Tuossahan oli aika paljon muutakin kuin se kylmäaineen lisäys/täyttö, niin ei ihme jos maksoi enemmän.66Saab74 kirjoitti:Mulla ei ollut kaiketi sopiva kaveri kun otti pimeesti 80euroo. Käyttiksessäni Renoo oli viimekesänä sama vika eli ei startannu kompura. Tiesin jo aikoinani ostaessani ettei kylmäaine pysy joten vaihdoin ilmastoinnin kennon ja sit vein täytettäväksi. Laittoi myös öljyn ja testas enenen kylmäaineen laittoa että ei ole vuotoa.
Tarkin ja järkevin tapa on kyllä käyttää vaakaa täytössä ettei paukahda tiineeksi, myös määrät on hyvä merkitä ylös että paljonko vuotaa vuodessa, jos vuotaa. Ilmaa järjestelmään tuskin pääsee ellei putki mene poikki tms. Jos järjestelmässä laskee paine niin alipaine pressostaatti katkaisee kompuran käynnin.Vielä lisään asentajan toiminnasta hiukan. Muistaakseni kylmäainepullossa oli painemittari (vieressä seurasin tutun autoa kun täytettiin), mutta asentaja koitteli lähinnä sormella putkesta milloin oli riittävän kylymää. Kylymälaite oli ollut hiljaisena jo pidemmän aikaa, mutta heräsi sitten henkiin. Toiselle tutulle vain lisättiin hiukan, kun putket eivät viilenneet riittävästi. Kummatkin oli tyytyväisiä käsittelyn jälkeen. Tätä hommaa kyseinen kodinkoneasentaja on hoitanut jo pidemmän aikaa. Itse käytin autoni merkkiliikkeessä hoidossa, automyyjä maksoi laskun.
Onko laitteistossa yleensä normaalipaine? Jos ainetta vuotaa niin ilmaa vois sitten mennä tilalle?
Ja siitä ilmastointihuollon koneesta sen verran ettei sekään mikään jumala ole, kuullut niitä tapauksia että masiina lykännyt järjestelmään liikaa öljyä jolloin kompura sanonut kaputt melko nopeasti. Miksi sinne ylipäätään pitää tunkea sitä öljyä ellei ole selvää tilannetta että sitä on vuotanut ulos? Ei kylmälaitoksiin yleensäkkään vuosihuollon yhteydessä ruveta öljyä survomaan, itseasiassa se on kielletty ellei siihen ole oikeasti tarvetta. Lisäksi öljyllä on ilkeä tapa jäädä asumaan lauhduttimeen ja höyrystimeen, putkiin jne jolloin on hyvin vaikea sanoa että paljonko sitä siellä on, varsinkin jos laitos on käynyt vajailla paineilla, autossa silmämääräinen tarkistelu on aika mahdotonta. Mistä se ihmemasiina tietää että paljonko sitä ölppää siellä järjestelmässä on?

(Tietysti kylmäaineen mukana tulee jonkin verran pois)