Ruostetta! Paaliin vai maaliin?
-
- "Ruisku"
- Viestit: 110
- Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 15:28
- Paikkakunta: Kempele
Re: Ruostetta! Paaliin vai maaliin?
Kerro sitten tosiaan mitä maksoi, kun mulla on miltei prikulleen samat ruostepaikat
PR 900 LUX T16 5D '84
KA 9-5 2.3t Vector Wagon Biopower stage 1 '04
PR 9000 '85
KA 9-5 2.3t Vector Wagon Biopower stage 1 '04
PR 9000 '85
Re: Ruostetta! Paaliin vai maaliin?
Kunnolla tehtynä +1000€
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Ruostetta! Paaliin vai maaliin?
Luultavasti... Ehkäpä teetän ensin pelkät kaaret, ja katellaan noita ovia myöhemmin (=kun saa rahaa kasaan). 200 e maksaisi purkaamolla oikea etuovi (se missä eniten ruostetta), ehkäpä laitan se kuitenkin.Saabinsti kirjoitti:Kunnolla tehtynä +1000€
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: Ruostetta! Paaliin vai maaliin?
Kun kirjoitit että edullisesti sait, niin jos lasket +1000 € ruosteiden korjaukseen ja maalaukseen niin kannattiko ostaa ??Jonni Peura kirjoitti: Auto on muuten todella hyvä ja sain edullisesti, joten en noiden takia jättänyt ostamatta. Nyt varmaan kerrotte että olisi kannattanut.
Useasti sitä tulee säästettyä väärässä paikassa ja toivottavasti nyt ei käynyt niin.
Sulo Vilen ja tankkitäyteen ohjelma tulee usein mieleen kun näitä halvalla sain juttuja kuulee.
Ruosteista autoa ei kannata ostaa jos ei itsellä ole ammattitaitoa / välineitä niitä korjata sillä hitsaaminen on ammattilaji jota ainakaan itsellä ei ole. Myös tilat pitää olla kunnolliset.
Jos nuo kuvan hommat teettää kunnon peltisepällä ja vielä maalauttaa laadukkaassa automaalaamossa niin ei taida "toimintatonni" riittää.
Jos taasen on suhteita em. tahoihin niin 1000 € voi justiinsa riittää.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Ruostetta! Paaliin vai maaliin?
Tuskin kannatti. Mutta tuossa pihassa se nyt seisoo, joten tällä mennään. Kerron kyllä tänne sitten, että mitä tehtiin ja paljonko maksoi.valtteri kirjoitti:Kun kirjoitit että edullisesti sait, niin jos lasket +1000 € ruosteiden korjaukseen ja maalaukseen niin kannattiko ostaa ??Jonni Peura kirjoitti: Auto on muuten todella hyvä ja sain edullisesti, joten en noiden takia jättänyt ostamatta. Nyt varmaan kerrotte että olisi kannattanut.
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: Ruostetta! Paaliin vai maaliin?
http://www.autokuplii.com/ jos tuommoista sattuis omalle kohdalle vois v-käyrä nousta tappiin. Muutaman tonnin ja useamman vuoden vanhassa kulkineessa v-käyrä laskee samantien eikä aiheuta ummetusta vaikka tulisi "yllätyksenä" ruosteet.
Re: Ruostetta! Paaliin vai maaliin?
Yx hyvä keino on "suunnitella" hommaa jonkun aikaa. Useimmiten se jääkin siihen suunnitteluvaiheeseen, eikä itse asia niin hirveesti enää häiritse. Pääasia ,että tekniikka pelaa,muu on kosmeettista.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Ruostetta! Paaliin vai maaliin?
Mitään hitsihommista ja niiden hinnoista tietämättä, niin minkälainen urakka on esim. koko takaosan pintapellin vaihtaminen verrattuna irtopaikkojen tekemiseen? Noita kokonaisia pohjamaalattuja peltiosiahan saa/sai Saabpartsilta inhmilliseen hintaan.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Ruostetta! Paaliin vai maaliin?
Teknikka kyllä pelaa... se sentään pelaa! Ens viikolla on viisaampi, jos hinta-arvio rempalle on nelinumeroinen, niin jää kyllä toistaiseksi suunnitteluasteelle. Noi kaaret haluais kyllä kuntoon, ne sieltä ekana silmille hyppää.suapas kirjoitti:Yx hyvä keino on "suunnitella" hommaa jonkun aikaa. Useimmiten se jääkin siihen suunnitteluvaiheeseen, eikä itse asia niin hirveesti enää häiritse. Pääasia ,että tekniikka pelaa,muu on kosmeettista.
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: Ruostetta! Paaliin vai maaliin?
Hei
Aihetta vähän sivuten, kun olette hitsaillu noita ruostekorjauksia lankamigilla niin millä arvoilla? itselläni on kempin kempomat valovirta mig, mutta en saa sillä nättiä saumaa sitten millään, kaasua on ja lanka on 0.6mm, en ole hitsari mut luulis jotkut asetukset löytyvän tai sitten en osaa vaan käyttää laitetta...niin ja siinä on kolme säätönaviskaa:langan syöttö ja kaksi jotain virtasäätöä?!?!?
Hauskaa Jussia kaikille Saabisteille
Aihetta vähän sivuten, kun olette hitsaillu noita ruostekorjauksia lankamigilla niin millä arvoilla? itselläni on kempin kempomat valovirta mig, mutta en saa sillä nättiä saumaa sitten millään, kaasua on ja lanka on 0.6mm, en ole hitsari mut luulis jotkut asetukset löytyvän tai sitten en osaa vaan käyttää laitetta...niin ja siinä on kolme säätönaviskaa:langan syöttö ja kaksi jotain virtasäätöä?!?!?
Hauskaa Jussia kaikille Saabisteille
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2831
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ruostetta! Paaliin vai maaliin?
Vaikka ko. sivuston ylläpitäjä jonkinasteiselta pellehermannilta vaikuttaakin, ei sisältöä varmasti käy kiistäminen.SAABpaaja kirjoitti:http://www.autokuplii.com/ jos tuommoista sattuis omalle kohdalle vois v-käyrä nousta tappiin. Muutaman tonnin ja useamman vuoden vanhassa kulkineessa v-käyrä laskee samantien eikä aiheuta ummetusta vaikka tulisi "yllätyksenä" ruosteet.
On se näköjään häilyväistä ja omien kokemustenkin perusteella laadunvaihtelu suurta. Malli W220 niin -99 happani pintapelleistä käsiin siinä, kun -04 ei vielä ole täplääkään.
Tuo täällä useissa kohdin mainittu ysivitosten happaneminen on itselle tullut pienoisena yllätyksenä. Lähipiirissä seuratut -98, -00 ja -03 kun eivät vielä ole kuplineet mistään.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Ruostetta! Paaliin vai maaliin?
Joo, edellisessä -05 femmassakaan ei ollut yhtään ruostetta. Kai se on pidosta kiinni... tässä ruostuneessa on käytön jälkiä enemmänkin, edellinen taas oli kaikin puolin tosi siistissä kunnossa.Henkka #2283 kirjoitti:Tuo täällä useissa kohdin mainittu ysivitosten happaneminen on itselle tullut pienoisena yllätyksenä. Lähipiirissä seuratut -98, -00 ja -03 kun eivät vielä ole kuplineet mistään.
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: Ruostetta! Paaliin vai maaliin?
Helppoa.vahajub kirjoitti:Hei
Aihetta vähän sivuten, kun olette hitsaillu noita ruostekorjauksia lankamigilla niin millä arvoilla? itselläni on kempin kempomat valovirta mig, mutta en saa sillä nättiä saumaa sitten millään, kaasua on ja lanka on 0.6mm, en ole hitsari mut luulis jotkut asetukset löytyvän tai sitten en osaa vaan käyttää laitetta...niin ja siinä on kolme säätönaviskaa:langan syöttö ja kaksi jotain virtasäätöä?!?!?
Hauskaa Jussia kaikille Saabisteille
Säädetään nupista vaan materiaalinpaksuus, tarvittaessa lämpökompensaatiota plussalle tai miinukselle, sitten kaasuhana auki ja eikun hitsaamaan
Maadoituksen pitää olla _hyvä_ tai ei kunnon koneellakaan tule siedettävää jälkeä.
Myös hitsattavien pintojen tulee olla mahdollisimman puhtaat massasta, maalista jne. tai hyväkin kone oikeilla säädöillä räkii...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Ruostetta! Paaliin vai maaliin?
Takalokarin kaarilistan osalta; kiitokset (ja osan otot) ketjun aloittajalle
Älysin kurkkaista tuonne kumilistan taakse ja sieltähän löytyikin pienen pieni ruosteen alku (n. 5 mm halkaisija). Näyttääpi siltä, että tuo muovihelman nurkka joka lepää vasten helmapeltiä, on pikku hiljaa (tärinän vaikutuksesta tms.) nakertanut maalipinnan puhki. Noh, nyt se on paikattu ja kestää toivottavasti pitkään. Apparin puolella ei näkynyt moista oiretta, mutta ajattelin tyrkätä sielläkin tuon helmamuovin ja -pellin väliin jämäkkää kiveniskuteippiä (3M).
Edit: ... ja tuo rakenneratkaisu miten se on alunperin tehty . Pistetään nyt terävä muovinurkka hankaamaan peltiä vasten? Näähän on monesta femmasta porsinut jossain vaiheessa. Tsekatkaa nyt ajoissa myös sinne kumilistan taakse, voipi säästää suuremmilta murheilta.
Älysin kurkkaista tuonne kumilistan taakse ja sieltähän löytyikin pienen pieni ruosteen alku (n. 5 mm halkaisija). Näyttääpi siltä, että tuo muovihelman nurkka joka lepää vasten helmapeltiä, on pikku hiljaa (tärinän vaikutuksesta tms.) nakertanut maalipinnan puhki. Noh, nyt se on paikattu ja kestää toivottavasti pitkään. Apparin puolella ei näkynyt moista oiretta, mutta ajattelin tyrkätä sielläkin tuon helmamuovin ja -pellin väliin jämäkkää kiveniskuteippiä (3M).
Edit: ... ja tuo rakenneratkaisu miten se on alunperin tehty . Pistetään nyt terävä muovinurkka hankaamaan peltiä vasten? Näähän on monesta femmasta porsinut jossain vaiheessa. Tsekatkaa nyt ajoissa myös sinne kumilistan taakse, voipi säästää suuremmilta murheilta.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Ruostetta! Paaliin vai maaliin?
Näillä korkeuksilla eivät kovin pahasti suolan kanssa läträä,omat femmat my-01 ja-04 täysin ruostevapaita.