Kaikki alkoi siitä kun vuoden vaihteessa iski kova autokuume päälle. Ensimmäinen autoni oli aikanaan Saab 900i. Katseltiin monenlaisia autoja, käytiin koeajamassa ja nostettiin kaverin tallissa niitä ylös ja tutkittiin. Erehdyimme sitten ajamaan Saab 9-3 bensa versiota Lahdessa. En minä sitten enään muita katsellutkaan. Tässä etsittiin sitten jo Saab foorumeiden avulla uutta autoa
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tässä ensimmäinen kuva, auto oli silloin koeajolla:
![Kuva](http://i1066.photobucket.com/albums/u408/cptbrottor/973481be-75b7-4717-a672-4434df927a66_zpsfmwmlpil.jpg)
Oston jälkeen käytin auton Hollolan CCL Design liikkeessä täyshoidossa (pesu, sisäpesu, penkkipesu, moottoripesu, myllytys, kovavaha) Tässä pari kuvaa sieltä:
![Kuva](http://i1066.photobucket.com/albums/u408/cptbrottor/Saab20CCLDESING20taumlyshoito206.2202_zps5asuqpm6.jpg)
![Kuva](http://i1066.photobucket.com/albums/u408/cptbrottor/Saab20CCLDESING20taumlyshoito206.2205_zps6guolri6.jpg)
Sitten ajeltiinkin saabilla joku tuhat kilometriä ja oli huollon aika. Moottoriöljy, öljysuodatin, dieselsuodatin, raitisilmasuodatin, ilmasuodatin, jarrunesteet ja yleistä puhdistusta.
Innostuin auton puunaamisesta ja tuli hankittua pikkuhiljaa läjä erinäisiä pesuaineita, savea ja nestemäisiä vahoja. (Autoglym punainen, Autoglym kulta, bilthamber auto-wash, turle wax perfect finish, sonax clay jne)
![Kuva](http://i1066.photobucket.com/albums/u408/cptbrottor/Saab201.3.201520Pesu207_zpshjqieqyr.jpg)
Auto oli sen verta puhdas että silmiin sattui pari kiven iskemää. Siitä se projekti sitten lähti
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Täällä kyselin neuvoja kiven iskemien maalaamiseen. Ostin Deox Geliä ruosteen poistoon ja se toimikin hyvin. Sinkkimaali alle ja sitten maalikynällä päälle (marmorilta 14€). Ongelmaksi muodostui se että laitoin vähän liikaa maalia. Ehkä paremminkin se etten sitä ohentanut ennen kuivumista. Kuivumisen jälkeen en ollut tyytyväinen tulokseen vaan päätin alkaa hiomaan sitä. Komiasti hioin sitä 2000 vesihiomapaperilla ja aattelin "eiku vaha päälle" Pyörteethän jäi näkyviin elikkä suuntana Motonet. Löysin flexipads fine cut hioma tahnaa. Sillä todella pitkään hioin jälkiä pois ja lähtihän ne lopulta! Käsin tein kaikki vaiheet kun ei konetta ole (meinasin senkin ostaa) Mutta päätin että jätän nuo myllyttämiset ammatiilaisille tulevaisuudessa
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Maalasin nuo sumarin rinkulat hopialla niin tuli lisää ilmettä:
![Kuva](http://i1066.photobucket.com/albums/u408/cptbrottor/c43deeb3-daed-4c03-a565-61be752226e1_zpsx62jdfmn.png)
Tuon episoodin jälkeen alkoi aurinko silloin tällöin paistaa ja lumet oli sulaneet. Ei muutakun kesärenkaita hankkimaan (edelliset oli kehnot). Foorumeilla kyselin ja ihmettelin että mitkä kumit sitä laittaisi. Päädyin Goodyear Asymmetric 2 225/45 R17 94Y XL. Saapuivat seitsemässä työpäivässä ja sitten olin jo matkalla RengasCenteriin. Siellä todettiin että vanhat vanteet ovat soikiat, ei kannata näille laittaa. Samana iltana tilasin 4 x Barzetta Ascari II, hain ne seuraavana päivänä Kouvolasta ja eiku taas Centeriin
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Lopputulema kuitenki tyydytti:
![Kuva](http://i1066.photobucket.com/albums/u408/cptbrottor/DSC00919_zpscvrg1qei.jpg)
Kumimaalilla tehdyt tuunaukset etu ja taka puskuriin alkoivat olla huonossa kunnossa. Niinpä kuorin ne pois. Pidin auton keulasta enemmän näin orginaalina:
![Kuva](http://i1066.photobucket.com/albums/u408/cptbrottor/2e46b4af-9321-4a2c-938c-f9eab4d4f3f6_zpsiix98xal.png)
Takapuskurissa oli sen verran jälkiä, että päätin sen maalata uudestaan:
![Kuva](http://i1066.photobucket.com/albums/u408/cptbrottor/Takapuskuri_zpstm004di0.jpg)
Vielä vahat pintaan niin ollaan valmiina huomisen Vappu ajelulle!
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)