80, Ke Huhti 08, 2015 19:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Pakopesään tehdään omavalmiste V-Band suoraan 3" putkeen. Kartion mallinen mustaa rautaa oleva putki toimii aihiona.
Kaasulla kuumaks ja vasaraa perään niin alkaa muotoutuun halutun malliseksi.
Vielä vaiheessa. Täytyy hommata v-band niin voi alkaa hitsaamaan kasaan ja aloittaa down pipen rakentelu.
Kaasulla kuumaks ja vasaraa perään niin alkaa muotoutuun halutun malliseksi.
Vielä vaiheessa. Täytyy hommata v-band niin voi alkaa hitsaamaan kasaan ja aloittaa down pipen rakentelu.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Paavo on tainnut ennenkin hitsata TIG:illä Helkkarin hienot saumat. Ei tullut noista minun downpipen putkista ihan tuon näkösiä. Enemmän semmonen "Ihan itekö teit?"
Mitä RST:tä käytit putkena?
EX: 9³SS BioPower
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Tein ite palikat ja heftasin kiinni. Saumat toteutti työkaveri Topper Harley (luokkahitsari)
Itse vielä harjoittelin tiggausta. Puikkoliimaus ja Mig menee koska vaan.
Tein mustasta raudasta. Putket on voimalaitoksessa käytettävää höyryputkea.
Down pipe tulee haponkestävästä ja toivon että kestää. Jos ei kestä niin teen uuden paremmasta tavarasta.
Itse vielä harjoittelin tiggausta. Puikkoliimaus ja Mig menee koska vaan.
Tein mustasta raudasta. Putket on voimalaitoksessa käytettävää höyryputkea.
Down pipe tulee haponkestävästä ja toivon että kestää. Jos ei kestä niin teen uuden paremmasta tavarasta.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Valmis pakopesän adapteri. Vielä 3 tuumainen v-band kiinni ja Down pipen kimppuun. Nyt olis tarkoitus tehdä v-lopun aikana koko putki 3 tuumaa kahdella vaimentimella pikku garretille ja sitten vaihtaa iso turbo ja kehitellä alkuputki sopivaksi kummallekkin turbolle. Teen kiinnityksen ennen lambdaa jossa putki on kummassakin down pipessa samassa kohtaa ennen öljypohjan alle menemistä. Tähän kohtaa tulee myös v-band ja jousto joka antaa vähän anteeksi.
Lämpöä ja vasaraa sekä hydrauliprässiä niin syntyy tällaista jälkeä.
Lämpöä ja vasaraa sekä hydrauliprässiä niin syntyy tällaista jälkeä.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
ite tein kans samanmoisen omaan ahtimeen. Tosin hitsasin suoraan putkeen kii. Katastusmies vähä ihmetelly putkia ja ahinta.
joka kerta kuitenkin potulla menny leimalle heittämällä.
joka kerta kuitenkin potulla menny leimalle heittämällä.
saab 9-3 ss 2.0t vm. 2003
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Täytyyköhän itekkin kokeilla ja jättää pikku garretti kokonaan hyllyyn. Menisköhän läpi?
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Hä? olix meillä koskaan juttuu hitsuusta Mä IW kolmella prosessilla. Aletaax tekee sarjojatopperharley kirjoitti:
9-3.1972
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Ite oon 3 kertaa ny katastanu potun kans. Mankkuvenan pistokkeen vaa irrottanu että peruspaimeilla vaan mennää jos se käy ajaan lenkin.
Koskaan ei ole sen kummemmin alkanu ihmetteleen ko tuumannu vaan että onpa iso fööni
Koskaan ei ole sen kummemmin alkanu ihmetteleen ko tuumannu vaan että onpa iso fööni
saab 9-3 ss 2.0t vm. 2003
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Täytyy kokeilla. Täällä on lähellä asiallinen konttori jossa ei ole turhista kitisty. mulla vaan fööni on konehuoneessa kuin tarjottimella. Turbomyssy biltemasta ympärille ja peruspaineet. Ja emäntä saa hoitaa katsastuksen.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Tuohon pakosarjaan kannattaisi tehdä väljemmät pultinreiät ja pinnapulteilla+holkeilla tietenkin kiinni, jotta lämpötilojen vaihtelun vuoksi pakosarja pääsee laajenemaan kutistumaan vapaammin. Ehkäpä ei halkeaisi niin herkästi näin tehtynä. Holkillisista ruuveista on etua eniten reunimmaisissa pulteissa, jos vaan sopivat paikalleen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Tuosta alustasta tuli mielee et itelle laiton saabiin tollasen sarjan.
http://www.modificars.fi/tuotteet/saab- ... t-Saab-900
Itelle ainaki tosi hyvä. käyttiksenä oli auto reilun vuoden nii kesät talvet oli hyvä ajaa. Radallaki kokeilin nii hyvi pysy kiinni tiessä ei ole liian jäykkä/matala ja ajotuntuma tosi hyvä.
http://www.modificars.fi/tuotteet/saab- ... t-Saab-900
Itelle ainaki tosi hyvä. käyttiksenä oli auto reilun vuoden nii kesät talvet oli hyvä ajaa. Radallaki kokeilin nii hyvi pysy kiinni tiessä ei ole liian jäykkä/matala ja ajotuntuma tosi hyvä.
saab 9-3 ss 2.0t vm. 2003
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Työnjälki hienoa, mutta pakosarja näyttää siltä että virtaa todennäköisesti todella huonosti peräti vakiosarjaankin verrattuna.
1 ja 4 pytyiltä tulevat kaasut pääsee helposti menemään ns. vastavirtaan, kun mikään ei niitä ohjaa sinne ahtimelle.
Kyllä se varmasti toimii, mutta varmasti saavutettais paljon parempi kaasuunvastaavuus, jos vähän muokkailis tota "kollektoria" .
1 ja 4 pytyiltä tulevat kaasut pääsee helposti menemään ns. vastavirtaan, kun mikään ei niitä ohjaa sinne ahtimelle.
Kyllä se varmasti toimii, mutta varmasti saavutettais paljon parempi kaasuunvastaavuus, jos vähän muokkailis tota "kollektoria" .
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Juu. Jälkeenpäin olisin tehnyt kahdesta mutkasta vielä sen kuvassa näkyvän väliputken ja suorakaiteen muotoisen putkenpätkän joka menee turbon laipalle. Jälkiviisaana Mutta uskoisin että toimii noinkin, käyttöauto kun on kuitenkin kyseessä ja parantelen ajan mittaan jos totean sarjan huonoksi. Seuraava parempi.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).