9-3 SC 1,8t -08 käynnistysvika
9-3 SC 1,8t -08 käynnistysvika
En löytänyt äkkiseltään foorumilta vastaavaa, joten ajattelinpa kysellä omassa ketjussa. Alkoi viime viikon lopulla auton starttaus vaikeutua, eli starttimoottoria joutui ensin sahaamaan muutaman sekunnin ja nyt jo kaksi tai kolme eri kertaa 3-4 sekunnin ennen kuin lähtee käyntiin. Kun lähtee käyntiin, niin autossa ei huomaa mitään vikaa, kone pyörii kuin ihmisen mieli. Autoon on ohjelmoitu etanoliohjelmisto, en tiedä voiko sillä olla mitään tekemistä. Aikaisemmin kone hyrähtänyt iloisesti käyntiin ihan ensimmäisillä startin väännöillä. Aika Diagnoosia varten jo varattu torstaille Metro-Autoon, mutta kiva olisi kuulla jos jollain on ollut vastaavia murheita. Tänään syttyi moottorin varoitusvalokin, mikä ei vielä eilen palanut.
Re: 9-3 SC 1,8t -08 käynnistysvika
Ei ollu, vaan polttoaineen paineensäädin oli rikki. Ajattelinkin, ettei oireet ihan täsmänneet siihen asentoanturiin. Halvalla päästiin, 50 euron osa ja tunnin työt ja taas lähtee kuin palmun alta.
Re: 9-3 SC 1,8t -08 käynnistysvika
Voiskohan mulla olla sama vika.
Kun käynnistän auto JOSKUS sahaa sen 3-4sekunttia ja lähtee huonosti käyntiin. Oliko sulla sellasia oireita kun oli täys kylmästartti, että olisi kone käynyt niinkö kolmella ?
Kun käynnistän auto JOSKUS sahaa sen 3-4sekunttia ja lähtee huonosti käyntiin. Oliko sulla sellasia oireita kun oli täys kylmästartti, että olisi kone käynyt niinkö kolmella ?
Saab 9-3 1.8t SS Linear -08 BioPower by jcarlsson
Ex: Saab 9-3 2.0t SS Vector -03
Ex: Saab 9-3 2.0t SS Vector -03
Re: 9-3 SC 1,8t -08 käynnistysvika
Löytyikö syy käynnistysvaikeuksiin? Uusi tulokas (SC -08) tehnyt parisen viikkoa samaa vikaa, eli startti toodeelllaaa pitkä. Käynnistyessään tuntuu että kävisi kolmella. Auto kävi merkkihuollossa eikä löytynyt vikaa bensanpaineista, eikä vikailmoituksia ole näkynytSlednecks kirjoitti:Voiskohan mulla olla sama vika.
Kun käynnistän auto JOSKUS sahaa sen 3-4sekunttia ja lähtee huonosti käyntiin. Oliko sulla sellasia oireita kun oli täys kylmästartti, että olisi kone käynyt niinkö kolmella ?
Olen itsekseni pähkäillyt ja lukenut foorumia eli seuraavaksi kokeilen kampiakselin anturia ja polttoaineen paineensäädintä. Tulpatkin vaihdoin NGK:hin. Huollossa meinasivat että CIM:min vaihtokin voisi parantaa käynnistystä, kun se tulee ensi viikolla eteen. Meidän entinen -05 SS teki samanlaista piiitkää käynnistystä kun Eberi lämmitti autoa n.30min. Kylmäkäynnistyksessä siinä autossa ei sitten ollutkaan mitään ongelmia.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: 9-3 SC 1,8t -08 käynnistysvika
'07 ja tuoreemmasta bensakoneesta mittaisin puristukset kylmänä, jos nimenomaan kylmänä sahuuttaa pitkään. Ongelmana voi olla kuluneet imuventtiilit.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: 9-3 SC 1,8t -08 käynnistysvika
Tuo tuntuu hiukan lämpöisellä koneella tappelevan vastaan. Kylmänä tuntuu paremmin lähtevän ainakin yön jälkeen näillä keleillä. Jos heti (1min-5min) sammuttamisen jälkeen käynnistää niin ei mitään ongelmia. Ihan kun ei saisi polttoainetta heti koneeseen kun seissyt parisen tuntia.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: 9-3 SC 1,8t -08 käynnistysvika
Olisi kiva tietää, mikä mahtaa olla CIM:n vaihdon perustelu huonon käynnistyvyyteen
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3 SC 1,8t -08 käynnistysvika
Niiiinpä En viitsi edes sanoa missä kävi "huollossa". No CIMmi vaihdetaan jokatapauksessa avaimien takia.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: 9-3 SC 1,8t -08 käynnistysvika
Voihan siellä olla ns. pitkät piuhatpetrisa kirjoitti:Olisi kiva tietää, mikä mahtaa olla CIM:n vaihdon perustelu huonon käynnistyvyyteen
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K