Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Marmorilla maksoi toi venttiilikopan takaisku letkuineen 15e, kannattaako tuon takia alkaa kokeilemaan muita.
T7 vm. 2001 9-3
Re: Nopeat kysymykset
Jostainhan se ilmaa hourii, onko kaikki nipat ehjänä?joonas112 kirjoitti:vaihdoin saabiin (og9-3) jarrupalat,levyt ja vas. etujarrusylinteri. ongelmana on että jarruja ei saa ilmattua. jarrut ilmattu moneen kertaan perinteisellä menetelmällä mutta poljiin menee silti melkein pohjaan asti, pumppaamalla saa kuitenkin melkein normaalin tuntuman. ideoita
Saab 9-3 ''Wnb Viggen'' Stage : Ei mitään hajua enään.
Re: Nopeat kysymykset
Tulihan satulan jouset oikein?
Jos nestettä ei katoa ja sennus on oikein, niin pääsylinterikin on voinut ottaa
itseensä?
Jos nestettä ei katoa ja sennus on oikein, niin pääsylinterikin on voinut ottaa
itseensä?
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Nopeat kysymykset
vika selvisi jo toisen puolen jarrusatulan jousi oli väärin.
Saab 9-3se og 2,0t stage1/e85
Re: Nopeat kysymykset
Onko vaihdekepin nupin pinnan kuluminen puhki jonkunmoinen mallivika OG9-3:ssa? Kävin katsomassa tuommosta alle 200tkm ajettua autoa, jossa oli kuitenkin kepin nuppi ihan hirveän näköinen. Tuommoset yksityiskohdat herättää aina kysymyksen, onko mittarissa todelliset kilometrit, ellei sitten ole joku yleinen ongelma mallissa.
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
Re: Nopeat kysymykset
Paljon riippuu käyttäjästäkin. Eräällä tutulla on tapana lepuuttaa oikeaa kättä ajon aikana nupilla. 120 tkm ajetussa Primerassa oli sitten nuppi aivan kuppasessa kunnossa kun auto myytiin.
Re: Nopeat kysymykset
Kyllä se nuppi voi olla hyvinkin kulahtaneen näköinen noilla kilsoilla, en tuolla perusteella tekisi mitään johtopäätöksiä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Nopeat kysymykset
Huttunen kirjoitti:Check Engine syttyi, onnuin lähimpään huoltoon.
kaasuläpän anturi 1 rajaarvon ulkona
kaasuläpän anturi 2 rajaarvon ulkona
Eli throttle body. Skruvatin myymä oli halpa mutta tekeekö sillä mitään? Vrt. kiinalainen DI-kasetti.
http://www.skruvat.fi/Lappakotelo-P11376.aspx
No voi saabana!
Taas syttyi Check Engine ja oireet viittaa kaasuläppäkoteloon. 2 kuukautta ehti toimia uudella kotelolla ilman oireita. En saanut aikaa huoltoon / koodien luentaan kuin vasta loppukuusta. Vihjeitä siitä mitä kannattaisi huollossa tarkastella otetaan nöyrästi vastaan.
Re: Nopeat kysymykset
No ompas kiirettä huollossa, kun eivät edes koodeja ehdi lukea Löytyyhän Ylä-Savosta klubilaisenkin Tech2; http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=137045
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Nopeat kysymykset
Joo, kunhan seuraavan kerran käyn Iisalmessa niin uskon että johonkin väliin saan vikakoodit luettua. Tänään ei vaan onnistunut kun tuli akuutti tilanne tien päällä.
-
- "Aero"
- Viestit: 380
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: Nopeat kysymykset
jees, satulan jousia veikkaisin, nimimerkillä kokemusta onaero t7 kirjoitti:Tulihan satulan jouset oikein?
Jos nestettä ei katoa ja sennus on oikein, niin pääsylinterikin on voinut ottaa
itseensä?
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Re: Nopeat kysymykset
humanoidi kirjoitti:Onko muilla kokemusta siitä kun moniurahihna vinkaisee tasaisella rytmillä vain tyhjäkäynnillä ja vain kun kone on lämmin? Ääni häviää kun kiristimestä löysää hieman, tai kun kone on kylmä. Auto on siis b204l koneinen 9-3.
Itse ja parin korjaamon avulla viime kesästä lähtien tuota on koettanut diagnosoida, mutta vastausta ei ole löytynyt. Kaikkien apulaitteiden kunto on tarkistettu kuin myös hihnan, ohjainrulla on vaihdettu uuteen. Tarkemmin katsoessa kampiakselin hihnapyörä kuitenkin näyttää vipattaa vähän. Voiko sen vulkanointi olla hiljalleen menossa ja ottaa reuna esimerkiksi hihnan kylkeen jolloin vinkaisee? En itse enää muutakaan keksi ja seuraavaksi menee varmaankin tuo 10tkm ajettu hihna vaihtoon samalla kun tuota hihnapyörää tutkii tarkemmin..
Itse itselleni vastaten: vaihdettiin koko kiristinlaite ja hihna uuteen ja äänet hävisivät. Kiristin oli ilmeisen väsynyt (sen normaalin kiristimen hihnapyörän lisäksi) ja painoi hihnaa pois oikealta linjalta josta syntyi äänet.
Re: Nopeat kysymykset
Onkos normaalia kun vaihdoin uuden ohjainyksikön ilmastointiin niin ensikertaa käynnistäessä alkoi puhaltaa täysiä, näytti näytössä erilaisia koodeja ja seilasi puhallusta edestakaisin. Jonkin aikaa näkyi vain nolla ilmastoinnin näytössä kunnes kuului naks ja toimii normaalisti
Re: Nopeat kysymykset
ACC tekee automaattisen kalibroinnin erilaisin aikavälein. Se tekee sen juurikin käynnistyksen yhteydessä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Nopeat kysymykset
Tulipa pitkästä aikaa tankattua bensaa, virhe! Nyt ei tahdo lähteä kylmänä käyntiin. E85 arvo jumahtaa johonkin 400 hujakoille, oon kokeillu irrottaa ecun sulakkeen, mutta ei lähde tippumaan tosta arvosta. Ja autossa tosiaan täys tankillinen e95:sta