seuraavanlaista ongelmaa löytyy 2.0TTiD:n elämästä. EDIT: 125tkm mittarissa
- Kilauttelee "Huolla auto" -ilmoitusta.
- Tehot häviävät satunnaisesti (?) esim. kun nopeusrajoitus vaihtuu 80 -> 100 ja painaltaa kaasua.
- Auto ei jaksa kuitenkaan kulkea edes satasta ja kytkin pohjassakin jaksaa nippanappa kiertää yli 3000 rpm.
- Check Engine-valo EI pala
- OBDII-lukijalla tarkastettuna vikakoodia EI ole päällä. Yksi pending koodi löytyi: P2282: Air Leak Between Throttle Body and Intake Valves.
Soittelin Äänekoskelle Markku Sannalle ja hän muisteli, että oli Viitasaarella tms. asuvalla kaverilla ollut jotain saman tyyppistä, paitsi että auto sammui välilä kokonaan. Jos löydyy forumilta ja luet tämän niin olisi kiva jos voisit kertoa omat kokemukset?
Oli sitten löytynyt suuttimien(?) johtosarjasta nirhauma, millä asia sitten ratkesi. Onhan se kait tavallaan loogista, että jos ei polttoainetta tule sylinteriin, niin käy liian laihalla? Näin ollen laite voisi tulkita myös ilmavuodoksi, jolloin myös voisi kuvitella käyvän laihalla ja saisi tuon vikakoodin siitä?
En tiedä mistä kohtaan tuo johtosarjan nirhauma löytyi kyseisessä tapauksessa, mutta päätin itsekin tutkailla johtoja.. ymmärtämättä diisseleistä enempää kuin sika satelliitista.
Vasemmassa reunassa on keltainen nipukka liittimessä. Tuossa oli suojus irti, mikä oli aiheuttanut johtoon hiertymää. En tiedä mikä johto ja mihin liittyy- Onko ajatuksia? Mahtaisko mittailla PA syöttöpainetta?
![Kuva](http://i10.aijaa.com/t/00664/13871519.t.jpg)
Tuollalailla se liittimen mutka oli auki ja johdossa näkyy painauma.
![Kuva](http://i5.aijaa.com/t/00031/13871520.t.jpg)
Ja sama lähempää:
![Kuva](http://i3.aijaa.com/t/00479/13871521.t.jpg)
Mitään mittauksiahan tuosta ei voi lähteä tekemään, kun vikakaan ei ole aina päällä.
Onko jotain hajua tai muita ehdotuksia vian etsimiseksi?