SC Pakettiauto

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
387
"Hirsch"
Viestit: 914
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 18:00
Paikkakunta: Pieksämäki

SC Pakettiauto

Viesti Kirjoittaja 387 »

Onko kukaan muuttanut ja onko siinä edes mitään järkeä?
Hese
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: SC Pakettiauto

Viesti Kirjoittaja ristos »

Onhan siinä paljonkin järkeä! Jos tarvitsee vain auton kahdelle hengelle ja haluaa liikkua mukavasti, niin sportcombista syntyy varmasti mukava pakettiauto. Tavaratilaa siinä tulee olemaan hyvin ja autohan on myös ihan hiljainen kulkuväline.
Ei muuta kuin penkit nurin ja kiinteä "lattia" etupenkkien taakse! Muutos työ ei liene suuren suuri, mutta kannattaa varmasti käydä "katsastus-sedän" juttusilla. Jos auto on diesel, niin vuosittainen diesel-vero ei ole suuren suuri, arvelisin satasen olevan aika lähellä?
Jos itse tarvitsisin pakettiauton jolla voi ihan "harrastella ja nauttia" rauhallisesta autoilusta niin vanha Saab olisi oiva vaihtoehto ja tyylikäskin! :D
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: SC Pakettiauto

Viesti Kirjoittaja aero »

Yhden olen bongannut Chattiautosta joskus aikoinaan, eli on ainakin yksi tehty. Ainoa järki mitä keksin, on tuo Riston mainitsema dieselveron alennus (no, ehkä vakuutuksissakin on eroa johonkin suuntaan). Vastineeksi pääsee eroon laillisesta mahdollisuudesta kuljettaa yli yhtä matkustajaa ja ajaa yli 100km/h Suomessa.

Jos olisin tekemässä moista modifikaatiota, harkitsisin vakavasti takapenkin irroittamista kaatamisen sijasta, muunkin takaverhoilun vähentämistä ja jonkinmoisen lisäseinän rakentamista etupenkkien taakse. Kantavuus (jos väliseinä on kevympi kuin poistuneet verhoilut, istuimet yms yhteensä) ja tavaratila paranisivat samalla kun kabiinin pienentyessä sisätilan lämmitys ja viilennys suhteessa ilmatilaan tehostuisi entisestään. Tietää tietenkin enemmän työtä kuin pelkkä penkkien kaataminen/irrotus, joten harkinta on siltäkin kannalta aiheellista.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: SC Pakettiauto

Viesti Kirjoittaja Risto »

aero kirjoitti:Ainoa järki mitä keksin, on tuo Riston mainitsema dieselveron alennus (no, ehkä vakuutuksissakin on eroa johonkin suuntaan).
Onhan tuossa sekin hyöty, että pääsee ajamaan sosiaalikaistalle:

Kuva
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: SC Pakettiauto

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ei sinänsä liity ysikolmoseen, mutta ainaki tyttöystävällä sitä pakettiautofemman reilu 300e säästöä söi kivasti se, että liikennevakuutus nousi satasella. Toki jos on täydet bonukset, nii ero ei ole maltaita. Ja kyseessä on semmonen härveli, että ei noi vakuutusyhtiöiden nettilaskurit osaa sille laskea hintaa, ennenkö se on muutoskatsastettu. Toki vastaavan auton rekkarin jos tietäis.

Sitte seki kannattaa kattoa etukäteen, että paljoko pitää äänieristää takapenkkien poiston jälkeen. Femmaski selkänoja peittää pään kokosen pellin suoraan lokasuojasta, ja voin kertoa, että meteli nousi. Äänieristematot on työn alla, mutta taas menee säästöä siinäki, ellei halua meteliä kuunnella. Ja se ero on iso.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: SC Pakettiauto

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ainakin aiemmin piti pakettiautomuutoksen yhteydessä rikkoa takapenkin kiinnikkeet niin, että penkkiä ei saanut helposti enää paikoilleen. Sanoisin, että kyseinen muutoskatsastus, jolla yksityishenkilö saavuttaa käytännössä vain pienen säästön vuosittaiseen veroon, laskee auton jälleenmyyntiarvoa sen verran, ettei tuossa muutoksessa oikein ole mitään järkeä. Järkevämpää on ajella takapenkki kaadettuna, jos sitä tilaa tosiaan tarvitsee.

Jos kyseessä on firman auto, voi taloudellisesti hommassa olla suurempia hyötyjä, joita en nyt ryhdy tähän listaamaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: SC Pakettiauto

Viesti Kirjoittaja aero »

Risto kirjoitti:Onhan tuossa sekin hyöty, että pääsee ajamaan sosiaalikaistalle:
Hyvä huomio, enpä moista muistanutkaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: SC Pakettiauto

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kiinnikkeiden rikkominen on kans sitten aikalailla konttorikohtaista. Virallisestihan se riittää, että sitä ei saa palautettua "tavanomaisin työkaluin" takaisin viispaikkaseksi. Aiemmin mainitsemaani femmaan riitti se, että selkänojien päätykiinnikkeisiin ruuvasi pultit ja katkasi ne sinne rautasahalla. Ilmeisesti vastakierretappi ei sitten ole tavanomainen työkalu.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
387
"Hirsch"
Viestit: 914
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 18:00
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: SC Pakettiauto

Viesti Kirjoittaja 387 »

Senverran lisätietoa kyselin kats.asemalta niin 58€ muutoskats. Riittää kun pannalla lukitsee selkänojan alas ja ei pysty avaimella tai vastaavalla aukaisemaan sitä tienpäällä. Auton voi halutessaan muuttaa takaisin normaaliksi kun tekee muutoskats.
Hese
387
"Hirsch"
Viestit: 914
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 18:00
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: SC Pakettiauto

Viesti Kirjoittaja 387 »

No tänään se on rekisteröity pakuksi -06 aut
Hese
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: SC Pakettiauto

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

keskisuomes muutoskatsatettiin yks audi pakuksi ,takapenkki oli kahdella reikäraudalla väljästi itse porautuvilla ruuveilla asennettu.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
PyryR
Matalapaineturbo
Viestit: 196
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 23:35
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: SC Pakettiauto

Viesti Kirjoittaja PyryR »

Varmaan 9-5 -malleista on ehkä enemmän pakujs muutoskatsasteltu?

Olettekos joutuneet poistamaan 2. penkkirivin turvalaitteita kuten mahdollisia vyönkiristimiä tai turvatyynyä ja/tai kyselemään valmistajan edustajalta valmistajan ohjetta tähän?
-84 99 GL, -96 ng 900 s, Opel Ampera -12. Edellieset: Fiat Brava s -96, Opel Kadett 2d Sedan -71, -85 og 900i 2d sedan, -89 og 900 16i Combi #6347
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: SC Pakettiauto

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

nostetaanpas tämä ylös kun haaveissa ois saab paku..

onko järkeä ???

ajelen itse 90% yksin ja lopun aikaa on junnu takapenkillä ,mut kohta se saa istua etupenkillä joten-..

tuossa ois tiedossa yks diesel jota voisin harkita... toki oma ajatusmaailma on jumittunut siihen ettei 20tkm vuosikilometrit ole riittäviä suuren säästön tuomiseen vrt bensakone.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: SC Pakettiauto

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ei kai siinä yksityishenkilön käytössä muuta säästä kuin käyttövoimaverojen erotus pakun ja henkilöauton välillä. Eli nämä tsekkaukseen niin tietää kuinka monta satalappuista säästää. Sitten selvitykseen paljonko muutoskatsastus maksaa ja vielä huiomiona tässä ketjussa aikaisemmin esittämäni kommentti siitä että mahdollisesti takapenkin kiinnitykset pitää rikkoa jolla voi olla vaikutus auton jälleenmyyntiarvoon. Tosin tonnin pommissa se vaikutus nyt ei voi suuri olla, enemmänkin voi vaikuttaa siihen miten nopeasti autolle löytyy seuraava ostaja kun siitä halutaan eroon, ellei ostaja ole sitten jo romu-ukkeli :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: SC Pakettiauto

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ok.. n.300e säästö about..

eli taitaa säästö olla vaan henkinen ja kuten kirjoitettu takapenkit kääntyy bensaversiossakin :mrgreen:

jatkakaa--
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin