Kiihtyvyys 80-120km/h ?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Pappabiili automaatti 9-5:nen. Vakkari 80 vauhdista lämä tiskiin. 4,8s ja lentävänä 4,2s.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4620
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?

Viesti Kirjoittaja petrisa »

On taas pitkästä aikaa lainassa kiihtyvyysmittari G-Tech.
Eilen kävin testaamassa 0-400m. Tulos: 15s@147km/h.
Väliarvona mainittakoon 0-100km/h: 7,3s.
Autona siis 9-3SS automaatti biopowerina (JC). Ja tankissa RE85:ttä tietenkin.


Tulokset paranivat selvästi aiempaan, jotka oli mitattu vanhalla Maptun Stage1:n aikaan. Sataseen aika parani puolella sekunnilla ja tuo 400m aika 0,4 sekunnilla. Loppunopeus nousi 4km/h. Mittauspaikkana oli sama tienpätkä ja olosuhteet (kuiva keli ja lämpötila +20 astetta) kutakuinkin samanlaiset.

Tein useita toistoja tälläkin kertaa ja samoja tuloksia tuli aina. Automaatilla ne tulokset toistuu, kun auto itse hoitaa nuo vaihdot aina samalla tavalla eikä kuski vaikuta. Poikkeuksena oli eilen ensimmäinen veto, jossa meinasi jo tulla suru puseroon. Ajattelin jo että "mitä helve***ä" ja lähellä oli etten kironnut jo "Vaasan miestä" huonosta softasta :lol: .
Laatikko vaihtoi hirvittävällä viiveellä ja moottori löysäsi kaasua tuoksi ajaksi oikein kunnolla. Tunne oli aivan kuin manuaalikuski ei olisi saanut aina vaihdetta silmään kerralla. Seuraava yritys meni sitten jo nappiin. Tässä taisi olla oiva esimerkki siitä, mitä tuo nk. oppiva moottori/laatikko tarkoittaa.

Lopputuloksena on siis selvä parannus biopowerilla ja etanolia tankissa. Mitään muita muutoksia autoon ei ole tehty, kuin mitä ecu, idm ja suuttimet (aeron) vaihdettiin.
Omasta mielestäni aivan kelpo tuloksia perheautolle, johon ei ole mittavampia virityksiä tehty.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
cossucola
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ke Helmi 15, 2012 08:09

Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?

Viesti Kirjoittaja cossucola »

Allekirjotuksen :saab: jossa arviolta 250hp.

SGS5 ja softana GTR, http://www.tempes.com

80-120Km/h, kolmen vedon keskiarvo 3,6s
Mitattu siten että 60km/h kolmosella lappu lattiaan, eli lentävällä lähdöllä.
Saab 9000 CDE -97 2.3TA Syssyllä 2016
Skooda Octavia 1,9tdi AHF -00
..
EX Saab 9000 CSE -96 2.3TA "anniversary" Kesällä 2018
EX - Saab 9000 CS -97 2.0t stg5 Kesällä 2014
EX - Saab 9000 CD -95 2.3T Norjassa kesällä 2012
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4620
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Itsellänikin on tuo GTR android puhelimessa (Asus Padfone2).
Muutamia kertoja olen sillä kokeillut ja tullut siihen tulokseen, että siihen ei voi kyllä luottaa. On nuo gps paikkatiedot niin karkealla tarkuuudella, että tällä mitatut tulokset heittävät ihan suuntaan tai toiseen. Ihan kiva leikkiä sillä, ei siinä mitään. Todenmukaisia mittaustuloksia sillä ei saa, valitettavasti.

Tällä laitteella: https://www.escortradar.com/pdf/gt2manual.pdf
minä olen mitannut. Tähän lienee uskominen.
Jotain juttua ollut "tuuninki-lehdessäkin" http://www.tuning.fi/146/pikakoe-escort ... -g-timer-2
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?

Viesti Kirjoittaja haffu »

Jos tuota GTR-softaa vertaa vaikka Symbian S60-pohjaiseen RaceChronoon niin onko mistään kotoisin? Käytettävissä olisi kuitenkin ulkoinen gps-anturi, joka on tarkempi kuin puhelimien sisäänrakennetut anturit.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
kribe
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: To Kesä 12, 2014 14:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?

Viesti Kirjoittaja kribe »

Allekirjoituksen mukaisella kärryllä 4,6s. Kuudessa kympissä suoristin nilkan, eli lentävällä lähdöllä.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

petrisa kirjoitti:On taas pitkästä aikaa lainassa kiihtyvyysmittari G-Tech.
Eilen kävin testaamassa 0-400m. Tulos: 15s@147km/h.
Väliarvona mainittakoon 0-100km/h: 7,3s.
Autona siis 9-3SS automaatti biopowerina (JC). Ja tankissa RE85:ttä tietenkin.


Tulokset paranivat selvästi aiempaan, jotka oli mitattu vanhalla Maptun Stage1:n aikaan. Sataseen aika parani puolella sekunnilla ja tuo 400m aika 0,4 sekunnilla. Loppunopeus nousi 4km/h. Mittauspaikkana oli sama tienpätkä ja olosuhteet (kuiva keli ja lämpötila +20 astetta) kutakuinkin samanlaiset.

Tein useita toistoja tälläkin kertaa ja samoja tuloksia tuli aina. Automaatilla ne tulokset toistuu, kun auto itse hoitaa nuo vaihdot aina samalla tavalla eikä kuski vaikuta. Poikkeuksena oli eilen ensimmäinen veto, jossa meinasi jo tulla suru puseroon. Ajattelin jo että "mitä helve***ä" ja lähellä oli etten kironnut jo "Vaasan miestä" huonosta softasta :lol: .
Laatikko vaihtoi hirvittävällä viiveellä ja moottori löysäsi kaasua tuoksi ajaksi oikein kunnolla. Tunne oli aivan kuin manuaalikuski ei olisi saanut aina vaihdetta silmään kerralla. Seuraava yritys meni sitten jo nappiin. Tässä taisi olla oiva esimerkki siitä, mitä tuo nk. oppiva moottori/laatikko tarkoittaa.

Lopputuloksena on siis selvä parannus biopowerilla ja etanolia tankissa. Mitään muita muutoksia autoon ei ole tehty, kuin mitä ecu, idm ja suuttimet (aeron) vaihdettiin.
Omasta mielestäni aivan kelpo tuloksia perheautolle, johon ei ole mittavampia virityksiä tehty.
Kyllähän se tomaatti näköjään oppii "taloudelliselle" ajotyylille. Tänään ihmettelin tuota viimeksi, kun autosta oli akku irti ja sitten kun lähti ajamaan uudestaan, niin paljon terävämmin vastaa kaasuun jne. Saakos sillä G-Techillä noita 80-120km/h ja 100-150km/h aikoja kellotettua?
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?

Viesti Kirjoittaja karg »

Ainaskin tommosella G-Tech Pro SS:llä saa kaikenlaisia välejä talteen. Oletuksena valikoissa on vain 0-400m ja 0-100km/h, mutta sopivasti näppäilemällä saa mitattua muitakin välejä.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

215hv projektikolkin uusi omistaja oli kellotellut nelosvaihteella 80-120km/h välin racechronolla 4,8s (kahden vedon keskiarvo). Eipä hullumpi arvo dieselille, toki tuo kone pääsee oikeuksiinsa juuri tuollaisessa kiihdytyksessä. Vääntömomentti tuolla kierrosalueella 420Nm +/- 20Nm. Käytännön ajotilanteissa on siis huipputehoonsa nähden erittäin pirteä ja helppo ajaa.
Vakio TTiD kulkee tuon välin 6,1s, Maptun lupaa softauksella 5,5s.

En nyt muista välityksiä tarkemmin enää (nelosella kulkee 170km/h), mutta voisi tuo aika varmaan vielä jokusen kymmenyksen lyhyempi olla kolmosvaihteella vingutettuna, mutta dieselin ilo onkin että kohtalaisen rivakkaa kiihtymistä varten ei tarvitse.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
paralogiX
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: Su Syys 23, 2012 12:31
Paikkakunta: Lohja

Re: Vs: Kiihtyvyys 80-120km/h ?

Viesti Kirjoittaja paralogiX »

GTR:n mukaan 2.4s välillä 80 - 120km/h.

Lentävällä lähdöllä 3. Vaihteella, tuo oli toinen yritys.

Kuinkas tarkka tuo ohjelma on?

Ei sen ehkä noin nopea kuuluisi olla? :D
#5824
93 B204
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Aika kova aika joo. Sekunnin verran varmaan aikakorjausta tarvii laittaa tohon. Tai ehkä osuu just parhaalle tehoalueelle ja ampuu kuin hauki rannasta...
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
paralogiX
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: Su Syys 23, 2012 12:31
Paikkakunta: Lohja

Re: Vs: Kiihtyvyys 80-120km/h ?

Viesti Kirjoittaja paralogiX »

Lilsu kirjoitti:Aika kova aika joo. Sekunnin verran varmaan aikakorjausta tarvii laittaa tohon. Tai ehkä osuu just parhaalle tehoalueelle ja ampuu kuin hauki rannasta...
Kyllähän se parasta tehoaluetta varmasti antaa, mitä tuolla pikkutuhnusta irti saa :D 100-150 olisikin varmaan vähän enemmän oikeista tehoista kertova.
#5824
93 B204
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Kauden päätteeksi tuli femmalla käytyä mittailemassa kyseinen kiihtyvyys. Lukemiksi saatiiin:

3. Vaihteella: 3,5s
4. Vaihteella: 4,6s

Ensikaudelle jää siis parannettavaa jonkun verran...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8085
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Laskekaa itte, kauan siinä kuitenkin menee ainaki ku 2-3 vaihdon ottaa tohon karvan alle ysikymppiin :lol:
Puolimiljoonaa ruuvatulla riisipussilla siis ihan normikiihdytys liikennevirran vauhtiin. Noin niinku teoriassa pitäs olla 156hv vapari, omapaino luokkaa 1400+ kg. Kyydissä yksi Paippislainen läski ja sälää.
http://youtu.be/Sh3ct0tX_yM
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?

Viesti Kirjoittaja jusahh »

3. vaihteella 80-120km/h saan tuosta videosta mitattuna 3,4s
https://www.dropbox.com/s/a09j1s1f093y9 ... s_esp2.mp4
B207L 14T ja noi 3" DP-hilut
EX: 9³SS BioPower
Vastaa Viestiin