Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Marmorilla maksoi toi venttiilikopan takaisku letkuineen 15e, kannattaako tuon takia alkaa kokeilemaan muita.
T7 vm. 2001 9-3
Jadii92
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2015 20:32
Paikkakunta: Joensuu

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jadii92 »

joonas112 kirjoitti:vaihdoin saabiin (og9-3) jarrupalat,levyt ja vas. etujarrusylinteri. ongelmana on että jarruja ei saa ilmattua. jarrut ilmattu moneen kertaan perinteisellä menetelmällä mutta poljiin menee silti melkein pohjaan asti, pumppaamalla saa kuitenkin melkein normaalin tuntuman. ideoita :)
Jostainhan se ilmaa hourii, onko kaikki nipat ehjänä?
Saab 9-3 ''Wnb Viggen'' Stage : Ei mitään hajua enään.
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

Tulihan satulan jouset oikein?

Jos nestettä ei katoa ja sennus on oikein, niin pääsylinterikin on voinut ottaa
itseensä?
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
joonas112
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 17:55

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja joonas112 »

vika selvisi jo toisen puolen jarrusatulan jousi oli väärin.
Saab 9-3se og 2,0t stage1/e85
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Onko vaihdekepin nupin pinnan kuluminen puhki jonkunmoinen mallivika OG9-3:ssa? Kävin katsomassa tuommosta alle 200tkm ajettua autoa, jossa oli kuitenkin kepin nuppi ihan hirveän näköinen. Tuommoset yksityiskohdat herättää aina kysymyksen, onko mittarissa todelliset kilometrit, ellei sitten ole joku yleinen ongelma mallissa.
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Paljon riippuu käyttäjästäkin. Eräällä tutulla on tapana lepuuttaa oikeaa kättä ajon aikana nupilla. 120 tkm ajetussa Primerassa oli sitten nuppi aivan kuppasessa kunnossa kun auto myytiin.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3489
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja SS »

Kyllä se nuppi voi olla hyvinkin kulahtaneen näköinen noilla kilsoilla, en tuolla perusteella tekisi mitään johtopäätöksiä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Huttunen
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 12:52
Paikkakunta: Ylä-Savo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Huttunen »

Huttunen kirjoitti:Check Engine syttyi, onnuin lähimpään huoltoon. :(
kaasuläpän anturi 1 rajaarvon ulkona
kaasuläpän anturi 2 rajaarvon ulkona


Eli throttle body. Skruvatin myymä oli halpa mutta tekeekö sillä mitään? Vrt. kiinalainen DI-kasetti.
http://www.skruvat.fi/Lappakotelo-P11376.aspx

No voi saabana! :twisted:

Taas syttyi Check Engine ja oireet viittaa kaasuläppäkoteloon. 2 kuukautta ehti toimia uudella kotelolla ilman oireita. En saanut aikaa huoltoon / koodien luentaan kuin vasta loppukuusta. Vihjeitä siitä mitä kannattaisi huollossa tarkastella otetaan nöyrästi vastaan. :roll:
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

No ompas kiirettä huollossa, kun eivät edes koodeja ehdi lukea 8O Löytyyhän Ylä-Savosta klubilaisenkin Tech2; http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=137045
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Huttunen
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 12:52
Paikkakunta: Ylä-Savo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Huttunen »

Joo, kunhan seuraavan kerran käyn Iisalmessa niin uskon että johonkin väliin saan vikakoodit luettua. Tänään ei vaan onnistunut kun tuli akuutti tilanne tien päällä. :(
Saabium196
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
Paikkakunta: Epsoo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Saabium196 »

aero t7 kirjoitti:Tulihan satulan jouset oikein?

Jos nestettä ei katoa ja sennus on oikein, niin pääsylinterikin on voinut ottaa
itseensä?
jees, satulan jousia veikkaisin, nimimerkillä kokemusta on :-)
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
humanoidi
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: La Syys 21, 2013 20:19

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja humanoidi »

humanoidi kirjoitti:Onko muilla kokemusta siitä kun moniurahihna vinkaisee tasaisella rytmillä vain tyhjäkäynnillä ja vain kun kone on lämmin? Ääni häviää kun kiristimestä löysää hieman, tai kun kone on kylmä. Auto on siis b204l koneinen 9-3.

Itse ja parin korjaamon avulla viime kesästä lähtien tuota on koettanut diagnosoida, mutta vastausta ei ole löytynyt. Kaikkien apulaitteiden kunto on tarkistettu kuin myös hihnan, ohjainrulla on vaihdettu uuteen. Tarkemmin katsoessa kampiakselin hihnapyörä kuitenkin näyttää vipattaa vähän. Voiko sen vulkanointi olla hiljalleen menossa ja ottaa reuna esimerkiksi hihnan kylkeen jolloin vinkaisee? En itse enää muutakaan keksi ja seuraavaksi menee varmaankin tuo 10tkm ajettu hihna vaihtoon samalla kun tuota hihnapyörää tutkii tarkemmin..


Itse itselleni vastaten: vaihdettiin koko kiristinlaite ja hihna uuteen ja äänet hävisivät. Kiristin oli ilmeisen väsynyt (sen normaalin kiristimen hihnapyörän lisäksi) ja painoi hihnaa pois oikealta linjalta josta syntyi äänet.
ramba
"Aero"
Viestit: 330
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 23:29
Paikkakunta: Kotka

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ramba »

Onkos normaalia kun vaihdoin uuden ohjainyksikön ilmastointiin niin ensikertaa käynnistäessä alkoi puhaltaa täysiä, näytti näytössä erilaisia koodeja ja seilasi puhallusta edestakaisin. Jonkin aikaa näkyi vain nolla ilmastoinnin näytössä kunnes kuului naks ja toimii normaalisti :lol: :lol:
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja core2 »

ACC tekee automaattisen kalibroinnin erilaisin aikavälein. Se tekee sen juurikin käynnistyksen yhteydessä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Rausku1
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Maalis 26, 2014 16:55

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Rausku1 »

Tulipa pitkästä aikaa tankattua bensaa, virhe! Nyt ei tahdo lähteä kylmänä käyntiin. E85 arvo jumahtaa johonkin 400 hujakoille, oon kokeillu irrottaa ecun sulakkeen, mutta ei lähde tippumaan tosta arvosta. Ja autossa tosiaan täys tankillinen e95:sta
Vastaa Viestiin