Latausjännite
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Re: Latausjännite
Sain lopulta aikaiseksi:
Lepojännite akulta 12,7
Latausjännite akulta 13,4-13,5 (tyhjäkäynti)
Latausjännite laturilta 14,2-14,3 (tyhjäkäynti)
Eli viitannee johtorempan tarpeeseen. Akku on uusittu keväällä ja +-kengän vaihto ei auttanut asiaa. Missähän tuota Oulussa teettäisi ennen talvea?
Lepojännite akulta 12,7
Latausjännite akulta 13,4-13,5 (tyhjäkäynti)
Latausjännite laturilta 14,2-14,3 (tyhjäkäynti)
Eli viitannee johtorempan tarpeeseen. Akku on uusittu keväällä ja +-kengän vaihto ei auttanut asiaa. Missähän tuota Oulussa teettäisi ennen talvea?
Re: Latausjännite
Mittaa vielä erikseen miinuskengän häviö, eli paljonko jännite on akun pluskengän ja moottorin rungon väliltä. Jos lähellä laturin jännitettä ja kaukana akusta mitatusta jännitteestä, niin miinuskengässä vikaa. Ja se on helppo vaihtaa.
Muutenkin mittaamalla virtapiirin eei osista on helppo paikallistaa mihin tuo vajaa voltti häviää.
Muutenkin mittaamalla virtapiirin eei osista on helppo paikallistaa mihin tuo vajaa voltti häviää.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Re: Latausjännite
Uusintamittauksen uudet tulokset
Latausjännite akku 13,65
Latausjännite turbon suojapellistä ja moottorin päältä 13,95
Iskaritolpilta jännite oli samat 13,65 kuin akulta. Eli viittaako nuo luvut maadoituspuolelle(kin)?
Latausjännite akku 13,65
Latausjännite turbon suojapellistä ja moottorin päältä 13,95
Iskaritolpilta jännite oli samat 13,65 kuin akulta. Eli viittaako nuo luvut maadoituspuolelle(kin)?
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Re: Latausjännite
Jäipä maakaapeli tällä erää vaihtamatta ja jätin vanhan miinuskengänkin paikalleen johdon lyhyyden takia. Akkukotelon pohjassa olevat kolme ruuvia olivat nimittäin kohtuullisen jumissa... Liittimet putsaamalla latausjännite nousi kuitenkin 13,97 volttiin akulta eli parempaan päin
Re: Latausjännite
Hyvä juttu, tuo alkaa olla ihan riittävästi. Nuo jälkimmäisen mittauksen tulokset viittasi vähän juuri maakaapelin/miinuskengän ongelmaan, mutta jos nyt jännite akulla on sama kuin koneen ja plusnavan väliltä, niin se puoli lienee kunnossa.
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Re: Latausjännite
Itse asiassa eroa on noin 0,1-0,2V eli maadoitus ei välttämättä ihan vieläkään pelitä täysin. Pitäisi vissiin yrittää uudelleen irroittaa tuota akkukoteloa, jotta pääsisi vaihtamaan ohuemman maadoituskaapelin ja miinuskengän.
Re: Latausjännite
Mitäs porukalla on muuten kestäneet laturit näissä? Purkaamolta on lähdössä lasti tavaraa ja pitäisikö tilata laturi samaan syssyyn? 295tkm ajettu.
EX: 9³SS BioPower
Re: Latausjännite
Isännän -03 1.8t hajotti laturin hieman päälle sadassatonnissa. Eikohän 300tkm ole jo sellainen lukema että hajalle voi mennä mitä vaan....
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Latausjännite
Omassani oli edellisen omistajan aikana noin 200 tkm kohdalla pettänyt laturin vapaakytkin ja auto oli jättänyt tielle.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Latausjännite
Täällä kun on nyt paljon akkuja vaihdeltu, niin minkä kokoinen menee 2,0t:n keulalle? Motonet sanoo, että P242xL175xK190 menisi. Dieseliin saa isommalla Ah:lla varustettuja, mutta pituus kasvaa hiukan P278xL175xK190. Akkukotelot erilaisia eivätkä mahdu?
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
Re: Latausjännite
Suomen markkinoille tehdyissä dieseleissä (joissa siis on Eberi) on akkuna 315x175x175 -kokoinen mötkäle. Korkeampi 195 mm korkea ei taida mahtua noin pitkänä. Näissä autoissa ei ole akun päällä kantta laisinkaan, toisin kuin bensakoneisissa. En tiedä onko trooppisten maiden dieseleissä akkukantta, kun on tuo lyhyempi dieselin akku.
Mittaamallahan se varmaan selviää, sopiiko tuo pienempi dieselin akku bensa-autoon.
Mittaamallahan se varmaan selviää, sopiiko tuo pienempi dieselin akku bensa-autoon.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Latausjännite
Jees, pitänee vähän irroitella ja mittailla. Muistelen, että jonkinlainen ruuvattava kiinnike siellä pohjalla on. Mitä enemmän ampeeritunteja saan sinne mahdutettua, niin varmasti paras talven varalle.
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
Re: Latausjännite
http://suomenakut.fi/index.php?main_pag ... d=24034296APS kirjoitti:Jees, pitänee vähän irroitella ja mittailla. Muistelen, että jonkinlainen ruuvattava kiinnike siellä pohjalla on. Mitä enemmän ampeeritunteja saan sinne mahdutettua, niin varmasti paras talven varalle.
Toi menée heittämällä. Tulee matkahuollon kuljettamana.
muoks. menee siis dieseliin suoraan, bensasta ei ole tietoa.
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
Re: Latausjännite
Mikäs liitos sieltä laturin päästä dieseleissä hapettuu? Startin ja laturin vai akun ja startin välinen?
Akun kenkien liitokset on korjattu viime talvena, mikä auttoikin hetkeksi. Taas on latausjännite akulta mitattuna siellä 13,5V tienoolla. Laturilta mitattuna 14,2V.
Akun kenkien liitokset on korjattu viime talvena, mikä auttoikin hetkeksi. Taas on latausjännite akulta mitattuna siellä 13,5V tienoolla. Laturilta mitattuna 14,2V.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Latausjännite
Mittailitko millainen akku bensa malliin menee? Pitäisi käydä hakemassa akku mutten saa mitattua kun auto makaa pihassa eikä tullut aamulla kiireessä mieleen.APS kirjoitti:Jees, pitänee vähän irroitella ja mittailla. Muistelen, että jonkinlainen ruuvattava kiinnike siellä pohjalla on. Mitä enemmän ampeeritunteja saan sinne mahdutettua, niin varmasti paras talven varalle.
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97