Moottoriremonttia 2.3
Moottoriremonttia 2.3
Eli haettiin eilen -98 9-5 "aero" ja 1,5km ennen kotia moottori alkoi käymään 3 pytyllä . Puristuspaineet mitattiin 1=6, 2=0, 3=6, 4=9 eli onko jotain tyypillisiä hajoamisia esim. männänrenkaat näissä?
Joten olisi tarkoitus koko moottori samalla remontoida eli kun asia ajankohtaiseksi tulee mistä kannattaa osat hankkia?
Joten olisi tarkoitus koko moottori samalla remontoida eli kun asia ajankohtaiseksi tulee mistä kannattaa osat hankkia?
Re: Moottoriremonttia 2.3
Kannattaa hankkia jostain käytetty t5 kellari ja siitä lähteä rakentamaan. Osia partsforsaabs, neobrothers, pcs
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Saab 9-3 SC TTID vector man MY 08
ex:Saab 9-3 SC TTID vector aut MY 08
ex:Saab 9-5 2.3t Vector Wagon MY 02
ex:Saab 900 2.0T MY 94
ex:Saab 9-3 2.0t SE MY 01
Re: Moottoriremonttia 2.3
Perävalotakuu toimi mutta myyjä toimi erittäin asiallisesti luvaten pienen hinnan alennuksen vielä jälkikäteen eli pisteet siitä hänelle vaikka ei kauheasti remonttikuluja kata.
Re: Moottoriremonttia 2.3
Ota hattu pois, ettei vaan olis pakoventtiili palanut?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Moottoriremonttia 2.3
Eikö toi vähän outoo ois jos alakerta menee niin häviää kaikista pytyistä puristukset? Eli oisko kuitenkin vena vika?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Moottoriremonttia 2.3
Jos puristukset on nollaa niin todennäköisimmin venttiilivika. Voi kyllä olla kannentiivistekin jos on useampi pytty noin matala.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Moottoriremonttia 2.3
Tutkitaan kun saan tallin tyhjäksi.
Re: Moottoriremonttia 2.3
Purettiin aeron konetta täälläkin: kolmosen kk laakeri skeidaa, ykkösen mäntä halki, jakopää niitin verran huti ja kiristin tapissa.
oliko sisuskaluissa eroa aeroon jos kone on 2.3 t7? (ahtimessa,softassa,cobrassahan on eroa). Joku juttu oli että ainut ero olisi pakonokka?
Edit:
oliko sisuskaluissa eroa aeroon jos kone on 2.3 t7? (ahtimessa,softassa,cobrassahan on eroa). Joku juttu oli että ainut ero olisi pakonokka?
Edit:
2.3t/T alakerta on sopiva kun lykkää aeron kannenHook kirjoitti:Koneet samat lukuunottamatta pakovenoja sekä jompaa kumpaa nokka akselia.. Taisi olla Aerossa (235R:ssä) eri nokka akseli.
Eivät mitään radikaaleja eroja käytössä.
Re: Moottoriremonttia 2.3
Kyllä se normaalilla T7 kannellakin menee. Itselle tulee tuohon 9-5 Aeroon hybridi, jossa 2.3 vaparin alakerta, normaali T7 kansi ja T5 turbon nokat.
Tuollaisen rikkimenneen koneen osia käyttäessä kannattaa muutenkin katsoa tarkkaan miten öljymuju on koneessa ja kannessa kiertänyt...
Tuollaisen rikkimenneen koneen osia käyttäessä kannattaa muutenkin katsoa tarkkaan miten öljymuju on koneessa ja kannessa kiertänyt...
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: Moottoriremonttia 2.3
2.3vapari? T7 ?
Eli femmaan 2.3 motin voi rakennella (kampura/veivit/männät) käyttämällä B235R / 235E tai 235L osia (= ko. osat samoja?)?
Onko 2.0 ja 2.3 kansissa mitä eroja (nokat ja venat ainakin) eli onko mahdollista / järkeä naittaa yhteen?
Ja oliko 2.0 ja 2.3 lohkot samat ?
Eli femmaan 2.3 motin voi rakennella (kampura/veivit/männät) käyttämällä B235R / 235E tai 235L osia (= ko. osat samoja?)?
Onko 2.0 ja 2.3 kansissa mitä eroja (nokat ja venat ainakin) eli onko mahdollista / järkeä naittaa yhteen?
Ja oliko 2.0 ja 2.3 lohkot samat ?
Re: Moottoriremonttia 2.3
T5 B234i vaparikellari ilmeisesti. Ton kanssa vaan tarvii sitten käyttää T5 kansipahvia. Puristukset on sen jälkeen ~9.5.latinki kirjoitti:2.3vapari? T7 ?
Kyllä.latinki kirjoitti:Eli femmaan 2.3 motin voi rakennella (kampura/veivit/männät) käyttämällä B235R / 235E tai 235L osia (= ko. osat samoja?)?
Ei niissä ole mitään käytännön eroja.latinki kirjoitti:Onko 2.0 ja 2.3 kansissa mitä eroja (nokat ja venat ainakin) eli onko mahdollista / järkeä naittaa yhteen?
On samat. Saabin koneessa iskutilavuuksien ero on tehty iskunpituudella.latinki kirjoitti:Ja oliko 2.0 ja 2.3 lohkot samat ?
jeeeeeee!
Re: Moottoriremonttia 2.3
Jep, -95 tonnarista 2.3 vaparin alakerta, T5 pahvi ja T7 2.0 og-kolkista kansi, jakopään koppa + öljypohja.
Kampura on sama kaikissa 2.3-koneisissa 1994 -> , kanget käytännössä samat 153mm kuin esim. 2.3 T7 / 2.0 T5 ja männissä vähän eroa. Ohessa vertailussa 2.3 vaparin (vasen) ja 2.3 T7 männät (oikea):
https://lh3.googleusercontent.com/-WU6V ... G_1713.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-Se5X ... G_1714.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-Na8o ... G_1716.JPG
Jos meinaat tehoja ottaa tai hakea enemmän kestävyyttä niin samalla tapaa 2.0 / 2.3 T5 alakerta menee. Noita B234 turbokoneita harmittavan vähän myynnissä tosin...
Kampura on sama kaikissa 2.3-koneisissa 1994 -> , kanget käytännössä samat 153mm kuin esim. 2.3 T7 / 2.0 T5 ja männissä vähän eroa. Ohessa vertailussa 2.3 vaparin (vasen) ja 2.3 T7 männät (oikea):
https://lh3.googleusercontent.com/-WU6V ... G_1713.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-Se5X ... G_1714.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-Na8o ... G_1716.JPG
Jos meinaat tehoja ottaa tai hakea enemmän kestävyyttä niin samalla tapaa 2.0 / 2.3 T5 alakerta menee. Noita B234 turbokoneita harmittavan vähän myynnissä tosin...
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: Moottoriremonttia 2.3
Asiallista vastailua, kiitän
Re: Moottoriremonttia 2.3
Kampura ottanut senverran osumaa kolmosen veivinkohdalta että joutuu koneistamaan. Onko kustannusarviota vastaavasta koneistus+sopivat laakerit?